• Mister1978

Fråga om kvinnor som inte vill ha/ge sex och närhet

Jag lever i ett förhållande där min fru knappt alls är intresserad av eller vill ha närhet och sex. Detta tär väldigt mycket på mig. Jag har inga jätteförväntningar tycker jag själv, skulle vara nöjd med 1-2 gånger i veckan och att man däremellan är fin mot varandra genom beröring, pussar, kramar mm.

Det skulle vara intressant att höra från särskilt kvinnor om ni varit eller är i denna situation. Om man älskar sin partner, varför vill man då inte försöka tillfredställa ett behov hos den. Jag försöker alltid utgå från min frus behov när jag gör saker för henne. Och ibland är det saker som jag själv kanske inte tycker är så roliga men de känns bra när jag gör dem för henne då jag vet att hon blir glad. Min slutsats blir att min fru inte bryr sig om mina behov på samma sätt och inte är mån om att jag ska vara glad. Det är ganska tråkigt att känna.

Jag tycker detta är väldigt frustrerande då det pågått i flera år. Varje gång jag tar upp det och vill prata om det blir hon irriterad och det blir nästan värre än innan. Så jag går i tankar om jag ska lämna eller tom vara med någon annan. Men helst av allt hade jag ju velat lösa detta ihop.

• Svar på tråden Fråga om kvinnor som inte vill ha/ge sex och närhet
  • Anonym (Kvinna)
    Mister1978 skrev 2024-10-31 17:03:16 följande:
    Hittade ni en lösning på det eller gick ni skilda vägar?
    Vi skilde oss och det var rätt för oss båda. Borde gjort det tidigare.
  • Anonym (frustrerande)
    Mister1978 skrev 2024-09-27 14:41:02 följande:

Jag lever i ett förhållande där min fru knappt alls är intresserad av eller vill ha närhet och sex. Detta tär väldigt mycket på mig. Jag har inga jätteförväntningar tycker jag själv, skulle vara nöjd med 1-2 gånger i veckan och att man däremellan är fin mot varandra genom beröring, pussar, kramar mm.

Det skulle vara intressant att höra från särskilt kvinnor om ni varit eller är i denna situation. Om man älskar sin partner, varför vill man då inte försöka tillfredställa ett behov hos den. Jag försöker alltid utgå från min frus behov när jag gör saker för henne. Och ibland är det saker som jag själv kanske inte tycker är så roliga men de känns bra när jag gör dem för henne då jag vet att hon blir glad. Min slutsats blir att min fru inte bryr sig om mina behov på samma sätt och inte är mån om att jag ska vara glad. Det är ganska tråkigt att känna.

Jag tycker detta är väldigt frustrerande då det pågått i flera år. Varje gång jag tar upp det och vill prata om det blir hon irriterad och det blir nästan värre än innan. Så jag går i tankar om jag ska lämna eller tom vara med någon annan. Men helst av allt hade jag ju velat lösa detta ihop.

Varför inte bara fråga rent allmänt personer som är i förhållande som inte vill ha sex? Behöver inte vara kvinnan i förhållandet som inte vill ha sex.  Har varit i 3  förhållanden med män där jag ipri'cip alltid tar initiativet till sex, och vill ha mer sex typ som du säger 1-2 ggr i veckan i snitt, i mitt senaste ville han kanske 1 gång i månaden.
    Det funkar inte, som du säger så känner man sig obekräftad och ens egna känslor och behov känns sopade under mattan, den andre inte låtsas om det, och sen blir personen sur när man vill prata om det av olika anledningar.
    Är man kompatibla med varandra borde det funka och framförallt kunna prata om det och lyssna på varann så man kan lösa det.
  • Anonym (frustrerande)
    Anonym (Klag) skrev 2024-11-13 14:34:02 följande:

Min man klagar också på att vi aldrig har sex. Men det är liksom inte skönt! aldrig fått orgasm med honom. 

