• Anonym (Hopplös)

Tappat all tillit till män

Efter att ha spenderat en del tid på familjeliv, samt betraktat männen i min egen omgivning så känner jag bara: Fy fan för män. Antingen ligger de med sin frus syster eller så har de varit otrogen mot sin fru i 20 år. De verkar ju vara tvångsmässigt otrogna. Min pappa var otrogen mot min mamma. T.o.m min 80-åriga farfar var otrogen mot min farmor samtidigt som hon låg på sjukhuset döende i cancer. Även de mest lojala männen verkar sitta och runka åt bilder på ens kompisar. Jag har enorma tillitsproblem till min nuvarande pojkvän, och jag pendlar mellan att problemet ligger hos mig till att tänka att det är ju fan inte konstigt att man har tillitsproblem då en stor majoritet av männen verkar vara otrogna lögnare. 

Jag har så svårt att våga investera i en framtid med min kille för jag tänker att han förr eller senare kommer att vara otrogen mot mig. Antingen när jag är gravid med vårt barn och inte är lika sexig längre,  eller när jag är totalt utmattad för att jag måste ta allt ansvar i hemmet, eller när jag är 80 år och ligger döende i cancer.  Och snälla män; ta inte illa upp om ni tycker att jag har fel. Motbevisa mig gärna. Men jag vill inte höra någon tröttsam dynga som att "det ligger i männens natur". Det är mycket som ligger i vår natur men som vi inte sysslar med längre. Vi har blivit mer intelligenta och förmår oss att lägga band på oss själva och ta kloka beslut. Att slänga sig med att "det ligger i er natur" är att helt och håller underkänna er egen intelligens och empatiförmåga. 

Jag har börjat fundera om det här med att leva sitt liv med en man är ingenting mindre än en fälla. Vägen till ett lyckligt liv kanske är att leva som singel(eller lesbisk) och endast ha män för sex och nöjen.

• Svar på tråden Tappat all tillit till män
  • Tukt
    Anonym (Logistik) skrev 2024-10-02 21:46:20 följande:

Med ofta menar jag ? en av dom vanligaste orsakerna ?

Nej, jag har både läst och hört om det mycket irl. 

https://www.dailymail.co.uk/femail/article-2615991/Got-kids-Youre-likely-cheat-Having-children-main-reason-commit-adultery-82-cent-male-cheaters.html

1: Det var en engelsk undersökning i mindre seriös brittisk tidning.
    2: Det stod inget om sjukhus eller graviditet, utan att det var vanligare att man var otrogen om man hade barn än när man inte hade det.
    3: De flesta vuxna i relationer har barn.
    4: I den mån män togs upp, så var det att 30 procent var otrogna för att de inte fick sex hemma. Annars berördes in kön alls.
    5: Men framför allt, det är en gammal undersökning gjord av otrohetssajten Victor MIlan som har affärsidén att man ska vara otrogen.

Ringer det kanske en liten klocka?
  • Anonym (Hopplös)
    Anonym (Smidaren) skrev 2024-10-02 22:07:00 följande:

Din tes i inlägg #19 gick ut på att kvinnor är otrogna för att dom är olyckliga. Det är inte enligt min uppfattning en bra ursäkt för att vara otrogen.

Om man som kvinna är olycklig är det väl mera schysst att antingen göra slut eller att prata med sin partner om sin olycklighet.

Du vill gärna att män skall ta ansvar och vara trogna , men själv vill du inte ta ansvar utan skyller bara på mannen som, enligt dig, gjort dig olycklig och därmed fick du automatiskt ett frikort, eller hur?

