• Giftskåneman

Överklaga soc beslut.

Några vi känner har fått sina barn placerade i fosterhem.
    Soc säger det är många droppar små som fick bägaren rinna över, inget våld eller så.
    Frun har diagnosen lätt utvecklingsstörning.
    Soc menar hon inte ser signaler från barnen bla.
    Gäller 3 barn, 1, 4 och 7 år.
    Enligt paret har inte soc gjort uppgängesschema osv, de får träffa banen typ 1 gång i månaden.
    Barnen bor i samma familj.
    Barnen är omhändertagna enligt Sol, soc sa, går ni inte med på sol blir det lvu.
    Barnen omhändertogs i maj, soc sa på mötet, vi kommer omhänderta barnen nu idag, och så skedde.
    Någon som har överklagat soc beslut? Tyvärr har de inte råd med advokat, ingen hemförsäkring och mammaledig, pappan låginkomsttagare

• Svar på tråden Överklaga soc beslut.
  • Anonym (Sara)
    Giftskåneman skrev 2024-09-18 06:48:39 följande:

Hemförsäkring är om du äger din bostad, hyr du försäkrar du inte mer ön lösöret.

Det där är 100% fel. Jag har hyresrätt precis som min utflyttade äldsta dotter, båda vi har hemförsäkring. De flesta hyresvärdar kräver att man ska ha hemföräkring när man skriver kontrakt. Jag har drulleföräkring också och det har jag ordnat så min dotter också har.

Om jag till exempel skulle råka orsaka en vattenskada i hyresrätten kan det kosta mig hur mycket som helst om jag inte har hemförsäkring. Det är jätteviktigt oavsett hur man bor. Det är inte bra att du sprider såna här totalt felaktiga påståenden på internet. 

• Goneril
    Anonym (Sara) skrev 2024-09-18 10:06:31 följande:
    Du har rätt. När jag skulle resa i somras skrev jag ut föräkrinngsbevis för det skulle täckt om något hände på resan också. Det är inte bara hemmet det täcker. Jag har drulleförsäkring också och har sett till att min nyligen utflyttade äldsta dotter också har det. Det är jätteviktigt med hemförsäkring. Oavsett om man bor i hyresrätt eller äger sin bostad. Jag har haft det sen jag var 19 och flyttade hemifrån. 
    Exakt, en hemförsäkring täcker åtskilligt. En bekant blev sjuk under en utlandsresa, behövde läggas in på sjukhus. Dessvärre hade han inga försäkringar alls, vare sig hemförsäkring eller annan. Notan gick på 60.000.-.Numera har har hemförsäkring. Man kan även ha utvidgat reseskydd. Grundskyddet täcker rätt mycket i och för sig. Nu tror jag att människor i allmänhet är så pass upplysta att de har hemförsäkring och inte lyssnar på irrläror som någon vill sprida här i tråden.
  • Anonym (Sara)
    Giftskåneman skrev 2024-09-18 10:23:47 följande:

Skyller på en 7 åring?

Ja när jag frågade om du har pratat med barnen ens skrev du att hon har hett temperament eller vad det var och nån annanstans att hon ska utredas för ADHD. 
  • Giftskåneman
    Anonym (Sara) skrev 2024-09-18 10:25:25 följande:

Det där är 100% fel. Jag har hyresrätt precis som min utflyttade äldsta dotter, båda vi har hemförsäkring. De flesta hyresvärdar kräver att man ska ha hemföräkring när man skriver kontrakt. Jag har drulleföräkring också och det har jag ordnat så min dotter också har.

Om jag till exempel skulle råka orsaka en vattenskada i hyresrätten kan det kosta mig hur mycket som helst om jag inte har hemförsäkring. Det är jätteviktigt oavsett hur man bor. Det är inte bra att du sprider såna här totalt felaktiga påståenden på internet. 

Har jag nånstans skrivit man inte behöver försäkring?
  • Anonym (Sara)
    Giftskåneman skrev 2024-09-18 10:45:41 följande:
    Har jag nånstans skrivit man inte behöver försäkring?

Du skrev att man inte har hemförsäkring om man bor i hyresrätt och det har man. Dessutom kräver många hyresvärdar att man har det. Och ja det heter hemförsäkring. Du skrev att man bara behöver lösöresförsäkring om man bor i hyresrätt, hur skulle det hjälpa om man råkar orsaka en vattenskada eller förstöra något i fastigheten tänkte du? 

Tror verkligen inte du är rätt person att hjälpa dina grannar (om de nu är det) med nånting för du sprider så mycket felaktigheter och verkar inte ha koll på speciellt mycket. 

• Anonym (Sara)
    Giftskåneman skrev 2024-09-18 10:38:27 följande:

Och vad är beskyllan?

Du svarade inte på min fråga utan tog upp hur svår dottern är. Du kan väl prata med henne även om hon kanske har ADHD och har lätt för att bli arg? Men du verkar bara vilja lyssna på föräldrarnas version.
  • Giftskåneman
    Anonym (Sara) skrev 2024-09-18 10:53:44 följande:

Du skrev att man inte har hemförsäkring om man bor i hyresrätt och det har man. Dessutom kräver många hyresvärdar att man har det. Och ja det heter hemförsäkring. Du skrev att man bara behöver lösöresförsäkring om man bor i hyresrätt, hur skulle det hjälpa om man råkar orsaka en vattenskada eller förstöra något i fastigheten tänkte du? 

Tror verkligen inte du är rätt person att hjälpa dina grannar (om de nu är det) med nånting för du sprider så mycket felaktigheter och verkar inte ha koll på speciellt mycket. 

Du har missuppfattat, sluta tjafa om försäkringen
  • Giftskåneman
    Anonym (Sara) skrev 2024-09-18 10:55:18 följande:
    Du svarade inte på min fråga utan tog upp hur svår dottern är. Du kan väl prata med henne även om hon kanske har ADHD och har lätt för att bli arg? Men du verkar bara vilja lyssna på föräldrarnas version.
    Har pratat med dottern i familjen, går inte nu då hon är omhändertagen, föräldrarna får inte träffa barnen, hur ska jag då kunna göra det.
Svar på tråden Överklaga soc beslut.