• Lindhafarmor76

Tatueringar 👍 eller 👎??

Många har förutfattade meningar om tatuerade personer, idag är det väl ganska så ?normalt och accepterat?.

Men vad tycker DU???

Jag personligen tycker det är vansinnigt vackert på kvinnor/gravida kvinnor och otroligt sexigt och attraheraned på män med snygga kroppar 👌👌👌 mmmmm MUMS 😋 
    Tonårsmamma, känna sig ensam i ett samboförhållande
  • Svar på tråden Tatueringar 👍 eller 👎??
  • Cathariiina
    EnAnonumius skrev 2024-09-10 15:07:33 följande:
    Ursäkta, och det är inte 1940-50..
    Vi är inne på 2024...
    Ja? Det har gått åt fel håll sedan dess.
  • EnAnonumius
    Cathariiina skrev 2024-09-10 15:13:14 följande:
    Ja? Det har gått åt fel håll sedan dess.
    Trist för er då, att folk inte bryr sig om er bakåtsträvare...😏
    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Anonym (Borderlina)

När jag gifte mig var egentligen planen kyrka osv. Tänkte hur trashigt det kommer se ut i bröllopsklänning med mina tatueringar och hans konservativa kristna borgerliga släkt.

Funderade på att täcka över med kroppssmink.men vi gifte oss istället borgerligt pga drama (min syster och mor) så kunde vara som jag ville.

Just att se trashig ut inför hans mamma, mostrar, dotter osv. gör att jag inte gillar tatueringarna riktigt.

• Harnok

Tatueringar på killar kan se bra ut. Tjejer med tatueringar ser förjävligt ut.

• Anonym (isabelle)

Jag tycker inte om tatueringar och har inte heller några själv.

I Sverige har man en tendens att gå för långt med vissa saker eftersom alla vill se precis likadana ut. Om tatueringar är inne, ja då är vi plötsligt världens mest tatuerade folk (förutom maorier från Nya Zeeland). Det blir liksom inte unikt och individuellt när alla har samma grej. Då blir man bara ett trendkänsligt får i en flock. 

Frågan är vad alla dessa människor ska göra när det blir ute med tatueringar igen? 

I 9 fall av 10 är tatueringar väldigt fula och förfular personen de sitter på. Det blir en billig, trashig look. Motsatsen till sofistikerad, vacker och ren. 

• Anonym (isabelle)
    Harnok skrev 2024-09-10 15:32:48 följande:

Tatueringar på killar kan se bra ut. Tjejer med tatueringar ser förjävligt ut.

Antar att du är kille. För du har fel. Det är lika fult på killar. 
  • Cathariiina
    EnAnonumius skrev 2024-09-10 15:28:26 följande:
    Trist för er då, att folk inte bryr sig om er bakåtsträvare...😏
    Vad är det för "framåtsträvan" att människor ska se ovårdade, skitiga och nedgångna ut? Sådant gör aldrig något bättre, varken på individ- eller samhällsnivå.
  • Cathariiina
    Anonym (isabelle) skrev 2024-09-10 15:33:39 följande:
    Antar att du är kille. För du har fel. Det är lika fult på killar. 

Som sagt, jag tycker faktiskt att det kan vara snyggt på en man någon sällsynt gång, men då måste det vara en man som är snygg och manlig och muskulös och sexig från början - tatueringen GÖR honom inte sexig, men den tar i alla fall INTE BORT från hans sexighet... som tatueringar brukar göra annars. Veka, omanliga män som tror att de ska bli "någon" för att de tatuerar sig, är bara patetiska. Men - något sådant här:  Tungan ute

Amazon.com : 4 Pack Stick on black temporary tattoo maui tribal body art  sticker transfer for arms shoulder aztec polynesian samoan hawaiian for  adult men and women (4 x all tribal tattoo

• EnAnonumius
    Cathariiina skrev 2024-09-10 15:36:58 följande:
    Vad är det för "framåtsträvan" att människor ska se ovårdade, skitiga och nedgångna ut? Sådant gör aldrig något bättre, varken på individ- eller samhällsnivå.
    Wow, så var det dags för den totala svartvita synsättet igen från din sida. 🙄

Nyanser klara du inte av va? Utan allting måste dras till de yttersta svartvita i allting.

Bara för att folk inte följer era idéer på "propert klädda", så måste de vara per se sunkiga, skitiga och nedgångna. 🙄

Den enda som inte verkar må bra på  är ju ni gnäller och klagar på folk som väljer att göra som de själva vill.

• EnAnonumius
    Cathariiina skrev 2024-09-10 15:42:54 följande:

Som sagt, jag tycker faktiskt att det kan vara snyggt på en man någon sällsynt gång, men då måste det vara en man som är snygg och manlig och muskulös och sexig från början - tatueringen GÖR honom inte sexig, men den tar i alla fall INTE BORT från hans sexighet... som tatueringar brukar göra annars. Veka, omanliga män som tror att de ska bli "någon" för att de tatuerar sig, är bara patetiska. Men - något sådant här:  Tungan ute

Hittade du ingen bild på s.k "hunk" med en äkta tatuering för att stärka din dubbelmoral?

Inte ens en precis nygjord svart tatuering har en perfekt svart färg så som det är på bilden du lade in.

Svar på tråden Tatueringar 👍 eller 👎??