Anonym (???) skrev 2024-10-12 20:01:21 följande:
Jag hör vad du säger. Men varför ska homo och trans klustras när andra normbrytande minoriteter inte gör det? Jag tror att transrörelsen skulle vinna på att tydliggöra om att det handlar om identitet och inte sexualitet och för homorörelsen tvärtom.
Pratade med unga personer på ett forum förra året.
Det var många som ansåg att kinks hör hemma i pride tåget.
Vi som sade emot fick en massa stämplar på oss. Blev även uppläxade över att tåget inte var barnvänligt. Jag som straight blev lite irriterad över detta. Många homosexuella kämpar med att få adoptera, bli föräldrar m.m För mig är pride inte den sexuella biten, det är att visa att man har samma rätt att bli sambo, föräldrar och att gifta sig. Samt att visa att man kan vara bra föräldrar fast man är i ett samkönat äktenskap.
Vill man visa kinks och snuska sig så kan man ha ett tåg på dagen för familjer. Senare på kvällen kan man visa upp sig bäst man vill. Det lustiga är att om det var en vanlig parad och folk gick ut i kinks dräkter så skulle de få böter.
Jag har mer respekt för homosexuella ön vad hag har för trans klustret. Mitt pronomen är fay och jag är en lesbisk man. Nör jag frågade en person hur det går ihop logiskt sp fick jag " Det måste inte vara logiskt" till svar.
Jag är nog gammaldags men om man ska göra om vad ord står för så får man räkna med att många har svårt att ta dem på allvar.
Det förstör även för dem som verkligen lider av att vara fast i fel kropp. Man är inte en transperson om man är genderfluid. Det är en enda röra!