• Anonym (Dabi)

Är det bara jag?

Varför av dom extremt få dejter jag får är mitt minimum 1 dejt, max är 4 dejter 
    Får oftast ligga minimum 1 gång, max 2ggr..

Är det vad jag duger till, 1- 2 ligg?
    med oftast 1- 2 års mellanrum, max 7 års mellanrum..
    Orkar snart inte..

Puben resulterar att jag oftast sitter vid baren eller i ett hörn ensam.
    Nätdejting har jag lagt av med för där fick jag ingenting.

( bör tillägga att jag är man 40+)
    Håll gärna god ton i tråden då moderatörerna är riktigt nitiska för vissa ord.

Håll gärna råd om gym för er själva, redan testat den 2 år. resultatet blev bara en förslitning av knän.

• Svar på tråden Är det bara jag?
  • Anonym (Dabi)
    Anonym (Inte ensam) skrev 2024-10-13 17:14:53 följande:
    Ok, men få är helt okej. Kan du inte umgås mer med dem och se till att ni kommer ut bland folk? Inte helt lätt att hitta någon på dejtingappar.
    Dessvärre är dom inte i samma stad... och dom flesta har inte tid/ och redan har någon.
  • Anonym (Inte ensam)
    Anonym (Dabi) skrev 2024-10-13 16:58:39 följande:
    Faktum är att jag just nu är arbetslös och söker mellan 10- 20 jobb i månaden, har inte råd att betala min nuvarande lägenhet i 3 månader plus nytt boende på annan ort..
    Vad skulle jag sova i ? Tält? mitt mot vintern?, har 2 tält båda är ICKET vinter isolerade.
    Fast det är väl ändå inte så man gör. Man säger upp sin gamla lägenhet så att det sammanfaller med inträdet till den nya. Med det sagt så tror jag att du redan gett upp, så ingen idé.
  • Anonym (Dabi)
    Lynx123 skrev 2024-10-13 17:13:01 följande:

Vad tror det själv att det beror på? Och vad söker du - ett seriöst förhållande eller bara lite tillfälliga förbindelser?

Om jag haft teorier eller haft vetskap om vad allt berott på har jag ju givet fixat de vid de här laget, tror du inte?

Söker tillfälliga OCH seriöst----
  • Anonym (Dabi)
    Anonym (Inte ensam) skrev 2024-10-13 17:19:51 följande:
    Fast det är väl ändå inte så man gör. Man säger upp sin gamla lägenhet så att det sammanfaller med inträdet till den nya. Med det sagt så tror jag att du redan gett upp, så ingen idé.
    Måste ju ha ett jobb eller hur??? varför flytta till en ort som arbetslös?
    Finns inga garantier att man kan få jobb bara för att man flyttar till en ort som arbetslös..
  • Anonym (Inte ensam)
    Anonym (Dabi) skrev 2024-10-13 17:21:37 följande:
    Måste ju ha ett jobb eller hur??? varför flytta till en ort som arbetslös?
    Finns inga garantier att man kan få jobb bara för att man flyttar till en ort som arbetslös..
    Eh ja. Så sök jobb. Kan omöjligt se varför du inte skulle kunna söka jobb i en annan stad.
  • Anonym (Dabi)
    Anonym (Inte ensam) skrev 2024-10-13 17:23:34 följande:
    Eh ja. Så sök jobb. Kan omöjligt se varför du inte skulle kunna söka jobb i en annan stad.
    Jag söker ju 10- 20 jobb i månaden, och det är inte bara i orten jag bor i just nu utan närliggande orter och inte så närliggande orter också.
  • Anonym (Inte ensam)
    Anonym (Dabi) skrev 2024-10-13 17:27:16 följande:
    Jag söker ju 10- 20 jobb i månaden, och det är inte bara i orten jag bor i just nu utan närliggande orter och inte så närliggande orter också.
    Fast du hade ju inte råd att flytta? Du är väldigt svår att förstå.
  • Anonym (Dabi)
    Anonym (Inte ensam) skrev 2024-10-13 17:29:40 följande:
    Fast du hade ju inte råd att flytta? Du är väldigt svår att förstå.
    Man kan väl förhandla om flyttbidrag???

Vissa arbetsgivare betalar flyttbidrag ifall du måste flytta till en annan ort. Ett sådant bidrag från arbetsgivaren är skattefritt och fungerar som ersättning för utgifter för packning och transport av möbler och ägodelar. Det kan även användas för att täcka dina och din familjs resekostnader.
  • Anonym (Inte ensam)
    Anonym (Dabi) skrev 2024-10-13 17:34:12 följande:
    Man kan väl förhandla om flyttbidrag???

Vissa arbetsgivare betalar flyttbidrag ifall du måste flytta till en annan ort. Ett sådant bidrag från arbetsgivaren är skattefritt och fungerar som ersättning för utgifter för packning och transport av möbler och ägodelar. Det kan även användas för att täcka dina och din familjs resekostnader.
    Men skriv då inte att du inte har råd!
  • Anonym (Dabi)
    Anonym (Inte ensam) skrev 2024-10-13 17:36:08 följande:
    Men skriv då inte att du inte har råd!
    Jag har inte råd!!!! har inte fått något jobberbjudande ännu..
Svar på tråden Är det bara jag?