Cathariiina skrev 2024-09-26 14:42:33 följande:
Först och främst så gör min dotter som jag säger, vilket frisörskorna ofta inte gör. Jag kommer ihåg tillfällen när jag gick hem gråtande från salongen. Jag hade t.ex. sagt "jag vill ha behålla längden", och sedan sjunkit ned i en damtidning. Nästa gång jag tittade upp hade jag typ inget hår kvar... och sedan ska man betala för eländet också! Detta problem har blivit större med åren, då så många frisörskor är invandrare nu.
Eller så sa jag "jag har väldigt kraftigt hår, så permanentvätskan måste vara stark och sitta länge". Ändå var det bara lite fall i håret, om ens det, när spolarna kom ur. För tjejen gjorde bara som vanligt ändå.
Då kräver man att få reducerat pris om det blev för kort. Blir permanenten dålig så får de göra om utan att det ska kosta kunden något.
Upplever faktiskt mer svenskar som är frisörer än invandrare... Det beror nog på var man bor.