• Anonym (Owl)

Korta killar...varför?

Hej! 

Jag vill börja med att säga att jag aldrig har brytt mig om längden på killar/män. Lång, kort, tjock, smal, jag bryr mig inte. Det är insidan som spelar störst roll. Jag har långt fler önskemål om personlighet, humor och intelligens än vad jag har på utseendet. 

Nu till saken. Jag är petit och det gör att jag är som en magnet för kortisarna. De kanske känner sig manligare om de är med en kort tjej? 

Detta har gjort att jag både dejtat och varit tillsammans med många korta killar. Detta är vad jag lagt märke till:

Korta män verkar ha ett behov av att kompensera för sin längd på olika underliga sätt. Tex besatthet att bygga muskler. Skryter om materiella saker eller pengar. Kort stubin och aggressiv. Ständig tävling med andra män. Lättkränkta, osäkra.

Jag upplever även att korta män ofta är  svartsjuka och kontrollerande. 

Varför beter ni er så här? Varför kan ni inte bara chilla och inte ta er själva på så stort allvar? 

(Sorry om inlägget ser konstigt ut, fl verkar inte fungera som det ska)

• Svar på tråden Korta killar...varför?
  • Anonym (Rob)

Till att börja med. Vad räknar du som kort kille ?

• Pixxel

Jag är kort kille och ja det kanske stämmer att många av oss gillar småväxta tjejer. Men jag skulle kunna ha det motsatta också.

Jag har aldrig byggt muskler alls men ja det stämmer att det är så för en del. Vissa vill bli riktigt breda, problemet är att breda killar ser ännu kortare ut. Skryter om pengar och sådant har jag aldrig gjort. Däremot känner jag igen att vissa killar vill hävda sig ofta och har kort stubin. Det stämmer dock inte in på mig, jag är tvärtom.

• Anonym (Owl)
    Pixxel skrev 2024-09-05 16:00:25 följande:

Jag är kort kille och ja det kanske stämmer att många av oss gillar småväxta tjejer. Men jag skulle kunna ha det motsatta också.

Jag har aldrig byggt muskler alls men ja det stämmer att det är så för en del. Vissa vill bli riktigt breda, problemet är att breda killar ser ännu kortare ut. Skryter om pengar och sådant har jag aldrig gjort. Däremot känner jag igen att vissa killar vill hävda sig ofta och har kort stubin. Det stämmer dock inte in på mig, jag är tvärtom.

Alla är inte så såklart, det finns korta killar som är chill och roliga att umgås med. Men väldigt många verkar bli skruvade i huvudet och gör en massa konstiga saker för att hävda sig och det blir bara pinsamt... Sen svartsjukan och kontrollbehovet är inte att leka med. 
  • Anonym (IRL vs FL)

I verkliga livet håller jag inte riktigt med. Är själv kort och har dejtat korta killar och är nu gift med en kort kille. Ingen av dem har känt något behov av att hävda sig. De har varit fina män.

Här på FL håller jag dock helt med mig. Alla som skriver att de är korta verkar ha ett oerhört kvinnoförakt och självhävdelsebehov. Mycket trist!

• Anonym (Owl)
    Anonym (IRL vs FL) skrev 2024-09-05 16:06:10 följande:

I verkliga livet håller jag inte riktigt med. Är själv kort och har dejtat korta killar och är nu gift med en kort kille. Ingen av dem har känt något behov av att hävda sig. De har varit fina män.

Här på FL håller jag dock helt med mig. Alla som skriver att de är korta verkar ha ett oerhört kvinnoförakt och självhävdelsebehov. Mycket trist!

Tro mig, de finns irl också. 
  • Anonym (Rob)
    Anonym (IRL vs FL) skrev 2024-09-05 16:06:10 följande:

Kvinnoförakt har jag inte sett.  Däremot behöver korta killar kompensera för att de flesta kvinnor ratar korta män.   
    Kvinnor ser inte till korta män helt enkelt och som tråden visar sätter kvinnor negativa egenskaper kopplade till mäns längd. Medan man sätter positiva egenskaper till långa män.   
    Man kan ju undra vad kvinnor har för agenda egentligen.
  • Anonym (IRL vs FL)
    Anonym (Rob) skrev 2024-09-05 16:17:38 följande:
    Kvinnoförakt har jag inte sett.  Däremot behöver korta killar kompensera för att de flesta kvinnor ratar korta män.   
    Kvinnor ser inte till korta män helt enkelt och som tråden visar sätter kvinnor negativa egenskaper kopplade till mäns längd. Medan man sätter positiva egenskaper till långa män.   
    Nähä, men det har jag.

Märkligt att "kompensera" genom att vara ett arsle dock.
  • Anonym (IRL vs FL)
    Anonym (Owl) skrev 2024-09-05 16:10:27 följande:
    Tro mig, de finns irl också. 
    Jag tror dig! Har dock haft turen att inte dejta någon av den typen *ryser*
  • Anonym (Rob)
    Anonym (IRL vs FL) skrev 2024-09-05 16:25:47 följande:
    Nähä, men det har jag.

Märkligt att "kompensera" genom att vara ett arsle dock.
    Vet inte riktigt vad du syftar på.
    Personligen har jag aldrig brytt mig om att kompensera. 
  • Anonym (Owl)
    Anonym (Rob) skrev 2024-09-05 16:17:38 följande:
    Men varför göra sig ännu mindre attraktiv genom att försöka hävda sig på pinsamma och omogna sätt? Ni som gör så, ni skjuter er själva i foten och skrämmer bort tjejerna. 

Varför inte bara slappna av och bete sig på ett attraktivt sätt istället? 
Svar på tråden Korta killar...varför?