• Anonym (Dabi)

Är det bara jag?

Varför av dom extremt få dejter jag får är mitt minimum 1 dejt, max är 4 dejter 
    Får oftast ligga minimum 1 gång, max 2ggr..

Är det vad jag duger till, 1- 2 ligg?
    med oftast 1- 2 års mellanrum, max 7 års mellanrum..
    Orkar snart inte..

Puben resulterar att jag oftast sitter vid baren eller i ett hörn ensam.
    Nätdejting har jag lagt av med för där fick jag ingenting.

( bör tillägga att jag är man 40+)
    Håll gärna god ton i tråden då moderatörerna är riktigt nitiska för vissa ord.

Håll gärna råd om gym för er själva, redan testat den 2 år. resultatet blev bara en förslitning av knän.

• Svar på tråden Är det bara jag?
  • Anonym (Svårt)

Ledsamt att läsa. Om någon utnyttjat mig på det där sättet så hade jag sett det som en djup kränkning och blivit mycket ledsen.

Du har inte funderat på att söka dig till kyrkan och troende kvinnor? 

Är inte själv religiös men ibland undrar jag om inte kyrkan är den enda plats där man kan hitta säkra kort, alltså, seriösa, vettiga människor som inte utnyttjar eller bedrar en sexuellt. 

• Anonym (V)
    Anonym (Dabi) skrev 2024-10-13 16:39:47 följande:
    Jaha, då har man helt fel hobbies alltså.. tänker inte starta jaga någon ny.
    Speciellt i den lilla stad jag bor i. ( nej har inte råd att flytta)
    Håller med anonym(L). Om du inte är beredd att hitta nya jaktmarker och inte kan tänka sig flytta någonstans där utbudet är större så finns ingen anledning att tro att du ska lyckas hitta någon. Och det borde du faktiskt inse själv.
  • Anonym (Dabi)
    Anonym (Svårt) skrev 2024-10-13 16:44:23 följande:

Ledsamt att läsa. Om någon utnyttjat mig på det där sättet så hade jag sett det som en djup kränkning och blivit mycket ledsen.

Du har inte funderat på att söka dig till kyrkan och troende kvinnor? 

Är inte själv religiös men ibland undrar jag om inte kyrkan är den enda plats där man kan hitta säkra kort, alltså, seriösa, vettiga människor som inte utnyttjar eller bedrar en sexuellt. 

En av dom 4 kvinnor jag dejtat var djupt troende så de kortet har seglat...
  • Anonym (Kleo)
    Anonym (Dabi) skrev 2024-10-13 16:39:47 följande:
    Jaha, då har man helt fel hobbies alltså.. tänker inte starta jaga någon ny.
    Speciellt i den lilla stad jag bor i. ( nej har inte råd att flytta)

Nu är det länge sedan jag var på jakt, så att säga. Men med den här inställningen du har är det kanske inte så konstigt att du sitter där du sitter. När jag letade efter en partner tog jag så många möjligheter jag kunde och orkade att träffa folk. Ordnades det pub på stället där jag pluggade - jag gick dit. Var det en fest - jag var där. Skulle några ut och campa - jag hängde på. Ibland hamnade man ju på rätt tråkiga ställen och jag såg en del dålig film osv, men till sist hamnade jag på rätt ställe med helt rätt sällskap.

Att sitta och säga att man inte vill vidga sina vyer, inte prova något nytt etc innebär inte bara att man träffar färre människor utan också att man gör sig själv oattraktiv. Vem vill bli ihop med någon som inte är intresserad av att ändra på sitt liv? Att inleda ett förhållande är ju att kasta sig in i osäkerhet och nyheter. Om en person inte är villig att göra sånt, ja, då blir ju relationen helt och hållet på dens villkor. Och en sån partner vill nog ingen ha. 

• Anonym (Svårt)
    Anonym (Dabi) skrev 2024-10-13 16:52:13 följande:
    En av dom 4 kvinnor jag dejtat var djupt troende så de kortet har seglat...
    Menar du att hon utnyttjade dig med sex och sedan stack? Då var hon knappast seriös i sin egen gudstro. Så beter sig inte en kärleksfull kristen. 
  • Anonym (Dabi)
    Anonym (V) skrev 2024-10-13 16:50:06 följande:
    Håller med anonym(L). Om du inte är beredd att hitta nya jaktmarker och inte kan tänka sig flytta någonstans där utbudet är större så finns ingen anledning att tro att du ska lyckas hitta någon. Och det borde du faktiskt inse själv.
    Faktum är att jag just nu är arbetslös och söker mellan 10- 20 jobb i månaden, har inte råd att betala min nuvarande lägenhet i 3 månader plus nytt boende på annan ort..
    Vad skulle jag sova i ? Tält? mitt mot vintern?, har 2 tält båda är ICKET vinter isolerade.
  • Anonym (Dabi)
    Anonym (Svårt) skrev 2024-10-13 16:56:23 följande:
    Menar du att hon utnyttjade dig med sex och sedan stack? Då var hon knappast seriös i sin egen gudstro. Så beter sig inte en kärleksfull kristen. 
    Nej, inte alls. Jag bröt med henne för att hon krävde att jag skulle lägga ut pengar på allt inkl hennes räkningar + hyra.
    Hennes behov av att försöka nedgradera alla mina beslut, mitt dåvarande jobb, vad jag ägde, försöka styra vilka kläder jag skulle ha på mig, frisyr etc..

Så jag avslutade.. Hade jag stannat har hon väl lyckats bryta ner mig helt psykiskt så jag tagit mitt liv eller hennes.. 
  • Anonym (Svårt)
    Anonym (Dabi) skrev 2024-10-13 17:03:21 följande:
    Nej, inte alls. Jag bröt med henne för att hon krävde att jag skulle lägga ut pengar på allt inkl hennes räkningar + hyra.
    Hennes behov av att försöka nedgradera alla mina beslut, mitt dåvarande jobb, vad jag ägde, försöka styra vilka kläder jag skulle ha på mig, frisyr etc..

Så jag avslutade.. Hade jag stannat har hon väl lyckats bryta ner mig helt psykiskt så jag tagit mitt liv eller hennes.. 
    Låter mer som en guldgrävare än en äkta kristen. Du hade otur. De flesta i såna kretsar är mer fromma än så. 
  • Lynx123

Vad tror det själv att det beror på? Och vad söker du - ett seriöst förhållande eller bara lite tillfälliga förbindelser?

• Anonym (Inte ensam)
    Anonym (Dabi) skrev 2024-10-13 16:25:17 följande:
    Några få..
    Ok, men få är helt okej. Kan du inte umgås mer med dem och se till att ni kommer ut bland folk? Inte helt lätt att hitta någon på dejtingappar.
Svar på tråden Är det bara jag?