• Anonym (Uppgiven)

Misstänkt otrohet vad göra?

Min sambo sedan 2 år tillbaka var på Teambuilding fredag - lördag.
    Jag var hemma och tog hand om hennes barn.
    En gammal kompis jobbar på samma företag. Han skickade en bild när hon
    står och hånglar med någon kille samt att han skrev att hon senare följde med till
    samma killes rum och spenderade natten där.
    Jag blev naturligtvis helt förkrossad när jag fick reda på detta. Men har hållit masken och
    inte sagt något. Hon betedde sig också helt normal när hon kom hem.
    Främsta anledningen till att jag inte sagt något är att vi har en dyr resa inbokad från fredag
    denna vecka. Vi har inte heller något avbokningsskydd på denna resa. Det ska bli skönt att komma till
    sol och värme men jag känner avsky mot min partner och vill inte vara nära henne.
    Min plan är att åka på resan och inte bry mig så mycket om henne. Om hon vill pussas och kramas eller nåt mer så kommer jag ta upp informationen jag fick om den misstänkta otroheten.
    Frågan är om jag kan hålla mig så länge. Jag är så otroligt ledsen och förbannad. Hur hade någon annan gjort i min situation?
  • Svar på tråden Misstänkt otrohet vad göra?
  • Anonym (F)
    Anonym (Vill du veta sanningen?) skrev 2024-10-22 14:13:08 följande:
    Återigen finns anledning konstatera:
    Den som med säkerhet väljer uttala sig på så sätt som att den kan och vet allt,
    det är oftast samma person som besitter lägst kunskap och lägst begåvning, men som ofta lyckas inbilla sig själv de mest vettlösa saker.
    Det kan mycket väl vara tillfället som gör tjuven en impuls.

Ska du skriva ditt 15:e inlägg med Wall of text nu i tråden nu? Det om något är märkligt. Är obetalda amatörpsykologer grejen med FL?
  • Anonym (orion)
    Anonym (Uppgiven) skrev 2024-10-22 12:35:34 följande:

En kort uppdatering kring detta. Vi hade ett långt samtal igår och Ja hon hade varit otrogen. Hon kände en djup ånger över detta. Ingen av oss sa några dumma ord till den andra. Vi båda grät och skrattade om vartannat. Vi gjorde slut och blev tillsammans igen eller så blev det något mellanting att vi är vänner i allafall. Vi båda känner stark kärlek för den andre. Vi är varandras bästa vänner. Vi kommer åka på resan tillsammans men vi kommer att göra det som 2 vänner och så får vi se vad som händer från det.

OK, så ta den resan som avslut, men så skall det också vara helt slut med henne  efter det. Bli inte hängande kvar runt henne som en bästa vän. 

Oavsett hur mycket ni gråter kom ihåg hur verkligheten omkring henne ser ut
    1. hon är otrogen redan efter ett par års förhållande och ni har inga barn. Du har allt att förlora på att fortsätta med henne.
    2. hon är otrogen rätt så öppet inför publik på en teambuilding med dina vänner närvarande. Osannolikt att det skulle vara ett enstaka tillfälle när hon är så nonchalant.
    3. du fick denna gång serverat solklara bevis på hennes otrohet, nästa gång blir hon kanske duktigare till att dölja det och du får mer leva med misstankar som tär på ditt välmående..

Så vänta inte på att få se vad som händer. Värna om ditt eget välmående och sluta helt att umgås med henne efter resan.
  • Anonym (Kimchi)

Vilken tunnis du är! Så bra att hon så vackert ångrade sig. Skulle hon gjort det även om hon inte hamnade på bild och blev avslöjad? Troligen inte. Grattis till henne som fick knulla bredvid och ha en trånande sambo som mer än gärna vill åka på semester med. Inga konsekvenser alls av otroheten. Sannolikt har det pågått tidigare och skulle fortgå om inte din vän tog dem på bar gärning. Vill du bada sambo med ett smuts? Du valde det själv. 

• Lynx123

Skönt att ni har pratat ut utan krusiduller. Hoppas att resan blir lyckad ändå och att du får lite lugn och ro nu.