Du är inte tillsammans med rätt man, dessutom borde ni prata om det om ni inte redan gjort det, det är ju klart det är helt värdelöst med sex för dig då om det inte ens är skönt.
    Har också varit i relationer där jag aldrig fick orgasm, sex kunde va skönt ibland och jag kunde ge o få bekräftelse på det sättet men det gör också att man känner sig utnyttjad om bara han kommer o inte hjälper en komma o ha det skönt under sex, då blir en bara ledsen 
    på senare år har jag lärt mig fixa orgasmer på egen hand o den dag en man ger mig orgasm då håller jag hårt i den mannen :) 
    Mister1978 skrev 2024-09-27 14:41:02 följande:

Varför inte bara fråga rent allmänt personer som är i förhållande som inte vill ha sex?
    Behöver inte vara kvinnan i förhållandet som inte vill ha sex. Har varit i 3  förhållanden med män,.där jag iprincip alltid tar initiativet till sex, och vill ha mer sex typ som du säger 1-2 ggr i veckan i snitt, i mitt senaste ville han kanske 1 gång i månaden. Det funkar inte, man känner sig obekräftad att ens känslor och behov blir sopade under mattan, den andre inte låtsas om det, och sen blir personen sur när man vill prata om det av olika anledningar. Är man kompatibla med varandra borde det funka och framförallt kunna prata om det och lyssna på varann så man kan lösa det.
  • Anonym (Kvinna)

Det ska inte kännas övervägande jobbigt när man träffar rätt person. Då ska man vara så pass intresserad så det känns värt ansträngningen att försöka skapa kontakt och ta ett steg mot en ev relation.

men du tänker för mycket och ser på allt väldigt negativt. Detta är anledningen till varför du inte kommer någonvart, du vill snabbspola livet och hitta en genväg till något slags mål som du tror är lösningen på dina problem eller längtan.
    jobba på att må bra i dig själv och vardagen, när du gör det så öppna upp din nyfikenhet och gör det du vet måste göras för att närma dig den personen du är intresserad av. Sluta tänk i risker och vad hon kommer tänka och tycka, du vet inget om detta och en dag så kommer du pngra att du var så feg och lät chansen gå förbi. Värsta som kan hända är att du får ett nej. Det nej:er hade du isåfall med största sannolikhet isåfall även fått om du väntat eller frågat på annat sätt. Men nu slösar du tid på att drömma om något du inte är villig att ge ett försök.

det är inte svårare än att skicka ett mess;
    hej, hoppas det är bra med dig! Är du ledig något kommande månad? hade varit kul och ses och hitta på något tillsammans.

sen ser du vad hon svarar.

• Anonym (Mia)

Hur ser kvällarna ut där hemma? Delar ni på alla sysslor, eller får hon göra det mesta, och är sedan helt utmattad när hon ska sova? Och då förvänta sig sex om man inte har hjälpt till? Så mycket beror på hur mycket du stöttar henne i vardagen och ställer upp för henne. En lat make är inte sexigt. 

Och vad innebär sex för dig? Bryr du dig om henne lika mycket som du bryr om dig själv? Eller kör du ditt race, och somnar sedan? Hur du behandlar henne under dessa stunder betyder mycket. 

• Anonym (Mia)

Ts. Håller du dig i form, och hon tycker att du är attraktiv? Det ställs många krav på kvinnor, men många män ställer inga krav på sig själva. Vad ser du när du står naken framför spegeln? Försök att se det ur hennes perspektiv. 