Det är alltid vidrigt att vara otrogen. Läs vad jag skriver snälla. Men är relationen bra har kvinnor ingen anledning att vara otrogna. Män är otrogna även fast man har världens bästa relation verkar det som. Därav hade jag aldrig varit orolig att bli bedragen av en kvinna om vår relation var bra, vi hade bra sex, mötte varandras behov etc. Jag är alltid orolig att jag ska bli bedragen av en man för det verkar som att allt som behövs är att en snygg kvinna ska komma fram och stöta på honom för att han ska kunna vara otrogen. INTE ALLA MÄN. Men många. Det svåra är att avgöra vilka män man ska undvika, för dessa män är dessutom experter på att låtsas vara någon dom inre är.
  • Anonym (M)

Vem vill leva i celibat. Och vem vill kräva det av den person man säger sig älska. Det undrar jag.

• Anonym (Hopplös)
    Anonym (M) skrev 2024-10-02 22:20:48 följande:

Vem vill leva i celibat. Och vem vill kräva det av den person man säger sig älska. Det undrar jag.

Kräva vad?
  • Anonym (Smidaren)
    Anonym (Hopplös) skrev 2024-10-02 22:15:03 följande:
    Det är alltid vidrigt att vara otrogen. Läs vad jag skriver snälla. Men är relationen bra har kvinnor ingen anledning att vara otrogna. Män är otrogna även fast man har världens bästa relation verkar det som. Därav hade jag aldrig varit orolig att bli bedragen av en kvinna om vår relation var bra, vi hade bra sex, mötte varandras behov etc. Jag är alltid orolig att jag ska bli bedragen av en man för det verkar som att allt som behövs är att en snygg kvinna ska komma fram och stöta på honom för att han ska kunna vara otrogen. INTE ALLA MÄN. Men många. Det svåra är att avgöra vilka män man ska undvika, för dessa män är dessutom experter på att låtsas vara någon dom inre är.

Låt oss säga att den kvinnan du väljer ändå trots allt är otrogen mot dig. Även om du tycker att allt är bra mellan er så tycker nämligen inte hon det och därför är hon olycklig och därför har hon rätt att vara otrogen, enligt din tes om kvinnor.

Vore det inte bättre att söka hjälp för dina tillitsproblem istället?

• Anonym (M)
    Anonym (Hopplös) skrev 2024-10-02 22:31:53 följande:
    Kräva vad?
    Krävs att ens partner ska leva i celibat. Det är då inget jag önskar för mannen jag älskar.
  • Anonym (Hopplös)
    Anonym (M) skrev 2024-10-02 22:37:05 följande:
    Krävs att ens partner ska leva i celibat. Det är då inget jag önskar för mannen jag älskar.
    Poängen är att leva i celibat utan en partner ju.
  • Anonym (Hopplös)
    Anonym (Smidaren) skrev 2024-10-02 22:32:47 följande:

Låt oss säga att den kvinnan du väljer ändå trots allt är otrogen mot dig. Även om du tycker att allt är bra mellan er så tycker nämligen inte hon det och därför är hon olycklig och därför har hon rätt att vara otrogen, enligt din tes om kvinnor.

Vore det inte bättre att söka hjälp för dina tillitsproblem istället?

Uppenbarligen har du problem med läsförståelse.
  • Anonym (M)
    Anonym (Hopplös) skrev 2024-10-02 22:42:24 följande:
    Poängen är att leva i celibat utan en partner ju.
    Ja du gör som du vill såklart men det besvarar inte mina frågor.
  • Anonym (Hopplös)
    Anonym (M) skrev 2024-10-02 23:25:32 följande:
    Ja du gör som du vill såklart men det besvarar inte mina frågor.
    Förstår inte vad din fråga är tbh
  • Anonym (M)
    Anonym (Hopplös) skrev 2024-10-02 23:34:15 följande:
    Förstår inte vad din fråga är tbh
    Mina undringar i mitt första inlägg här i tråden. Det var ju det inlägget du började citera 
  • Anonym (Kan trösta dig med...)
    Anonym (Hopplös) skrev 2024-10-02 21:49:37 följande:

Än så länge är det bara (rimlig) och (göran) som förkastat otrohet i den här tråden(av männen). Hur är det med resten av er? Med handen på hjärtat:har ni varit otrogna? Med otrohet menar jag aldrig legat, kysst, skrivit flörtiga/sexiga meddelanden, varit närgången med någon annan.
    Och med handen på hjärtat;Om ni inte gjort något av ovanstående, hade ni gjort någon av dessa saker om tillfälle gavs?
    Om majoriteten svarar nej så ser jag det som ett motbevis.

