• Anonym (Junibebis?)

Letrozole, följas åt?

Hej!

Jag har nyligen fått en pcos diagnos och påbörjade min första omgång med enkeldos Letrozole igår (CD3)

Jag ska följa min ägglossning genom framför allt tempning.

Någon som vill följas åt?

• Svar på tråden Letrozole, följas åt?
  • Nanathalie
    EmmaJoh skrev 2025-02-27 13:30:55 följande:
    Så imponerad av dig som tagit dig igenom det här och inte ger upp. ❤️ Snart är det er tur! 🥰
    Fin du är ❤️ hoppet är det sista som överger en sägs det... 
  • Miatheone

Jahapp då var mensen här som jag misstänkte. Blir ett samtal till fertilitetsmottagningen sen 🙃 Siktar vi mot en liten födelsedags/julbebis istället då och hoppas det tar sig denna gång. 

Till er som lyckats stort Grattis och till er som fortfarande är med i kampen kämpa på 🙂

• Nanathalie
    Miatheone skrev 2025-02-28 06:48:54 följande:

Jahapp då var mensen här som jag misstänkte. Blir ett samtal till fertilitetsmottagningen sen 🙃 Siktar vi mot en liten födelsedags/julbebis istället då och hoppas det tar sig denna gång. 

Till er som lyckats stort Grattis och till er som fortfarande är med i kampen kämpa på 🙂

Åh nej. Skit. Men födelsedagspresent och julklapp? Hur fantastiskt om det vore så? Håller alla tummarna ❤️
  • Miatheone
    Nanathalie skrev 2025-02-28 09:13:46 följande:
    Åh nej. Skit. Men födelsedagspresent och julklapp? Hur fantastiskt om det vore så? Håller alla tummarna ❤️
    Tack, ja men eller hur. Egentligen vill jag bara dra täcket över huvudet 🤣, mars markerar såpass mycket (3års försök till syskon, 3e omgången med letrozol(räknar inte med den första som inte fungerade alls) och sista chansen att få en bebis i år). 

Ringde mottagningen idag också men dem hade stängt till måndag, har som tur var letrozol kvar så det räcker precis till måndag morgon så dem kan få skriva ut nytt till mig då. 
  • EmmaJoh

Hur går det för er? 
    Jag är på CD8 och har fortfarande tokmycket mens... Kan det påverka något? Ultraljud på måndag. 

• Miatheone
    EmmaJoh skrev 2025-03-05 11:16:12 följande:

Hur går det för er? 
    Jag är på CD8 och har fortfarande tokmycket mens... Kan det påverka något? Ultraljud på måndag. 

Är inne på cykeldag 7 imorgon lite mens kvar men verkar som den slutar närsom. Ingen aning om det kan påverka på något sätt. Hade supermkt mens när jag tog proveran men verkade inte påverka äggblåsornas tillväxt eller så iallafall förutom att ägglossningen verkade komma senare. Har ultraljud inbokat på tisdag, barnmorskan jag pratade med bad mig be om remiss för progesteronprov också då jag aldrig lyckas få omslag på ägglossningstesterna men mensen kommer prick på dagen varje månad nu efter jag kört dubbeldos letrozol iallafall. 
  • Minilillis

Hejja er!! Ni står i start groparna så HEJJA ÄGGEN dax att mogna!👏🏼👏🏼

Själv är jag på CD 14 och hade ultraljud idag, med den klassiska ultra nervösa känslan har de hänt nått ens ?! Men de hade de , 3 ägg !? (Har aldrig hänt mig förr.. Har enbart haft 1 eller 2/stimulering tidigare)  I storlekarna 13,15 &16 🙈 så blev ordinerad att ta ovitriellen idag för att slippa "avbryta" denna omgång som förövrigt är stimulering nr 6. ????

Hoppas hoppas hoppas verkligen att de e alla här innes tur den här månaden !💕

• Miatheone
    Minilillis skrev 2025-03-06 23:08:21 följande:

Själv är jag på CD 14 och hade ultraljud idag, med den klassiska ultra nervösa känslan har de hänt nått ens ?! Men de hade de , 3 ägg !? (Har aldrig hänt mig förr.. Har enbart haft 1 eller 2/stimulering tidigare)  I storlekarna 13,15 &16 🙈 så blev ordinerad att ta ovitriellen idag för att slippa "avbryta" denna omgång som förövrigt är stimulering nr 6. ????

Nämen så härligt 🙂 Heja dig. Supernervös inför tisdag här så jag alltid brukar känna nån typ av värk när ägget växer men inget ännu 🙃. Hade missat samtal idag också från hemligt nummer (bara fertilitetsmottagningen som brukar ringa från det) oxh försökte ringa dem under telefontiden men är ju supersvårt att få tag på dem, hoppas verkligen inte dem vill ändra min tid. Vill bara ha VUL:en klar för denna gång så jag kan få be om ett progesteronprov också. Vill ha svart på vitt att jag faktiskt ägglossar då jag i te fått omslag en enda gång under dem tidigare tre omgångarna på letrozolm 
  • EmmaJoh
    Minilillis skrev 2025-03-06 23:08:21 följande:

Vad härligt, äntligen! Ja ska vi bestämma oss för att mars är allas vår månad?!

Min mens har äntligen slutat nu, börjat med ÄL-test i dag CD10.

Lycka till på ultraljudet på tisdag Miatheone! 
  • Minilillis
    Miatheone skrev 2025-03-07 11:28:26 följande:
    Nämen så härligt 🙂 Heja dig. Supernervös inför tisdag här så jag alltid brukar känna nån typ av värk när ägget växer men inget ännu 🙃. Hade missat samtal idag också från hemligt nummer (bara fertilitetsmottagningen som brukar ringa från det) oxh försökte ringa dem under telefontiden men är ju supersvårt att få tag på dem, hoppas verkligen inte dem vill ändra min tid. Vill bara ha VUL:en klar för denna gång så jag kan få be om ett progesteronprov också. Vill ha svart på vitt att jag faktiskt ägglossar då jag i te fått omslag en enda gång under dem tidigare tre omgångarna på letrozolm 
    Men verkligen, dock börjar ju den eviga väntan nu igen 🙃

Åh fattar! Håller verkligen tummarna för dig!! Wow känner du tillväxten ? knappt så jag känner ens äl 🤦🏼?♀️😅
    Attans, hoppas dem har ringt upp igen nu under dagen!

Men klokt att ta progrestron provet! Är de inte så att du får remiss av dem borde du kunna gå via VC och begära eget prov å referensen jag fått från livio är att allt över 25 är bra dvs en ägglossning.  Dag 7-9 efter ägglossning bör provet ske. (Dag 8 är de optimala) . 
Svar på tråden Letrozole, följas åt?