• Anonym (Owl)

Korta killar...varför?

Hej! 

Jag vill börja med att säga att jag aldrig har brytt mig om längden på killar/män. Lång, kort, tjock, smal, jag bryr mig inte. Det är insidan som spelar störst roll. Jag har långt fler önskemål om personlighet, humor och intelligens än vad jag har på utseendet. 

Nu till saken. Jag är petit och det gör att jag är som en magnet för kortisarna. De kanske känner sig manligare om de är med en kort tjej? 

Detta har gjort att jag både dejtat och varit tillsammans med många korta killar. Detta är vad jag lagt märke till:

Korta män verkar ha ett behov av att kompensera för sin längd på olika underliga sätt. Tex besatthet att bygga muskler. Skryter om materiella saker eller pengar. Kort stubin och aggressiv. Ständig tävling med andra män. Lättkränkta, osäkra.

Jag upplever även att korta män ofta är  svartsjuka och kontrollerande. 

Varför beter ni er så här? Varför kan ni inte bara chilla och inte ta er själva på så stort allvar? 

(Sorry om inlägget ser konstigt ut, fl verkar inte fungera som det ska)

• Svar på tråden Korta killar...varför?
  • Anonym (Mimmi)
    Anonym (Rob) skrev 2024-09-05 17:18:34 följande:
    Det här känns mer som en hat tråd mot korta män. 

Förövrigt så utstrålar kvinnor med ett bmi under 20 ett helt annat lugnt motför ettriga tjocka kvinnor som försöker kompensera.
    På tal om hat...
  • Anonym (Den kvinnliga)
    Anonym (Rob) skrev 2024-09-05 18:18:00 följande:
    Övervikten i samhället måste vi ta på allvar. Många människor blir sjuka eller dör pga övervikten. 
    Ingen som har bmi 20-25 dör av övervikt!

OnT
    De flesta korta killar som jag känner är som vilka normala killar som helst. Åtminstone vill man tro att de inte tänker som kortisarna på familjeliv.

Jag har inte haft någon relation med dem, så jag kan förstås inte vara helt säker. Den enda gången jag stött på fenomenet rejält, är på FL. Här är det alltid i kombinationen av kompensation + projicering mot kvinnor.

Det är lite lustigt. Man får hoppas och anta att det inte speglar verkligheten, utan att det är alla bittra kortisar som hittat hit.

• Anonym (Rob)
    Anonym (Mimmi) skrev 2024-09-05 18:30:03 följande:
    På tal om hat...
    Jag var ironisk... 
    Men samtidigt om korta män skulle vara osäkra så borde i så fall tjocka kvinnor vara de också....
    Eftersom båda faller utanför idealet. 
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (Mimmi)
    Anonym (Rob) skrev 2024-09-05 18:36:09 följande:
    Många kvinnor har fetma redan vid bmi 22.  Om du går efter fettprocent.   Särskilt bukfetma är farligt.
    Nej.

Det är bara din hjärna som hängt upp sig på anorektiska kvinnor.
  • Anonym (Rob)
    Anonym (Mimmi) skrev 2024-09-05 18:41:27 följande:
    Nej.

Det är bara din hjärna som hängt upp sig på anorektiska kvinnor.
    Och din hjärna verkar ha hängt upp sig på långa män. Eftersom du bara träffat långa.
  • Anonym (Huxley)
    Anonym (Rob) skrev 2024-09-05 18:22:32 följande:
    Så alla korta killar tränar pga osäkerhet?   Varför tränar långa män då ?  De behöver ju inte vara osäkra då alla kvinnor älskar långa män ?
    Jag har aldrig sagt något om träning, är du en sån där typ som man bara vill säga åt 'släpp kylskåpet'?
  • Anonym (Huxley)
    Anonym (Rob) skrev 2024-09-05 18:34:21 följande:
    Jag var ironisk... 
    Men samtidigt om korta män skulle vara osäkra så borde i så fall tjocka kvinnor vara de också....
    Eftersom båda faller utanför idealet. 
    Oj vad du anstränger dig
  • Anonym (IRL vs FL)
    Anonym (Rob) skrev 2024-09-05 18:18:00 följande:
    Övervikten i samhället måste vi ta på allvar. Många människor blir sjuka eller dör pga övervikten. 
    Är övervikten på män, som oftare har bukfetma, inte farlig? För du skriver ju enbart om feta kvinnor.
  • Anonym (Mimmi)
    Anonym (Rob) skrev 2024-09-05 18:46:08 följande:
    Och din hjärna verkar ha hängt upp sig på långa män. Eftersom du bara träffat långa.
    Haha, nej då inte alls.
    Jag startar inte tråd efter tråd om hur oattraktiva korta män är.
    Det jag gör är att kommentera i existerande trådar.

Till skillnad från dig som nästan dränker forumet med din skeva uppfattning om kvinnokroppen.

Det är helt ok att du föredrar  magra kvinnor men det är inte ok att lusa ner hela forumet med detta. Äh, tror inte att det går att få dig att förstå.

Varför bytte du Pelle mot Rob?
    Trodde du inte att du skulle bli genomskådad eller?
Svar på tråden Korta killar...varför?