• EpicF

Överdirver jag?

Anonym (Vit) skrev 2024-09-17 00:35:03 följande:

Jag tycker inte att det är bra att dra till sig uppmärksamhet på ett negativt sätt och då man är 40 är det inte så mycket begärt att ta ut sin mormor 87 år på promenad då ens morsa 60 år lagat mat, tvättat, klätt på, gett mat till 87 åringen och bett om lite hjälp.
    Skulle 40 åring inte orkar leva? Varför skulle hon inte det?

Depression kanske? 

Om du är 60 år och inte förstår att man kan må dåligt i alla åldrar så har du missat stora delar av den sk allmänbildning. 

Ta själv din mor ut på promenad om du nu tycker hon ska ut. 
  • EpicF
    Anonym (Vit) skrev 2024-09-17 01:54:18 följande:

Vi har åkt tillsammans från Sverige till USA med den där hatten så jag klarar väl av det, det är mera att min dotter byr sig främst vad som känns bra för henne och skiter i andra. Det är inte hatten i sig eller att hon är lat och vill hellre serfa på mobilen istället för att gå utan att hon anser att hennes bekvämlighet går före allt annat.
    Jag känner väl också nåt men min dotter ringer då hon behöver och kräver att jag ställer upp och det gjorde jag så klart vare sig jag hade lust eller inte.
    Allt handlar inte om vad man har och inte har lust att göra.
    Min dotter har inte svårt med livet på något sätt och vis.

Det är rätt normalt att man bryr sig om vad som känns bäst för en själv...

• EpicF
    Anonym (K) skrev 2024-09-17 19:27:14 följande:
    Bor mormor i USA eller Sverige?

Att ha hemtjänst eller bo på äldreboende (INTE långvård) kostar inte 6000 dollar i Sverige. Här får de hjälp av socialtjänsten om de inte själva kan betala för sin hjälp.

Och givetvis får de promenader och utevistelse, i hemtjänsten kan man få det beviljat ett par, tre gånger i veckan, och på äldreboende får de som bor där hjälp med allt de behöver plus att välj ett boende med uteplats så sitter man ute jättemycket när vädret tillåter.
    Ts åkte från Sverige till USA så då bor hennes föräldrar i USA. 
  • EpicF
    Agda90 skrev 2024-09-18 10:53:53 följande:
    6 000 dollar? Då är det inte Sverige du talar om för så mycket kostar det inte här. 
    Ts har heller aldrig påstått att det är Sverige utan det har framgått från början att hennes gamla föräldrar bor i USA och att det är dit dem rest. 
Svar på tråden Överdirver jag?