Vår otrevligaste förälder blir min läkare
Jag arbetar som förskollärare och har sedan en lång tid tillbaka ett barn i min grupp vars förälder är det mest otrevliga jag någonsin träffat.
Nedlåtande över våra yrkesroller, uttrycker missnöje över allt vi gör, anklagar oss för att ha sagt och gjort saker som aldrig inträffat osv Vi har fått kalla in kommunhälsa för att få redskap kring hur vi ska agera då flera i personalen mår mycket dåligt av sättet vi blir behandlade på. Vi har fått hjälp att ändra arbetssätt för att möta föräldern men inte något som hjälper. Hen är en komplett idiot men det får vi ju inte säga högt givetvis.
Vi förstår kort sagt inte varför hen väljer att ha kvar sitt barn. Vår chef har i flera samtal föreslagit att familjen ska byta men det har inte förskolan någon makt att bestämma enligt föräldern.
Jag har ett mycket vanligt namn och har nu fått föräldern som min läkare (har en sjukdom som gör att jag har kontinuerlig kontakt med den som är min läkare).
Hur ska jag göra?
Dyka upp och se reaktionen eller be att få byta direkt? Inom mig vill jag ge igen men hur.