• Giftskåneman

Överklaga soc beslut.

Några vi känner har fått sina barn placerade i fosterhem.
    Soc säger det är många droppar små som fick bägaren rinna över, inget våld eller så.
    Frun har diagnosen lätt utvecklingsstörning.
    Soc menar hon inte ser signaler från barnen bla.
    Gäller 3 barn, 1, 4 och 7 år.
    Enligt paret har inte soc gjort uppgängesschema osv, de får träffa banen typ 1 gång i månaden.
    Barnen bor i samma familj.
    Barnen är omhändertagna enligt Sol, soc sa, går ni inte med på sol blir det lvu.
    Barnen omhändertogs i maj, soc sa på mötet, vi kommer omhänderta barnen nu idag, och så skedde.
    Någon som har överklagat soc beslut? Tyvärr har de inte råd med advokat, ingen hemförsäkring och mammaledig, pappan låginkomsttagare

• Svar på tråden Överklaga soc beslut.
  • Anonym (...)
    EpicF skrev 2024-09-18 19:17:54 följande:
    Eller för att det är enklare att ta allt via sina försäkringsbolag än privat. Varför tror du det är så märkligt att hyresvärdar vill att deras hyrestagare har hemförsäkring?

Personligen hyr jag aldrig ut till någon utan hemförsäkring. Och ja, jag hyr ut lägenheter i ett hyreshus som jag och min sambo äger. 
    Det är alltid krångligare att ta saker via ett försäkringsbolag. Därför jag har så lite försäkringar som möjligt. Jag sparar istället pengarna och låter de växa, och händer det nåt är det enklare att betala själv än att behöva kontakta ett försäkringsbolag där man måste svara på frågor, fylla i blanketter, visa papper och bla bla bla innan nåt händer. Om de ens godtar att betala skadan 
  • Giftskåneman
    EpicF skrev 2024-09-18 19:19:40 följande:
    Uppenbarligen så är det mycket hon inte förstår. Annars hade inte soc varit inblandad och barnen hade heller inte varit placerade/omhändertagna. 

Varför har du inte med på sista mötet? Och varför stöttar du inte din fru i sitt föräldraskap? Tar emot hjälp från socialen för att bättra eran föräldraskap?
    Är inte min fru.
    Jag får inte vara med på möten då jag är utomstående pga skretessen
  • EpicF
    Giftskåneman skrev 2024-09-18 19:34:16 följande:
    Är inte min fru.
    Jag får inte vara med på möten då jag är utomstående pga skretessen
    Det tror jag så mycket jag vill på. 

Men oavsett om du är utomstående så kan du få vara med som stöd och vara en person som kan förklara vad som sägs. Dock är väl kanske inte du den rätta till det. 
  • EpicF
    Anonym (...) skrev 2024-09-18 19:26:18 följande:
    Det är alltid krångligare att ta saker via ett försäkringsbolag. Därför jag har så lite försäkringar som möjligt. Jag sparar istället pengarna och låter de växa, och händer det nåt är det enklare att betala själv än att behöva kontakta ett försäkringsbolag där man måste svara på frågor, fylla i blanketter, visa papper och bla bla bla innan nåt händer. Om de ens godtar att betala skadan 
    Nu kan man dock spara pengar även om man har försäkringar.... 
  • EpicF
    Anonym (...) skrev 2024-09-18 19:26:18 följande:
    Personligen skulle jag aldrig ta sådana saker privat, utan tar det alltid via försäkringen. 
  • Giftskåneman
    EpicF skrev 2024-09-18 19:37:45 följande:
    Det tror jag så mycket jag vill på. 

Men oavsett om du är utomstående så kan du få vara med som stöd och vara en person som kan förklara vad som sägs. Dock är väl kanske inte du den rätta till det. 
    Du är så tedig.
  • Giftskåneman
    EpicF skrev 2024-09-18 19:39:46 följande:
    Personligen skulle jag aldrig ta sådana saker privat, utan tar det alltid via försäkringen. 
    Du är så redig
  • Giftskåneman
    EpicF skrev 2024-09-18 19:38:28 följande:
    Nu kan man dock spara pengar även om man har försäkringar.... 
    Du är så redig
  • EpicF
    Giftskåneman skrev 2024-09-18 20:09:24 följande:
    Du är så tedig.
    Och ändå så förstår jag varför man ska ha en hemförsäkring, inte ge läst till frukost och klarar att sätta gränser för barnen och har inga brister i mitt föräldraskap...

• Meddelande borttaget
Svar på tråden Överklaga soc beslut.