• Anonym (min fru är bara mamma)

Få min fru att vara kvinna igen

Hjälp en ledsen och frustrarad man att väcka kvinnan i min fru igen. Och nej, detta är inte ytterligare ett inlägg om att jag som man önskar mer sex i min relation. Samlivet och finns där, tyvärr ofta kopplat tjat om fler barn, vi har 3 i nuläget. 

Min fru har sedan vi fått barn tagit sig an mamma-rollen på heltid. Det gick bra när barnen var små och behövde oss mer, men nu är de i yngre skolåldern och hela hennes identitet är att vara mamma. Hennes fritidsintressen är barnen, barnen och du gissade rätt ... barnen. Hon arbetar bara 50% då hon vill vara hemma mer (jag sätter undan till hennes pension för att kompensera bortfallet).

Det har gått så långt att hon inte vill vara ifrån dem ens över en natt. Hon fick en spa-weekend av mig i födelsedagspresent och såg frågade ut "Då får du åka själv för jag är inte ifrån barnen över natt, det vet du!".

Vi har världens bästa föräldrar som också undrar över varför de inte får ha barnen mer än några timmar här och där. Senaste tiden har jag varit brutalt ärlig och sagt att det är pga min fru inte vill vara ifrån dem. Nu när de är äldre väntas skollov osv och det är inte alltid vi kan vara lediga. Men frugans lösning på det hela är fler barn så att hon kan vara föräldraledig igen eller att bli hemmafru. Vilket ekonomiskt skulle gå på min lön men jag tror inte på det konceptet,

Det hela tog musten ur mig igår kväll då frugan glatt ville ha kärlek. När hon fått mig som mest upprymd så viskar hon i mitt öra "Jag vill känna dig komma djupt i mig, låt mig ge dig en bebis till!". Jag slaknade direkt och vi hamnade i en livlig diskussion efter. Hon känner sig inte klar med barn och vill helst ha flera stycken till. Jag är nöjd med våra underbara tre och ser fram emot tiden då barnen börjar bli lite större och självständigare. Jag längtar efter middagar där man kan ha en vuxen konversation, att kunna åka till Ikea ensamma eller planera resor med vuxet innehåll. 

Hjälp mig, hur hjälper jag min fru att hitta tillbaka till sig själv som kvinna och inte bara mamma, och hur ska jag bemöta hennes ständiga barnlängtan? 

• Svar på tråden Få min fru att vara kvinna igen
  • Anonym (Eh va?)
    Tukt skrev 2024-10-09 16:54:13 följande:
    Som jag skrev ovan så måste barn i bland kunna utvecklas och få erfarenheter utan mamma och pappa. Det är en del i naturlig utveckling.
    Och ska du diskutera - diskutera. Gör inte omdömen. 
    Det håller jag med om men vart har ts skrivit att barnen aldrig får träffa någon annan? Det var väl bara tal om att hon inte vill vara ifrån dem en natt och det kan man ju förstå om det är yngre barn. Barnen vill kanske inte heller vara ifrån föräldrarna. Det kan finnas flera anledningar annat än att mamman vill ha kontroll. 
  • Tom Araya
    Anonym (Eh va?) skrev 2024-10-09 17:43:49 följande:
    Det håller jag med om men vart har ts skrivit att barnen aldrig får träffa någon annan? Det var väl bara tal om att hon inte vill vara ifrån dem en natt och det kan man ju förstå om det är yngre barn. Barnen vill kanske inte heller vara ifrån föräldrarna. Det kan finnas flera anledningar annat än att mamman vill ha kontroll. 
    De äldre barnen är i skolålder står det i trådstarten.
  • Anonym (Ui)

Men hjälp, sådär kan du inte ha det. Skilj dig och LEV. 

• Anonym (Ui)
    Anonym (min fru är bara mamma) skrev 2024-10-09 13:37:04 följande:
    Tack för ditt svar, uppskattar det. 

Hon säger att hon är lycklig och är bra på att visa det också. Men hon vill inte lämna barnen, det är som att hon har kontrollbehov eller att hon är beroende av dom. Som du säger, hon är sååå inställd på att vara den perfekta mamman. Och dessutom den här besattheten av att hon vill ha fler barn. 

Helt ärligt så är jag rädd att hon ska "lura" till sig en graviditet. Hon har spiral nu, men den kan man väl ta ut och jag skulle aldrig veta. Har sagt till henne att jag vill sterilisera mig, men då fick hon panik så har inte vågat ta upp det igen. Men som det är nu så vågar jag knappt ha sex med henne. 
    Med tanke på det hon sa när hon ville ha sex sist så har hon med stor sannolikhet redan smugit ut spiralen. 
  • Anonym (Eh va?)
    Tom Araya skrev 2024-10-09 17:53:53 följande:
    De äldre barnen är i skolålder står det i trådstarten.
    Yngre skolålder står det. och den yngsta fem år väl skrev han väl senare
  • Anonym (Kristina)

Har två söner. Den äldsta sov hos mormor den natten lillebror föddes. Lillebror har varit på skolresa i sexan.

Jag har sovit borta från hemmet i en vecka då jag var inlagd på sjukhus. Deras pappa har jobbat skift vilken inneburit att han jobbat natt ibland.

Övriga nätter har vi alla tillbringat hemma eller tillsammans på semester eller andra resor.

Vi har umgåtts mycket med andra människor och pojkarna har haft många kompisar. Även mor- och farföräldrar har varit en stor del av vårt liv.

Nu är sönerna vuxna och helt självständiga trots att vi nästan inte varit ifrån dem alls under deras uppväxt.

• Tukt
    Anonym (Eh va?) skrev 2024-10-09 17:43:49 följande:
    Anledningarna är egentligen ointressanta. Men konsekvensen av hennes förhållningssätt gör att barnen får svårt att frigöra sig och få nya erfarenheter.
    Men det viktiga där, är väl...för att återgå till trådstarten, att det kan vara lättare för TS att få till en förändring med argumentet att det är bra för barnen att vara ifrån föräldrarna i bland, snarare än att han vill ha tillbaks sin partner.
  • Ascendere
    Anonym (Eh va?) skrev 2024-10-09 17:04:35 följande:
    Men då är han ju precis som mamman, så vad är problemet? Att hon inte vill gå på spa och ha egentid? 

Har du ens läst trådstarten?

Han skriver också att han önskar partid med barnvakt för sig och sin partner, och förutsättningarna finns men hon blockerar.

• Anonym (S)
    Jemp skrev 2024-10-09 16:38:26 följande:

Jag håller inte riktigt med. Självklart är det ts beslut! Och självklart ska han inte skaffa fler barn mot sin vilja.
    Däremot är det rimligt med gemensam diskussion när man är i ett förhållande. Att ha diskuterat det en gång för två år sen och sen inte mer gör att jag tror risken är stor att det skulle ses som ett svek. 
    Så jag skulle säga att ta upp det igen innan operation. Inte för att hennes godkännande behövs, men acceptans vore bra. Kanske behöver hon bli ledsen, men det är faktiskt inte farligt. Kanske t.o.m. något de kan hantera ihop? 

För ts info håller de flesta hormonspiralen 5 år. Vissa 3. Jag känner inte till nån som håller längre, men det är inte omöjligt.

Min håller i 8 år. Har mirena
Svar på tråden Få min fru att vara kvinna igen