Anonym (Sara) skrev 2024-09-17 09:22:08 följande:
Nu pratar du ju om din situation , har du också lätt utvecklingsstörning? Om du inte har det så är det inte samma situation.
Du var ju nästan övertygad om att pappan också är nära gränsen för utvecklingsstörning i det här fallet. Tror du verkligen att det är bra för barnen? Att ha barn är ingen rättighet. Tycker du till exempel att nån som är psykotisk ska få ha sina barn hemma också? Det hände mitt ex och då hade han inte dottern när han var sjuk.
Det verkar som att du verkligen tycker att föräldrarnas vilja ska gå före vad som är bäst för barnen.
Jag har svårt att tro att någon som har en utvecklingsstörning verkligen kan ta hand om tre barn på ett bra sätt. Det kanske låter hemskt men barnens bästa måste ju komma i första hand.
Jag har skrivit flera gånger att det verkar som att familjen verkar behöva hjälp.
Jag har aldrig gjort någon som helst bedömning av pappan. Jag skrev däremot ett inlägg om att man inte generellt kan avfärda en relation mellan en normalbegåvad och en med lindrig IF som olämplig, att det beror på den normalbegåvade parten och inom vilka områden den med IF ligger lågt.
Jag skriver om det vi var med om för att det ska framgå att även om den del saker TS skriver verkar osannolikt, så kan det faktiskt vara sant. Vi har upplevt saker i mötet med soc som vi aldrig trodde kunde hända i Sverige. Och vi har fått bekräftelse från vården att soc agerat felaktigt utifrån barnets behov.
Att inte tillåta en mor säga till sitt barn att hon är älskad är faktiskt helt sjukt. Håller du inte med om det?