• KimLinnefeldt

Sång till en fd förälskelse

När skrev han texten? Låg de i skilsmässa?

Jag skriver också sångtexter. I princip ska orden vara fria, man ska kunna gå in i en känsla och beskriva en situation utan att det uppfattas som "sanningen".

Jag anar i TS inlägg att hon gärna vill ha garantier och bekräftelse. Det kan vara tröttsamt att höra, det nöter på kärleken. Ge dig hän istället, TS!

• KimLinnefeldt
    Anonym (Anonym) skrev 2024-10-11 14:38:24 följande:

De var aldrig ihop en olycklig kärlek helt enkelt.
    Vad ska jag ge mig hän i menar du? Fattar det kan vara tjatigt av mig men blir så ledsen

Jag är en ganska gammal man med ett flertal kärlekar bakom mig. En erfarenhet i livet är att man aldrig vet. Man kan inte vara säker. Ens barn kan bli överkörda, partnern kan lämna en, man kan få obotlig cancer. Det finns inga garantier.

Därför bör man försöka leva i nuet, se varje dag, varje minut som en gåva. "Underbart är kort", sjunger Povel Ramel. När du känner en lycklig känsla i stunden, fånga den och spara den i hjärtat.

Ett gammalt talesätt: "Bättre lyss till den sträng som brast än att aldrig spänna en båge."

Om man kräver bevis från sin partner så riskerar man att förstöra chansen till lycka. Tvivel och oro över relationen bör man inte dela med partnern, utan med vänner eller terapeuter.
Svar på tråden Sång till en fd förälskelse