• EpicF

Ska man anmäla?

Anonym (TS) skrev 2024-09-27 10:34:51 följande:
    Pappan har psykiska problem och fobier som begränsar hans liv. Kan inte uppsöka specifika platser. Typ social fobi/torgskräck-liknande. Nu börjar barnet få samma typ av rädslor varpå hens liv begränsas.
    Hur påverkar detta dig? Var kommer du in i bilden? 

Att barnet ljuger om att du varit otrevlig, vad spelar det för roll? Barnet kan mycket väl ha upplevt att du var otrevlig, även om det inte var din intention. 

Undvik att umgås med den familjen och barnet. 
  • EpicF
    AndreaBD skrev 2024-09-27 12:09:52 följande:
    Och varför inte?? Jag hade tyckt det hade varit bra om någon hade anmält min mamma. 
    Man anmäler till till socialen på de lösa grunderna. Att pappa har sociala och psykiska problem så länge han klarar av omsorgen om sitt barn. Att ungen har upplevt att ts var otrevlig är inte heller en grund att anmäla till socialen. 
  • EpicF
    Anonym (TS) skrev 2024-09-27 18:30:18 följande:
    Det är inte jag som påverkas, förutom av att bli förtalad. Vill anmäla för att barnet riskerar bli en kuf som pappa sin, som det inte blir folk utav för att det jamsas. Övriga familjens barn är det synd om också, de är feta och lätt intellektuellt handikappade. 
    Så ett barns upplevelse av dig är förtal? Är du helt normal? 
  • EpicF
    Anonym (TS) skrev 2024-09-27 18:58:40 följande:
    Upplevelse är det inte. Utan lögn. 
    Du vet inte vad barnet upplevde, så om du säger att det är lögn så förtala du. 
  • EpicF
    Anonym (TS) skrev 2024-09-27 19:09:33 följande:
    Om barnet upplevde det så, så behöver hen definitivt soc-eller psykologisk hjälp. Det är ren inbillning isåfall.
     En upplevelse man har är inte inbillning. 
  • EpicF
    Anonym (TS) skrev 2024-09-27 19:08:28 följande:
    Jag var där. Jag vet.
    Du vet att du inte hade som intention att vara otrevlig. Men oavsett så kan barnet ha uppfattat dig som det. Och det får du bara tugga i dig. 

Rätt löjligt att bli så upprörd att man vill anmäla. 
  • EpicF
    Anonym (TS) skrev 2024-09-28 00:26:47 följande:
    Anmälan är ju inte pga det isåfall. Utan pappan i familjen är en terrorst som trycker ner och hämmar både barn och fru. 
    På vilket sätt är han terrorist? 
    Det nämnde du inte i trådstarten. 

Känns som hela tråden är påhittad. 
  • EpicF
    AndreaBD skrev 2024-09-28 12:49:13 följande:
    Gör man? Jag antar att du glömde ordet "inte" och menar motsatsen? 

Min exman anmälde mig för mycket "lösare" grunder (han påstod att jag ställde för låga krav på vårt barn som har funktionshinder)  och de utredde. De kom förstås fram till att det inte var så, men de utredde i alla fall. 

Jag har sett några barn i liknade situationer och det var alltid soc inblandad. 
    Stämmer det. Ska naturligtvis stå " Man anmäler inte till..." istället för dubbel-till. 

Självklart finns det massa folk som anmäler till höger och vänster på lösa grunder. Men det innebär inte att det är rätt att göra. 
Svar på tråden Ska man anmäla?