• Anonym (En till)

BIM November 2024

Hallååå där.
    En tråd för alla soon-to-be preggos under november 2024! Här diskuterar vi högt och lågt gällande bebisverkstaden.

presentera dig gärna och häng på :D 

BIM - lista i kommentarerna, kopiera och klistra in med ditt användarnamn och BIM dag! 

• Svar på tråden BIM November 2024
  • Nanathalie

Här är tempen på OK nivå. Inget positivt test. Förra månaden började jag få spottings på äl+14 och imorgon är äl+13. Har inga höga förhoppningar utan känner att det troligtvis är kört. Men bim får väl utvisa det..

• Anonym (blomman)

Och där kom mensen, på den beräknade dagen. Besvikelsen är total 😭 nästa försök blir nummer 8. Detta tar så hårt psykiskt?Hade nog en förväntning om det ändå skulle gå ?snabbt? att skaffa barn.

Tror jag skippar decembertråden faktiskt, för att försöka inte tänka alltför mycket på allt det här. Håller tummarna för er som fortfarande väntar, hoppas ni får era plus😍

• mothertotwo

Bim dagen är kommen och blankt test.
    Men med tanken på att jag hade en dominant follikel i september som skulle släppa närsomhelst enligt läkaren, fast jag fick mens sex dagar efter så är inget kört än tänker jag. 😅 

Hade mys med mannen den 12 november senast så kan absolut ha skett något ändå. Mensen visar inga tecken på att den kommer i alla fall. Absolut ingen menssmärta som jag brukar ha. Har bara hormoner som sväller här och där. Lättare till gråt, irritation osv.. Men man kan nog ha pms hur länge som helst. Tappen är också helt sluten och långt upp. Pirrighetskänsla i brösten men dem gör inte ont. Spänner lite grann. 

Ingen mens=inget kört än! 🙂

• Björkskogen

Äl+9 idag. Nu är det nedräkning 😄 
    Kolla min temp! sjukt jämn den här månaden. 
    Har galet ont i brösten nu och de ryms typ inte i bhn längre 😅 men vi får se, vågar inte hoppas. 

• Anonym (Hoppas på plus)

Dålig dag igår tempen sjönk dock inte under ?sträcket? jag tog ett negativt gravtest (inte morgonurin) vet inte hur jag tänkte där visste ju att det skulle va negativt och tempsänkningen på det men idag vaknade jag upp med högre tempt igen!! 
    Äl+10 eller 11 idag lite osäker på exakt dag för ägglossningen och BIM i morgon eller lördag lite spännande hoppet steg ju lite idag när tempen inte sänkts mer den brukar göra det dagen innan mens!  

• Pandan14
    Björkskogen skrev 2024-11-21 07:10:12 följande:

Äl+9 idag. Nu är det nedräkning 😄 
    Kolla min temp! sjukt jämn den här månaden. 
    Har galet ont i brösten nu och de ryms typ inte i bhn längre 😅 men vi får se, vågar inte hoppas. 

Åh va härligt o se 😍 när ska du testa? hoppas hoppas att det är positivt 😍
  • xxmica

Fortfarande negativt test och det var BIM i tisdags. Ingen mens än och börjar tappa hopp 😞

• Anonym (blomman)
    Anonym (blomman) skrev 2024-11-21 04:25:35 följande:

Och där kom mensen, på den beräknade dagen. Besvikelsen är total 😭 nästa försök blir nummer 8. Detta tar så hårt psykiskt?Hade nog en förväntning om det ändå skulle gå ?snabbt? att skaffa barn.

Tror jag skippar decembertråden faktiskt, för att försöka inte tänka alltför mycket på allt det här. Håller tummarna för er som fortfarande väntar, hoppas ni får era plus😍

Jag igen! En fundering bara: hur långt efter ÄL kan nidblödning ske? Hade ÄL 5/11. Och inatt kom ju mensen, vad jag tror i alla fall. Det var mest brunt samt kom lite rött blod i samband med toalettbesöket. Sorry om det är too much info 😂 när jag tog ut min tampong innan förväntade jag mig massa blod då jag har det första mensdagen, men den va ?bara? brun och det kom inget när jag torkade mig. Kan det vara en nidblödning? Eller är det bara mensen som spelar ett spratt jmf med hur den vanligtvis brukar vara. Hade dock så pass ont i magen inatt att jag fick ta värktablett. Får väl se under dagen hur de fortsätter? Kanske försöka hålla mig några timmar och ta ett test efter lunch?
  • Anonym (Saltkatten)

God förmiddag, kul att se spännande tempkurvor 👏🏻😊

Min ser ut såhär, ÄL+6. Min temp steg rejält idag, känns bättre det. Den har varit så himla låg hittills, aldrig haft så förut? bara vänta och se om det är dåligt eller inte 😆

Då jag var gravid steg tempen sakta uppåt hela tiden så känns som att jag kan vara ganska säker på att inte vara gravid om tempen stannar av och inte blir upp mot 37 grader. Men kan väl vara olika det med som precis allt annat 😅

• Anonym (Saltkatten)
    Anonym (blomman) skrev 2024-11-21 10:25:49 följande:
    Jag igen! En fundering bara: hur långt efter ÄL kan nidblödning ske? Hade ÄL 5/11. Och inatt kom ju mensen, vad jag tror i alla fall. Det var mest brunt samt kom lite rött blod i samband med toalettbesöket. Sorry om det är too much info 😂 när jag tog ut min tampong innan förväntade jag mig massa blod då jag har det första mensdagen, men den va ?bara? brun och det kom inget när jag torkade mig. Kan det vara en nidblödning? Eller är det bara mensen som spelar ett spratt jmf med hur den vanligtvis brukar vara. Hade dock så pass ont i magen inatt att jag fick ta värktablett. Får väl se under dagen hur de fortsätter? Kanske försöka hålla mig några timmar och ta ett test efter lunch?

Nidblödning sker väl kring 6-8 dagar efter ÄL som vanligast, nån dag hit eller dit.

Man kan få mindre blödning vid mens även fast man är gravid, kroppen har inte hunnit stoppa mensen typ. Jag hade så med första barnet ☺️

Kan också vara kemisk graviditet, att man får supermegatidigt missfall men det vet man ju inte om man inte fått positivt test före BIM. Det har jag också haft och då var mensen lite segstartad på BIM men sen kom den igång och då hade jag mkt mensvärk också. 

Eller så krånglar kroppen bara. En djungel 😅

Svar på tråden BIM November 2024