• Mister1978

Fråga om kvinnor som inte vill ha/ge sex och närhet

Jag lever i ett förhållande där min fru knappt alls är intresserad av eller vill ha närhet och sex. Detta tär väldigt mycket på mig. Jag har inga jätteförväntningar tycker jag själv, skulle vara nöjd med 1-2 gånger i veckan och att man däremellan är fin mot varandra genom beröring, pussar, kramar mm.

Det skulle vara intressant att höra från särskilt kvinnor om ni varit eller är i denna situation. Om man älskar sin partner, varför vill man då inte försöka tillfredställa ett behov hos den. Jag försöker alltid utgå från min frus behov när jag gör saker för henne. Och ibland är det saker som jag själv kanske inte tycker är så roliga men de känns bra när jag gör dem för henne då jag vet att hon blir glad. Min slutsats blir att min fru inte bryr sig om mina behov på samma sätt och inte är mån om att jag ska vara glad. Det är ganska tråkigt att känna.

Jag tycker detta är väldigt frustrerande då det pågått i flera år. Varje gång jag tar upp det och vill prata om det blir hon irriterad och det blir nästan värre än innan. Så jag går i tankar om jag ska lämna eller tom vara med någon annan. Men helst av allt hade jag ju velat lösa detta ihop.

• Svar på tråden Fråga om kvinnor som inte vill ha/ge sex och närhet
  • Anonym (Mini)
    Anonym (Rob) skrev 2025-01-06 00:39:24 följande:
    Wow, hur många downvotes hade jag fått om jag skrev detsamma till en kvinna med samma problem på FL???
    Fast Rob, det gör du ju fast i mkt högre grad med dina kommentarer om att 19 i bmi är max kvinnor får ha. Och män är generellt alldeles för okritiska när det kommer till deras utseende. Attraktion är extremt viktigt för kvinnor, vi behöver vara selektiva på ett helt annat sätt än män.
  • Anonym (Toffelkarlsson)

Tror kvinnor att man vill flytta ihop med sin polare kanske? I mitt läge hade det varit likadant som att flytta ihop med syrran. Enda skillnaden är att syrran inte gnäller lika mycket, och har mer pengar att bidra med.
    Fan tror jag flyttar in med syrran istället!

Om jag inte haft en annan på sidan av hade jag torkat ut som Sahara öknen.

• Epikuros

Suck! Blir så besviken på många män i flera av de här trådarna som behandlar sexlösa relationer. 
    Jag är man och lever själv i en sådan relation och kan känna igen mig i besvikelsen, frustrationen och sorgen. Men grundproblemet är inte att jag inte "får tillräckligt med fitta" - för att få det skulle jag bara behöva lämna min fru och skaffa en kk - utan att jag inte vill lämna min fru, att jag älskar henne, att hon älskar mig, samtidigt som hennes sexlust till mig har dött, vilket har skapat en väldigt svårlöst situation. Under mer än tjugo år har jag fäst mig vid den här andra människan, men jag kan inte längre dela det, i min värld, mest intima med henne. För mig är det verkligen inte bara så enkelt som att "dumpa henne och skaffa en annan". 

• Tecum
    Epikuros skrev 2025-01-06 13:05:49 följande:

Suck! Blir så besviken på många män i flera av de här trådarna som behandlar sexlösa relationer. 
    Jag är man och lever själv i en sådan relation och kan känna igen mig i besvikelsen, frustrationen och sorgen. Men grundproblemet är inte att jag inte "får tillräckligt med fitta" - för att få det skulle jag bara behöva lämna min fru och skaffa en kk - utan att jag inte vill lämna min fru, att jag älskar henne, att hon älskar mig, samtidigt som hennes sexlust till mig har dött, vilket har skapat en väldigt svårlöst situation. Under mer än tjugo år har jag fäst mig vid den här andra människan, men jag kan inte längre dela det, i min värld, mest intima med henne. För mig är det verkligen inte bara så enkelt som att "dumpa henne och skaffa en annan". 

Men du, det är ju inte bara män som skriver så? "Passar det inte så lämna" brukar kvinnor skriva så snart en man dristar sig att berätta om hur han mår dåligt över utebliven intimitet.

För såna problem är verkligen inte enkla att lösa och för mig vore det en mardröm att hamna i en sån situation. Man vill ju inte lämna en person man älskar och trivs med, samtidigt som ett fortsatt lvi utan sex känns meningslöst.
    Värst av allt är väl partnerns ovilja att se problemet och vilja lösa det, vilket ofta är fallet. Vet inte om det är så även i ditt fall? Egentligen det ultimata sveket, att rycka på axlarna åt att ens partner mår dåligt.
  • Anonym (Kvinna)

Så här i efterhand hade jag önskat att mitt ex skulle lämnat mig. sexbristen var ju ett symptom på att vi inte mådde bra tillsammans. Istället lät vi det gå så många onödiga år, för att man ska ju hålla ihop för barnen. när det väl blev ohållbart och jag tillslut sa dom där orden högt så var vi båda rätt nerbrutna. Så här i efterhand så kanske vi båda mått bättre om vi avslutat tidigare. men "skammen" att skilja sig är stor så man väntar ofta för länge.

• Anonym (Rob)
    Anonym (Mini) skrev 2025-01-06 08:38:02 följande:
    Fast Rob, det gör du ju fast i mkt högre grad med dina kommentarer om att 19 i bmi är max kvinnor får ha. Och män är generellt alldeles för okritiska när det kommer till deras utseende. Attraktion är extremt viktigt för kvinnor, vi behöver vara selektiva på ett helt annat sätt än män.
    Min poäng var att när en kvinna gör det så från hon tummar upp medan när jag ställer krav på utseende så får jag tummar ner.
  • Anonym (Mini)
    Anonym (Rob) skrev 2025-01-06 16:31:25 följande:
    Min poäng var att när en kvinna gör det så från hon tummar upp medan när jag ställer krav på utseende så får jag tummar ner.
    Jag misstänker att det har att göra med att det krav på kvinnors utseende du ställer är ett som har ett starkt samband med ätstörningar. Vilket tar livet av vissa kvinnor, speciellt yngre och förstör deras liv. Inte så fräscht eller vad tycker du själv?
  • Anonym (Jo)
    Anonym (Rob) skrev 2025-01-06 00:39:24 följande:
    Wow, hur många downvotes hade jag fått om jag skrev detsamma till en kvinna med samma problem på FL???
    Det skrivs till kvinnor, hur kan man ha missat det

Det första brukar vara - Har du gått upp i vikt?
  • Anonym (Rob)
    Anonym (Mini) skrev 2025-01-06 19:15:05 följande:
    Jag misstänker att det har att göra med att det krav på kvinnors utseende du ställer är ett som har ett starkt samband med ätstörningar. Vilket tar livet av vissa kvinnor, speciellt yngre och förstör deras liv. Inte så fräscht eller vad tycker du själv?
    Nej, man behöver bara inte överäta. Mitt ideal är hälsosamt.
  • Anonym (Prata med henne)
    Anonym (Rob) skrev 2025-01-06 19:28:18 följande:
    Nej, man behöver bara inte överäta. Mitt ideal är hälsosamt.
    Nej, undervikt är inte hälsosamt. En fettprocent under 20 är inte hälsosamt för en kvinna. Nej, man överäter inte bara för att man ligger över 18 i BMI. Nej, man är inte överviktig med ett BMI över 22 och en fettprocent över 20. 

Så, vad i ditt tonårsideal är hälsosamt hos en kvinna över 20?
Svar på tråden Fråga om kvinnor som inte vill ha/ge sex och närhet