Anonym (Löa) skrev 2024-10-28 23:40:22 följande:
www.familjeliv.se/forum/thread/67390466-bus-eller-godis-hall-er-till-ratt-dag
www.familjeliv.se/forum/thread/75915036-bus-eller-godis-vilken-dag
www.familjeliv.se/forum/thread/77084373-vilket-datum-gar-barnen-bus-eller-godis
Tog bara de första tre trådarna jag fick upp på en snabb sökning; jag pallade inte klicka igenom varenda tråd för att hitta den mest aktuella, men du förstår principen iaf: det finns gott om trådar där man kan diskutera datumet om man vill - de jag länkar till här är som sagt bara de tre första i en lång lista.
molly50 skrev 2024-10-28 21:17:30 följande:
Men starta gärna en tråd om TS inte vill att vi diskuterar det här.
Men va? Varför skulle jag starta en tråd om det? Jag är inte ett skvatt intresserad av en sån tråd. Det är väl bättre att någon av er som vill diskutera detta startar en tråd?
Trots att ts uttryckligen undabad sig en sådan diskussion? Att man nämner dag i förbifarten i samband med att man svarar på det som ts faktiskt frågade om (så som du gjorde i ditt första inlägg) ser jag inget fel i, men att avsiktligt dra igång en diskussion om det, när ts uttryckligen bett om att slippa det ... det känns inte så schysst. Och det känns inte som du - jag har alltid uppfattat dig som en sansad, respektfull person.
De där trådarna har jag sett,men de är ju flera år gamla och jag ser ingen mening med att dra igång gamla trådar.
Jag tycker dessutom att det är helt rimligt att även svara med vilken dag när TS undrar vilken tid.
Du är inte intresserad av att starta en tråd om detta ämne,men du är uppenbarligen intresserad av att diskutera det här med mig här i tråden?
Jag har inte skrivit något annat än vilken dag och tid jag tycker är ok.
Sen att du ger dig på mig,trots att du anser att jag har skrivit på ett respektfullt sätt,samtidigt som andra har gett liknande svar som mig, vet jag inte vad jag ska säga om.
Så ska vi fortsätta diskutera detta ämne så kanske vi ska visa TS den respekten att starta en egen tråd om det?