• Lindhafarmor76

Tatueringar 👍 eller 👎??

Många har förutfattade meningar om tatuerade personer, idag är det väl ganska så ?normalt och accepterat?.

Men vad tycker DU???

Jag personligen tycker det är vansinnigt vackert på kvinnor/gravida kvinnor och otroligt sexigt och attraheraned på män med snygga kroppar 👌👌👌 mmmmm MUMS 😋 
    Tonårsmamma, känna sig ensam i ett samboförhållande
  • Svar på tråden Tatueringar 👍 eller 👎??
  • Anonym (Mia)
    exandthecity skrev 2024-09-09 10:08:53 följande:
    Aha så din kropp är som en Ferrari då.. min är mer som en MB 240D med enstaka missar i serviceboken men på det stora hela välhållen och funktionell. Inga motivlackeringar.
    Mm. Min är ungefär som en inte ny 911 i välskött skick, och nej, inga motivlackeringar här heller. Min partner är däremot en Ferrari utan omlackeringar. Fast i det fallet hade en enda nog sjutton sett bra ut faktiskt.
  • Grodbollen88

För mig handlar det mer om vad för slags tatueringar det är.

Fula tatueringar är fula oavsett hur många/få eller hur stora dom är. 😅

Så en med EN ful tatuering kan ju se mycket hemskare ut än en med typ 25 tatueringar (om dom är fina).

Men jag har ingen generell uppfattning kring det. Beror som sagt på hur dom ser ut.

Jag själv har en sleeve och en halvsleeve (som ska bli en hel).

• Anonym (25 årig tjej)

Jag måste sticka ut från mängden efter som jag inte ha några tatueringar 

• Anonym (Em)

Generell tycker jag att det är fint på män och fult på kvinnor. Snyggast på armar och ev händer

• Anonym (Bruschan)

En är väl ok, beroende på var den sitter, storlek och motiv.
    Flera stycken känns WT.

• Anonym
    Anonym (Mannen) skrev 2024-09-09 10:12:19 följande:

Min erfarenhet är att personer med tatueringar mer än någon enstaka har någon form av mentala problem. Oftast att det finns en massa bekräftelsebehov. Därför blir det avtändande på något sätt. 

Men jag känner inte jättemånga unga personer så bland dem kanske det är annorlunda. 

Familjelivs egen amatörpsykolog has spoken.
  • Lenobia

Extremt WT.
    Och för att göra saken värre, så är det oftast något meningslöst motiv. Varför vill man utsätta sig för smärta, plus lägga flera tusen för något sådant? 

• Anonym (Huv)
    Lenobia skrev 2024-09-09 16:33:34 följande:

Extremt WT.
    Och för att göra saken värre, så är det oftast något meningslöst motiv. Varför vill man utsätta sig för smärta, plus lägga flera tusen för något sådant? 

Ja varför lägger vissa pengar på tavlor, bilar, hobbys, dyra kläder, vad som helst egentligen som ligger endast i deras eget intresse. För att vi alla är olika och tycker om olika saker. Vad folk lägger sin pengar på är väl helt deras ensak.

Sen är ju "meningslöst motiv" ett väldigt märkligt sätt att se på saken. Återigen, det som är meningslöst för dig behöver inte vara det för någon annan. Med det sagt så behöver ju alla tatueringar besitta någon form av mening eller betydelse. 

Denna syn verkar vara den röda tråden på denna sida. Få verkar förstå att alla gillar olika. Många här är i någon märklig bubbla och tror att alla ska resonera precis som "du". 

• EnAnonumius
    Lenobia skrev 2024-09-09 16:33:34 följande:

Extremt WT.

Men så sött..
    Så du bestämmer vad som skall räknas som meningslöst eller inte meningslöst? 🙄

Jag tror att den som har de motiven, du anser är meningslösa då, skiter blanka fan i att DU tycker det är meningslösa.

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Anonym
    EnAnonumius skrev 2024-09-09 17:20:30 följande:
    Men så sött..
    Så du bestämmer vad som skall räknas som meningslöst eller inte meningslöst? 🙄

Jag tror att den som har de motiven, du anser är meningslösa då, skiter blanka fan i att DU tycker det är meningslösa.
    Helt riktigt.

Mina motiv handlar om händelser i mitt liv, en del lätta att förstå andra inte.
    Om någon surkärring tycker att det är fult så får det vara så.

Är inte "överkluddat" på något vis, allt går att dölja om man vill.
    Sammanlagt 7 sittningar som resulterade i 6 vackra motiv.

Min man är inte tatuerad, för mig spelar det ingen roll. Iaf inte så länge det handlar om dödskallar med rosor ur ögonhålorna.
Svar på tråden Tatueringar 👍 eller 👎??