• Anonym (Anonym)

Sång till en fd förälskelse

Skulle ni bli sårade om er sambo skrev en sång till sin gamla kärlek där testen går så här bla;
    Där du går där går jag, stannar du så står jag kvar.
    Å alla  mina känslor var äkta och allt jag sa var sant.
    Du måste förstå känslorna finns där men det kommer aldrig att gå.
    Hon var den jag kunde döda för.
    Hon frågade om jag saknat henne och jag sa du frågade och jag svarade att  det alltid varit du,

Sambon blev irriterad att jag läst bland hans privata texter, säger att han försöker säga att det är mig han vill ha och det är bara texter till låtar.
    Men att vi kanske ska ta ett break för han orkar inte hålla på o börja om o förklara hela tiden att det är  mig han vill ha,

Vad tänker ni om detta?

• Svar på tråden Sång till en fd förälskelse
  • KimLinnefeldt

När skrev han texten? Låg de i skilsmässa?

Jag skriver också sångtexter. I princip ska orden vara fria, man ska kunna gå in i en känsla och beskriva en situation utan att det uppfattas som "sanningen".

Jag anar i TS inlägg att hon gärna vill ha garantier och bekräftelse. Det kan vara tröttsamt att höra, det nöter på kärleken. Ge dig hän istället, TS!

• Anonym (...)

Men vem i texten är den han kallar hon ?
    Vem i texten är den han kallar du  ?

Verkar ju vara två olika kvinnor/personer?

• Anonym (Anonym)

De var aldrig ihop en olycklig kärlek helt enkelt.
    Vad ska jag ge mig hän i menar du? Fattar det kan vara tjatigt av mig men blir så ledsen

• Anonym (Anonym)

Vad ska jag ge mig hän i menar du? Fattar det kan vara tjatigt av mig men blir så ledsen

• Meddelande borttaget
  • KimLinnefeldt
    Anonym (Anonym) skrev 2024-10-11 14:38:24 följande:

Jag är en ganska gammal man med ett flertal kärlekar bakom mig. En erfarenhet i livet är att man aldrig vet. Man kan inte vara säker. Ens barn kan bli överkörda, partnern kan lämna en, man kan få obotlig cancer. Det finns inga garantier.

Därför bör man försöka leva i nuet, se varje dag, varje minut som en gåva. "Underbart är kort", sjunger Povel Ramel. När du känner en lycklig känsla i stunden, fånga den och spara den i hjärtat.

Ett gammalt talesätt: "Bättre lyss till den sträng som brast än att aldrig spänna en båge."

Om man kräver bevis från sin partner så riskerar man att förstöra chansen till lycka. Tvivel och oro över relationen bör man inte dela med partnern, utan med vänner eller terapeuter.
  • Anonym (Hmmm ...., ,)

Låter som att hon är "the one that got away", stora kärleken som han har svårt att släppa tankarna på.

Jag hade blivit sjukt ledsen. När han dessutom föreslår att ta ett break hade jag insett att förhållandet är slut. 

• Anonym (Teresa)
    Anonym (Hmmm ...., ,) skrev 2024-10-11 14:50:06 följande:

Låter som att hon är "the one that got away", stora kärleken som han har svårt att släppa tankarna på.

Jag hade blivit sjukt ledsen. När han dessutom föreslår att ta ett break hade jag insett att förhållandet är slut. 

Nää, behöver det verkligen inte vara. Gissar att du inte skriver skälv? Jag skrivet dikter och texter om gamla kärlekar hela tiden men några sanningar om NUET är det inte. Ofta överdrivna ord, eventuellt ett sätt att bearbeta sådant man upplevt men inget som påverkar min kärlek till den nuvarande -min nuvarande är min stora kärlek och inget ex eller olycklig kärlek kan tävla med honom på något sätt.

Skulle han däremot rota i mina texter och be mig förklara mig, DÅ skulle vi ha ett problem.

TS man är troligen avtänd på TS osäkerhet och för att hon gjort intrång i hans privata grejer. Troligtvis INTE pga att han egentligen föredrar exet.
  • Anonym (v)

Det är bara texter. Varför rotar du bland hans grejer?

• Anonym (Hmmm ...., ,)
    Anonym (Teresa) skrev 2024-10-11 15:39:47 följande:
    Nää, behöver det verkligen inte vara. Gissar att du inte skriver skälv? Jag skrivet dikter och texter om gamla kärlekar hela tiden men några sanningar om NUET är det inte. Ofta överdrivna ord, eventuellt ett sätt att bearbeta sådant man upplevt men inget som påverkar min kärlek till den nuvarande -min nuvarande är min stora kärlek och inget ex eller olycklig kärlek kan tävla med honom på något sätt.

Skulle han däremot rota i mina texter och be mig förklara mig, DÅ skulle vi ha ett problem.

TS man är troligen avtänd på TS osäkerhet och för att hon gjort intrång i hans privata grejer. Troligtvis INTE pga att han egentligen föredrar exet.
    Hade min sambo skrivit nåt sånt om en gammal kärlek så hade jag KÄNT mig väldigt sårad, ledsen och osäker.  Sen hur han säger att han menar skulle inte spela nån roll! Hade ALDRIG känt mig älskad och trygg med sambon mer. 
Svar på tråden Sång till en fd förälskelse