• molly50

Bus eller godis , tid ?

D. 31 oktober och inte alltför sent på kvällen.
    Och bara till pyntade hus.

• molly50
    Spucks skrev 2024-10-28 18:00:20 följande:
    Hen frågade efter tid, inte dag.
    Det skadar inte att påminna om dag också.
  • molly50
    Anonym (f) skrev 2024-10-28 18:33:57 följande:
    Det skadar om det startar en arg diskussion om något TS faktiskt avböjde. Folk får gå igång på diskussionen om vilken dag i en annan tråd.
    Spucks skrev 2024-10-28 18:35:40 följande:
    Det gör det om det skrivs i tonen som den jag citerade.

Fast det är ju ett problem att barn kommer på andra dagar än just d. 31:a.
    Och det finns ingen annan tråd att diskutera det i.
  • molly50
    Anonym (Löa) skrev 2024-10-28 20:14:46 följande:
    Huh? Dels finns det redan såna trådar till leda - de dyker upp varenda år - och dels står det var och en fritt att starta en egen tråd. Däremot håller jag helt med dig om att man kan inkludera dag också, liksom i förbifarten, utan syfte att ilsket tillrättavisa. Med andra ord: du gjorde inget fel i dittt inlägg (#4), men inlägg 2 var helt obefogat aggressivt.
    Nej,jag har då inte sett någon annan tråd än denna.
    Och då har jag dessutom sökt.
    Men starta gärna en tråd om TS inte vill att vi diskuterar det här.

Ja,jag tycker att man kan diskutera dag också då många verkar komma på andra dagar än just d. 31:a.
  • molly50
    Anonym (Hm) skrev 2024-10-28 20:41:47 följande:
    Det är nästan det viktigaste
    Ja,precis. Det och att de ska vara utklädda och komma på rimlig tid. Dvs inte alltför sent.
    Och d 31:a.
    Jag tycker t ex inte att det är ok att komma under Allhelgonahelgen då det är en helg för att minnas de som har gått bort.
  • molly50
    Anonym (Löa) skrev 2024-10-28 23:40:22 följande:
    www.familjeliv.se/forum/thread/67390466-bus-eller-godis-hall-er-till-ratt-dag

www.familjeliv.se/forum/thread/75915036-bus-eller-godis-vilken-dag

www.familjeliv.se/forum/thread/77084373-vilket-datum-gar-barnen-bus-eller-godis

Tog bara de första tre trådarna jag fick upp på en snabb sökning; jag pallade inte klicka igenom varenda tråd för att hitta den mest aktuella, men du förstår principen iaf: det finns gott om trådar där man kan diskutera datumet om man vill - de jag länkar till här är som sagt bara de tre första i en lång lista.
    molly50 skrev 2024-10-28 21:17:30 följande:
    Men starta gärna en tråd om TS inte vill att vi diskuterar det här.
    Men va? Varför skulle jag starta en tråd om det? Jag är inte ett skvatt intresserad av en sån tråd. Det är väl bättre att någon av er som vill diskutera detta startar en tråd?
    Trots att ts uttryckligen undabad sig en sådan diskussion? Att man nämner dag i förbifarten i samband med att man svarar på det som ts faktiskt frågade om (så som du gjorde i ditt första inlägg) ser jag inget fel i, men att avsiktligt dra igång en diskussion om det, när ts uttryckligen bett om att slippa det ... det känns inte så schysst. Och det känns inte som du - jag har alltid uppfattat dig som en sansad, respektfull person.
    De där trådarna har jag sett,men de är ju flera år gamla och jag ser ingen mening med att dra igång gamla trådar.

Jag tycker dessutom att det är helt rimligt att även svara med vilken dag när TS undrar vilken tid.

Du är inte intresserad av att starta en tråd om detta ämne,men du är uppenbarligen intresserad av att diskutera det här med mig här i tråden?
    Jag har inte skrivit något annat än vilken dag och tid jag tycker är ok.
    Sen att du ger dig på mig,trots att du anser att jag har skrivit på ett respektfullt sätt,samtidigt som andra har gett liknande svar som mig, vet jag inte vad jag ska säga om.
    Så ska vi fortsätta diskutera detta ämne så kanske vi ska visa TS den respekten att starta en egen tråd om det?
  • molly50
    Anonym (Löa) skrev 2024-10-29 10:54:51 följande:
    Fast jag har ju inte gett mig på dig!!! Tvärtom skrev jag ju att du inte gjort nåt fel! Mitt första inlägg till dig var ju för att uppmärksamma dig på att det som en annan skribent hade skrivit, och som du verkade ta illa vid dig av, inte var riktat mot dig! För att jag tyckte det var synd om du, som jag alltid uppfattat som en väldigt vettig och trevlig person, skulle må dåligt över kritik som inte var menad mot dig. Sen ballade det ur för att du tolkade mitt inlägg till dig som ytterligare kritik mot dig (när avsikten var precis den motsatta) och då blev ja onödigt defensiv ... Du har helt rätt i att jag i stället borde ha lämnat det där, men jag tror att du och jag är lika i det avseendet: när någon skriver ett inlägg specifikt riktat till en själv är det väldigt svårt att inte svara. 
    Ja,jag tycker det är svårt att låta bli när ett inlägg riktas till mig.
    Speciellt när jag uppfattar det som kritiskt utan att det finns någon orsak till det.
    Och det var så jag uppfattade det när det bara var jag som blev attackerad trots att andra gett samma svar.
    Men har jag fel så ber jag om ursäkt.
  • molly50
    Anonym (Löa) skrev 2024-10-29 16:41:05 följande:
    😊 Förstår din reaktion; vi är nog rätt lika, som sagt. Men det var alltså inte du som blev attackerad öht. Bra att vi kunde reda ut det 🧡
    Nej,fast det var någon,kanske inte du,som även hoppade på mig.
    Men kanske missförstod jag även där.
    Men bra att vi rett ut det,som sagt. Glad
Svar på tråden Bus eller godis , tid ?