• Anonym (Uppgiven)

Misstänkt otrohet vad göra?

Min sambo sedan 2 år tillbaka var på Teambuilding fredag - lördag.
    Jag var hemma och tog hand om hennes barn.
    En gammal kompis jobbar på samma företag. Han skickade en bild när hon
    står och hånglar med någon kille samt att han skrev att hon senare följde med till
    samma killes rum och spenderade natten där.
    Jag blev naturligtvis helt förkrossad när jag fick reda på detta. Men har hållit masken och
    inte sagt något. Hon betedde sig också helt normal när hon kom hem.
    Främsta anledningen till att jag inte sagt något är att vi har en dyr resa inbokad från fredag
    denna vecka. Vi har inte heller något avbokningsskydd på denna resa. Det ska bli skönt att komma till
    sol och värme men jag känner avsky mot min partner och vill inte vara nära henne.
    Min plan är att åka på resan och inte bry mig så mycket om henne. Om hon vill pussas och kramas eller nåt mer så kommer jag ta upp informationen jag fick om den misstänkta otroheten.
    Frågan är om jag kan hålla mig så länge. Jag är så otroligt ledsen och förbannad. Hur hade någon annan gjort i min situation?
  • Svar på tråden Misstänkt otrohet vad göra?
  • Anonym (Jösses)

Alltså, skulle jag fått en sån bild skickad till mig hade jag hunnit göra slut innan hon ens kommit hem.

Jag har ibland tyckt att det kan vara lite jobbigt när tidigare partners varit ute med jobb eller vänner och alkohol finns inblandat, men man litar ju ändå på att ens andra sköter sig, det är ett förtroende som man ger.

Själv har jag varit så full (när jag var yngre) så man nästan kryper hem, men tanken har aldrig ens slagit mig att vänslas med någon annan om jag har någon hemma som jag verkligen gillar/älskar.
    Det borde vara grundbulten i en relation.

• Teresiat
    Anonym (Uppgiven) skrev 2024-10-21 16:42:41 följande:

Nej hon är inte genomrutten. Hon är ju fantastisk och jag älskar henne/ skulle älskat henne om detta inte hade hänt. Har kollat på bilderna flera gånger och pratade nyss med min vän som hade sett dem och det var liksom ingen tvekan på vad de skulle göra. Jag vill fortsätta förhållandet som att inget hänt men samtidigt hatar jag henne och äcklas av henne :(

Hur väl kan du lita på denna vän? Känns ju sjukt att hon är otrogen öppet där du dessutom har vänner?? 

Åk inte på resan. Visa henne bilden och kräv att hon betalar tillbaka din biljett. Så kan hon och hennes barn åka själva och så bokar du en egen soloresa till något varmt land där du kan landa och skingra tankarna på annat.

• molly50
    Anonym (Uppgiven) skrev 2024-10-21 16:42:41 följande:

Nej hon är inte genomrutten. Hon är ju fantastisk och jag älskar henne/ skulle älskat henne om detta inte hade hänt. Har kollat på bilderna flera gånger och pratade nyss med min vän som hade sett dem och det var liksom ingen tvekan på vad de skulle göra. Jag vill fortsätta förhållandet som att inget hänt men samtidigt hatar jag henne och äcklas av henne :(

Om hon är så fantastisk så hade hon inte betett sig så här mot dig.
    Jag tycker du ska avboka resan eller kräva att få hennes biljett och ge den till någon annan. Någon av dina vänner kanske?
    Hon kan själv förklara för sina barn varför resan blir inställd.
  • Anonym (Snowihite)

Vilken rätt har ni att tala om för TS vad han ska göra? 

Att säga vad man tror att man själv skulle göra är en sak men på några här låter det nästan som om han inte väljer att bryta så är han en xxxxxxxx om han inte gör det. 

• Anonym (Syster)

Men hur kan du åka? Vill du verkligen plåga dig själv? Ush! Skulle aldrig någonsin åka. Spelar ingen roll hur mycket resan kostat. Relationen är över. 
    Berätta, tacka för dig, packa, åk till en polare. 
    Säg åt henne att hon inte är välkommen på resan, och du drar med en kompis. 
    Det är hennes konsekvens av det som hänt. 

Klappat och klart. 
    Ni kan absolut inte ta upp något när barn är med på resan. Tänk såhär, om ni åker tillsammans och detta eskalerar, vilket det alltid gör. Kommer ni förstöra ett livsminne av en resa för detta barn. 
    Barnet ska inte drabbas eller straffas för att morsan är dum i huvudet. 

• molly50
    Anonym (Snowihite) skrev 2024-10-21 22:06:45 följande:

Att säga vad man tror att man själv skulle göra är en sak men på några här låter det nästan som om han inte väljer att bryta så är han en xxxxxxxx om han inte gör det. 

Men herregud! Han ber själv om råd och frågar vad vi skulle göra i hans situation. Ska vi då låta bli att svara eller bara svara att han ska stanna och förlåta?
    Vi pratar här om ett förhållande som varat i 2 år och på den korta tiden så har hon lyckats bevisa att hon inte respekterar honom.
    Och hon verkar dessutom utnyttja honom.
    Och de har inga gemensamma barn.
    Så vad finns det att rädda?
  • Lynx123
    Anonym (Snowihite) skrev 2024-10-21 22:06:45 följande:

Fast han ber ju om råd. Man kan uttrycka sig på olika sätt men det är TS som öppnat.för kommentarer. 
  • Anonym (Vill du veta sanningen?)
    Glöm inte att ts är eller har varit kär i den här människan,
    så helt genomrutten som människa kan hon ju inte vara!

Ni som anser att ni på ett personligt plan har på fötterna för att döma ut henne om människa, ni dömer ju också ut ts och hans kärlek.

Det är nog flera i tråden som verkligen skulle behöva kliva ned från sina höga hästar...

Vilken av alla som skrivit här, vem överhuvudtaget, kan ställa sig upp och garantera att den aldrig har haft och aldrig i hela sitt liv kommer att få några som helst personliga problem?

Sanningen är ju att vi alla vet att INGEN kan garantera detta. 
    Men vissa här ägnar sig trots detta åt att döma ut en annan människa för hennes personliga problem.

Sanningen är att personliga problem nästan alltid går att komma tillrätta med.

Vilken människa går genom livet utan att någon gång ha några personliga problem?
    Hand upp den i tråden som kan garantera detta!
  • Anonym (Vill du veta sanningen?)
    Anonym (Tjejen) skrev 2024-10-21 19:49:04 följande:
    BS. Det är ett två år gammalt förhållande utan barn. Den partner som är otrogen efter så kort tid skiter fullständigt i sin partner. Han är redan ointressant för henne.
    Den som med säkerhet väljer uttala sig på så sätt som att den kan och vet allt,
    det är oftast samma person som besitter lägst kunskap och lägst begåvning, men som ofta lyckas inbilla sig själv de mest vettlösa saker.

"förhållande utan barn"   ??? 
    Vem var det som skrev något om BS...

• Anonym (Uppgiven)

En kort uppdatering kring detta. Vi hade ett långt samtal igår och Ja hon hade varit otrogen. Hon kände en djup ånger över detta. Ingen av oss sa några dumma ord till den andra. Vi båda grät och skrattade om vartannat. Vi gjorde slut och blev tillsammans igen eller så blev det något mellanting att vi är vänner i allafall. Vi båda känner stark kärlek för den andre. Vi är varandras bästa vänner. Vi kommer åka på resan tillsammans men vi kommer att göra det som 2 vänner och så får vi se vad som händer från det.

Svar på tråden Misstänkt otrohet vad göra?