• Mister1978
    Anonym (Kvinna) skrev 2024-11-15 10:56:02 följande:

Det ska inte kännas övervägande jobbigt när man träffar rätt person. Då ska man vara så pass intresserad så det känns värt ansträngningen att försöka skapa kontakt och ta ett steg mot en ev relation.

men du tänker för mycket och ser på allt väldigt negativt. Detta är anledningen till varför du inte kommer någonvart, du vill snabbspola livet och hitta en genväg till något slags mål som du tror är lösningen på dina problem eller längtan.
    jobba på att må bra i dig själv och vardagen, när du gör det så öppna upp din nyfikenhet och gör det du vet måste göras för att närma dig den personen du är intresserad av. Sluta tänk i risker och vad hon kommer tänka och tycka, du vet inget om detta och en dag så kommer du pngra att du var så feg och lät chansen gå förbi. Värsta som kan hända är att du får ett nej. Det nej:er hade du isåfall med största sannolikhet isåfall även fått om du väntat eller frågat på annat sätt. Men nu slösar du tid på att drömma om något du inte är villig att ge ett försök.

det är inte svårare än att skicka ett mess;
    hej, hoppas det är bra med dig! Är du ledig något kommande månad? hade varit kul och ses och hitta på något tillsammans.

sen ser du vad hon svarar.

Svarade du i rätt tråd nu? Glad
  • Mister1978
    Anonym (Mia) skrev 2024-11-15 11:06:36 följande:

Hur ser kvällarna ut där hemma? Delar ni på alla sysslor, eller får hon göra det mesta, och är sedan helt utmattad när hon ska sova? Och då förvänta sig sex om man inte har hjälpt till? Så mycket beror på hur mycket du stöttar henne i vardagen och ställer upp för henne. En lat make är inte sexigt. 

Och vad innebär sex för dig? Bryr du dig om henne lika mycket som du bryr om dig själv? Eller kör du ditt race, och somnar sedan? Hur du behandlar henne under dessa stunder betyder mycket. 

Rimliga frågor. Men jag har varit noggrann med de delarna. Vi delar på allt "jobb" hemma som städa, tvätt, laga mat mm. När det gäller barnen är det jag med bred marginal som lägger mest tid med dem.

Angående utseende. Jag har tränat hela mitt liv och lägger 10-12 timmar i veckan på träning. Så formen är bra för min ålder skulle jag säga. Jag är väldigt nöjd när jag står naken framför spegeln i alla fall =)

Och sista angående sex. Jag lägger mycket tid på hennes njutning. Jag vet vad hon gillar och gör mycket av det. Hon får alltid orgasm först  när vi har sex. Men hon lägger betydligt mindre arbete på min njutning, där får jag efter att hon kommit ta hand om mig själv ganska mycket.

Mina svar låter som jag försöker få mig att framstå som perfekt. Så är det såklart inte, men jag tänker verkligen aktivt på att försöka göra henne glad och nöjd utifrån hennes behov och önskan om saker.
  • Anonym (M)

En del kvinnor respekterar inte en man som är för snäll eller hjälpsam. Och när de inte har respekt så känner de heller inte någon attraktion för dig. Du blir tråkig, ointressant, mesig osv. Din fru låter som att hon tillhör den gruppen.

Det bästa du kan göra är att börja lägga mer tid och energi på dig själv. Visa att du värderar dig själv och dina behov. Och lägg inte tid på att försöka lösa era sexproblem genom att prata. Vill du ligga, gå rakt på sak. Ta henne på brösten spontant, knuffa ner henne i sängen, dra ner dina kalsonger och ta fram den, ja du fattar.

Har det gått för långt mellan er kanske hon blir förbannad när du gör det. Men nu har du agerat utanför ramarna för vad hon förväntat sig och väckt tankarna. Spänning... Låt henne vara och låt henne komma till dig när du är redo.

Sen över tid kanske du ska ta en funderare om det är en typ av kvinna du vill vara med resten av ditt liv. Det är ganska jobbigt att spela spel och inta en roll man kanske inte är helt bekväm med. Men lovar dig att det är din bästa chans att vinna tillbaka henne om det nu är vad du vill.

• Anonym (M)

Låt henne komma till sig när hon är redo skulle det stått*

Svar på tråden Fråga om kvinnor som inte vill ha/ge sex och närhet