Sonen vägrar gå till skolan
Hej!
Hej!
Hej!
Jag kommer själv från Polen och flyttade hit när jag var 9. Inför första skoldagen var jag precis så som du förklarar att din son upplever. Rädslan för att ingen skulle förstå mig är hemsk. Dessutom var exakt allt nytt.
Människor, skolsystemet. Till och med klassrummet, bänkarna. Allt var nytt.
Jag gick i en förberedelseklass i 6 månader innan jag var redo att börja i en vanlig klass. Då kunde jag Flytande svenska.
Ditt barn behöver just det. Anpassad undervisning. Får han inte det nu?
Dessutom för att jag skulle lära mig språket så snabbt skrev mamma in mig på fritids, där fick jag lära känna andra barn och prata. Jag började med aktiviteter efter skolan direkt.
Mamma började prata svenska med mig hemma. Hon köpte svenska böcker till mig.
Du fattar, hon gjorde allt rätt för att jag skulle lära mig språket så bra som möjligt.
Idag är jag 33 och man hör inte på mig att jag kommer från Polen. Pratar lika rent som vilken annan svenne som helst 😊
Är själv halvturk och talar språket flytande.
Vad menar du med Hit? Turkiet? Vad i helvete gör ni ens i Turkiet??? och varför skaffar du barn med någon du inte bott med i 6 år?? Du är så hjärtlös att jag blir alldeles chockad!!!!
Antar att din man är miljardär i Turkiet eller nåt, för annars är du som mamma väl inte så jävla korkad och hjärtlös att du sätter din son i en skola där han inte ens kan språket?! Fyfaaan!
Jag och min man(som också är turk) har två barn på 3 och 6 år och han skulle ALDRIG låta de gå i turkisk skola. Vi bor i Sverige för barnens skull!! Det borde du också göra! Vi saknar Turkiet jättemycket men det hjälps inte! Vi flyttar när barnen blir äldre..
Din son kommer dessutom att bli en vek och känslig kille med dåligt självförtroende som kommer hamna efter REJÄLT i skolan! Märks ju redan när han gråter och håller fröken i handen. Stackarn kommer ju bli mobbad skiten ur om han beter sig så i Turkiet bland de tuffa pojkarna där.
tillägg: INGEN turk skulle acceptera att ha en fru/sambo i ett annat land i 6 år. Säker på att han ens ville ha barn och gifta sig med dig eller är det du som tjatat?
För att det är deras "regler". Dom har en del utländska på skolan och ingen får extrastöd eller hjälp. Har typ bönat och bett om att få vara med men dom vägrar töja på reglerna.
För att det är deras "regler". Dom har en del utländska på skolan och ingen får extrastöd eller hjälp. Har typ bönat och bett om att få vara med men dom vägrar töja på reglerna.
VARFÖR ska han lära sig språket/kulturen om inte ens hans egna pappa kunnat vara närvarande och försökt förbereda honom på denna uppgift? Har ni ens frågat sonen vad han vill? Vad är syftet med att lära dig språket/kulturen ens?!
Hur skulle det kännas om någon placerade dig på ett jobb i mitten av Kina och sa "varsågod! Ingen har frågat dig men nu ska du lära dig språket och kulturen här!"
Folk är makalöst dåliga på att se barns perspektiv!! Du ger din son trauma för livet, grattis!
VARFÖR ska han lära sig språket/kulturen om inte ens hans egna pappa kunnat vara närvarande och försökt förbereda honom på denna uppgift? Har ni ens frågat sonen vad han vill? Vad är syftet med att lära dig språket/kulturen ens?!
Hur skulle det kännas om någon placerade dig på ett jobb i mitten av Kina och sa "varsågod! Ingen har frågat dig men nu ska du lära dig språket och kulturen här!"
Folk är makalöst dåliga på att se barns perspektiv!! Du ger din son trauma för livet, grattis!