• Lindhafarmor76

Tatueringar 👍 eller 👎??

Många har förutfattade meningar om tatuerade personer, idag är det väl ganska så ?normalt och accepterat?.

Men vad tycker DU???

Jag personligen tycker det är vansinnigt vackert på kvinnor/gravida kvinnor och otroligt sexigt och attraheraned på män med snygga kroppar 👌👌👌 mmmmm MUMS 😋 
    Tonårsmamma, känna sig ensam i ett samboförhållande
  • Svar på tråden Tatueringar 👍 eller 👎??
  • Cathariiina

På en kvinna är det ALLTID fult, eftersom det är maskuliniserande.

På båda könen är det trashigt, fast ännu mer trashigt på kvinnor. Sedan finns det ju grader i Helvetet, förstås - en ros eller en delfin på överarmen/axeln eller skuldran är inte hela världen, även om det inte tillför något heller. En stor dödskalle med maskar som kryper ur ögonhålorna, är något helt annat... 

Porträtt av idoler blir nästan alltid fula rent tekniskt för det är svårt att göra, och blir en skymf över idolen i stället. Har sett så många hemska Elvis och Marilyn...

Den älskades namn är bara dumt, eftersom den älskade idag inte är det i morgon. Och då blir det laser... Barnens namn får mig alltid att undra om personen har dåligt samvete för att den inte bryr sig om barnen, inte tar sig tid med dem, eller rentav inte har vårdnaden om dem. För man tänker ju på sina barn mest hela tiden ändå, så länge som de är barn i alla fall, och deras namn och personnummer glömmer man ALDRIG. Det är inget man behöver ha med sig på huden hela tiden för att komma ihåg det... Barnen är med en alltid ändå. 

Någon sällsynt gång kan jag dock tycka att det är sexigt på en man, om det är precis rätt motiv, och han kan bära upp det. En tatuering på en liten spinkig kille blir ju bara löjligt, men någonting typ en tribal på/runt en muskulös överarm t.ex., kan någon sällsynt gång vara sexigt på en man som är sexig redan innan. 

• EnAnonumius
    Anonym skrev 2024-09-09 17:38:17 följande:
    Helt riktigt.

Mina motiv handlar om händelser i mitt liv, en del lätta att förstå andra inte.
    Om någon surkärring tycker att det är fult så får det vara så.

Är inte "överkluddat" på något vis, allt går att dölja om man vill.
    Sammanlagt 7 sittningar som resulterade i 6 vackra motiv.

Min man är inte tatuerad, för mig spelar det ingen roll. Iaf inte så länge det handlar om dödskallar med rosor ur ögonhålorna.

Gillar inte heller dessa "sugar skull's"..

Jag själv har motiv bakom mina motiv (non pun intended), fast för mig handlar det motiv som man kan använda motivationer..
    Som för exempel, fågel Fenix som representerar  "återfödelse" och "resa sig ur askan"..

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • EnAnonumius
    Cathariiina skrev 2024-09-09 19:56:22 följande:

Den älskades namn är bara dumt, eftersom den älskade idag inte är det i morgon. Och då blir det laser... Barnens namn får mig alltid att undra om personen har dåligt samvete för att den inte bryr sig om barnen, inte tar sig tid med dem, eller rentav inte har vårdnaden om dem. För man tänker ju på sina barn mest hela tiden ändå, så länge som de är barn i alla fall, och deras namn och personnummer glömmer man ALDRIG. Det är inget man behöver ha med sig på huden hela tiden för att komma ihåg det... Barnen är med en alltid ändå. 

Nu har ju jag iofs inte mitt barns namn intatuerad.

Med det sagt...

Hur kan man ha en så fyrkantig och totalitär svartvit syn på varför man tatuerar in sina barns namn?

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Körsbärsdalen

Jag tycker tatueringar är skitfula, på både män och kvinnor, men det finns såklart grader i helvetet. Fulast är i ansiktet, sedan hals/nacke, därefter fingrar och händer. Allt annat är "bara" fult.

Samtidigt struntar jag fullt ut vad andra väljer att göra med sina kroppar och jag dömer dem defintivt inte heller. Tänker absolut inte att personer har psykiska problem eller förlorad vårdnad om sina barn och allt jag läser i denna tråd... Tycker bara inte att tatueringar är snygga. Vissa tycker säkert att accessoarer, kläder, frisyr o.s.v. som jag väljer att ha är skitfult det med. Det bästa är att inte fundera så mycket på hur andra väljer att göra eller vad andra tycker är snyggt.

• Anonym (Nn)

Helst inte. Jag har inga själv och tycker inte att det är något fint.

• Cathariiina
    EnAnonumius skrev 2024-09-09 20:29:20 följande:
    Nu har ju jag iofs inte mitt barns namn intatuerad.

Med det sagt...

Hur kan man ha en så fyrkantig och totalitär svartvit syn på varför man tatuerar in sina barns namn?
    Jag läste faktiskt i Metro för ett antal år sedan, att det var fastställt att det var mest pappor i fängelse som gjorde det... Skulle de ha blivit ensamma med barnen, skulle det rentav ha kunnat bli farligt för de senare, många gånger. Det var bara for show. 
  • Anonym (Man)

Nu när många 20-30åringar förstört sig med en massa tatueringar så kommer det troligtvis komma en motreaktion till detta och att yngre inte vill tatuera sig.

Dom som är unga idag kommer se sunkiga ut när dom blir äldre. Alla piercingar, tatueringar, läppförstoringar, hudprodukter och hårprodukter. Det sliter.

Addera ett bekvämt liv med Foodora och Netflix så har du även övervikten som ett brev på posten. Huuuah!

• Anonym (25 årig tjej)
    Anonym (Nn) skrev 2024-09-09 20:39:04 följande:

Helst inte. Jag har inga själv och tycker inte att det är något fint.

Samma för jag tycker också ett det är otroligt fult med tatueringar   
  • Anonym (o )( o)

Tatueringar kan ju komma i många olika "former":

De dedikerade som har snygga konstverk, sleeves osv. En passande klädstil till. Väldigt snyggt!

Den äldre som gjorde en tatuering för 30 år sen för skojs skull, som idag är solblekt och smetig pga aldrig använt solskydd eller fyllt i den. Inte så snyggt.

Influencern som skriver "tatueringar är SÅ beroendeframkallande!" på sociala medier efter att ha gjort ett litet hjärta bakom örat eller skrivit sin hunds namn på handleden. Fånigt.

Svensken som tatuerat in sina barns namn på ankeln bara för att. Lite sött kanske, men också lite white trash.

Sen har vi ju riktiga fkups, typ tjejer som arbetar inom porrindustrin och har som grej att vara tatuerade överallt, till och med sjuka tatueringar på väldigt intima ställen... Bara sorgligt.

Jag själv har inga tatueringar men har flera vänner som har och har haft ex inom den förstnämnda kategorin. Kan absolut tycka det är snyggt med andra ord, men det handlar också hur man är som person, hur man stylar den, ens levnadssätt osv. Lite som att fråga om typ trenchcoat är snyggt - vilket det absolut kan vara, men om det är klädsamt eller inte avgör i slutändan personen som bär den.

Svar på tråden Tatueringar 👍 eller 👎??