• molly50
    Anonym (F) skrev 2024-10-22 13:38:09 följande:
    Precis så. Det svamlar mycket i den här tråden om personliga problem och jalla jalla om känslor i milslånga inlägg. Det behöver verkligen inte vara komplicerat alls.
    Nej,så är det.
  • molly50
    Anonym (Vill du veta sanningen?) skrev 2024-10-22 13:57:51 följande:
    Men snälla Molly,
    var skulle jag ha sagt något om att ursäkta otrohet???

Det jag har sagt är att den som väljer att vara otrogen sannolikt, eller alltid, har personliga problem.
    Och det viktiga, personliga problem går alltid att komma tillrätta med.

Hur kan du försöka få det till att jag skulle ursäkta otroheten?

Sitter du själv så högt på din häst, avståndet hit ner blir så stort, att du inte klarar att se vad jag här nere bland vanliga människor skriver?
    Vem sitter egentligen på höga hästar här?
    Du försöker påstå att alla som är otrogna har personliga problem,vilket inte alls behöver vara fallet. En del söker bara spänningen t ex.
    Så ja,för mig låter det som att du försöker hitta ursäkter till att välja otrohet,även om du inte skriver det rakt av.
  • molly50
    Anonym (Vill du veta sanningen?) skrev 2024-10-22 14:01:07 följande:
    För mig är det fullkomligt uppenbart att den som väljer att vara otrogen bara för spänningens skull, den har personliga problem.

Fråga till dig: Är du säker på att du har kompetens och erfarenhet för att bedöma alla typer av personliga problem?
    Om du svarar ja, har du då ens koll på dina egna personliga problem?
    Nej,jag har ingenstans påstått att jag har kompetens eller erfarenhet för att kunna bedöma alla typer av personliga problem.
    Men jag har själv haft personliga problem och varit i djupa livskriser utan att för den sakens skull välja att vara otrogen.
    Så alla väljer inte den vägen. Det finns andra utvägar.
  • molly50
    Anonym (Vill du veta sanningen?) skrev 2024-10-22 14:11:54 följande:
    Du verkar vara väldigt inskränkt och så extremt dömande och fördömande mot en annan medmänniska,
    och därmed dömer du också ut ts.

Ts skriver och intygar: Att hon känner djup ånger, att de båda känner stark kärlek för den andre och att de är varandras bästa vänner.
    Vem är du att döma ut deras kärlek och deras vänskap?

Med stöd av deras ömsesidiga kärlek och deras vänskap, om hon och de tillsammans ser till att komma tillrätta med de bakomliggande orsakerna och med hennes personliga problem så finns det ju inget som säger att hon kommer göra om det.
    I så fall blir det alltså inte aktuellt att ens fundera på om hon ska få fler chanser eller inte.

Varför gör du ditt val att se allt detta från den mest negativa vinkel som du förmår? Vad är det som driver dig till att döma andra på detta sätt? Kan bakgrunden till detta vara att du själv ännu inte har kommit tillrätta med dina egna personliga problem?
    Var läser du in att jag dömer någon? Jag ställde en fråga. En viss skillnad.
    Läs om och läs rätt innan du dömer mig.
    Och jag tror inte du behöver svara för TS utan han kan säkert svara på frågan själv.
    Jag har inga personliga problem. Däremot så har jag erfarenhet av att ha blivit bedragen.
    Så jag kan sätta mig in i TS situation,även om jag valde att lämna.
    Vi hanterar alla kriser på olika sätt.
    Jag valde ett sätt och hur TS väljer lär framtiden få utvisa.
  • Anonym (Erfaren_man)

Dumpa henne direkt, be henne fara åt he, och åk ensam iväg på resan. 

• Anonym (Natalie)

Sorry TS men du låter som en riktig loser om du stannar med denna otrogna mamma, usch att hon håller på så när hon har barn? Och du är ingen riktig man just nu. Du verkar springa som en hund efter henne och hon kommer ha 0 respekt för dig om du inte lämnar

Håller för övrigt med flera av de föregående talarna

Svar på tråden Misstänkt otrohet vad göra?