Nästan en gång. Var min dåvarande flickväns bästa kompis som stötte grovt på mig vid ett tillfälle (väldigt grovt, hon klädde av sig naken innan). Jag knuffade bort henne och gick därifrån. Men jag kände att jag faktiskt ville, rent fysiskt var det tydligt att kroppen ville. Så det var nära.
  • Anonym (Kan trösta dig med...)
    Anonym (Hopplös) skrev 2024-10-02 21:49:37 följande:

Än så länge är det bara (rimlig) och (göran) som förkastat otrohet i den här tråden(av männen). Hur är det med resten av er? Med handen på hjärtat:har ni varit otrogna? Med otrohet menar jag aldrig legat, kysst, skrivit flörtiga/sexiga meddelanden, varit närgången med någon annan.
    Och med handen på hjärtat;Om ni inte gjort något av ovanstående, hade ni gjort någon av dessa saker om tillfälle gavs?
    Om majoriteten svarar nej så ser jag det som ett motbevis.

Nästan en gång. Var min dåvarande flickväns bästa kompis som stötte grovt på mig vid ett tillfälle (väldigt grovt, hon klädde av sig naken innan). Jag knuffade bort henne och gick därifrån. Men jag kände att jag faktiskt ville, rent fysiskt var det tydligt att kroppen ville. Så det var nära.
  • Anonym (Foff)

Har du frågat dig varför du väljer män som är otrogna? Kan det ha något att göra med att folk i allmänhet har sin förälder som mall? undermedvetet förstås. Det tycker jag du ska gräva i lite.

• Anonym (Out of bounds)
    Anonym (Foff) skrev 2024-10-03 07:00:50 följande:

Har du frågat dig varför du väljer män som är otrogna? Kan det ha något att göra med att folk i allmänhet har sin förälder som mall? undermedvetet förstås. Det tycker jag du ska gräva i lite.

Eftersom ca 1/3 av svenska män är och har varit otrogna (hela Norden ligger högt på topplistorna) och 10% har varit det i sin nuvarande relation så behöver det inte säga något om kvinnan alls- det är bara så hög sannolikhet.

Lika gärna kan du fråga varför någon får mask i hallonen de odlar.
  • Core
    Anonym (Logistik) skrev 2024-10-02 20:39:35 följande:

Vilka är den typen då? 
    Jag har hört att män ofta bedrar när kvinnan är inlagd på sjukhus eller gravid. Väldigt uppmuntrande!

Det sägs att män som är snygga och charmiga ofta är otrogna, men jag har sett män som varken är det ena eller andra, göra massa försök när de fått lite i sig. Jag har haft flera äldre attraktiva och oattraktiva män som försökt ragga upp mig, trotts att de varit gifta. 

Vad ska man tänka? Att man har en bra man för att han inte lyckades ragga upp någon annan kvinna? Jag har haft både attraktiva och mindre attraktiva, men det är egentligen ingen skillnad på dem, förutom att de snyggare har större möjlighet att lyckas. Alla är otrogna om de kan.

Om sanningen ska fram betedde sig den som man minst kunde ana allra värst. 

Du har hört och det sägs. Samma dravel som tidigare. Kvinnorna är dom i min omgivning som har svikit och bedragit, de som raserat liv som korthus. Tror du att jag generaliserar kvinnor för det? Nej, jag är inte en jävla imbecill, det krävs inte mycket för att vaska fram några rationella slutsatser.
Svar på tråden Tappat all tillit till män