• Anonym (Halvsvensk man)

Kvinna: Pengar eller fysisk attraktion vad går först?

En man som ni tycker är snygg, välvårdad och väldigt attraktiv, jobbar i kassan på Coop och bor i en hyresrätt. Eller en man som är varken bu eller bä utseendemässigt men kör Ferrari och har hus i på franska rivieran? 

Vem väljer ni? 
    Samma personlighet, lika roliga och samma värderingar. 

• Svar på tråden Kvinna: Pengar eller fysisk attraktion vad går först?
  • Anonym (Peter)
    Anonym (Mannen) skrev 2024-11-04 18:16:26 följande:
    Att män vill ha en varm, positiv, odramatisk, feminin och vacker kvinna.

Och att kvinnorna vill ha en man med goda framtidsutsikter. Det är ju ingen slump att kvinnorna där ville ha er och inte Ronny från landet.

Vad i det jag skrev bekräftade det/din diss mot Mandel att hennes egenskaper inte var efterfrågade? 

Missade du att jag skrev att våra fruar/sambos var självständiga och framgångsrika också?

• Anonym (Mannen)
    Anonym (Peter) skrev 2024-11-04 18:16:07 följande:
    Alla, vpde män o kvinnor, väljer väl nån med jobb om de ska skaffa familj, annars är de askorkade.
    Det är skillnad på jobb och jobb. Det är mycket vanligare i en relation att mannen tjänar mer och har en starkare ekonomisk situation än kvinnan, än vice versa. 

I de fall där kvinnan tjänar mer har mannen andra egenskaper som väger upp och som i sig förbättrar situationen för en eventuell familj. Händighet, social charm, kulturellt kapital etc etc.
  • Anonym (Peter)
    Anonym (Mannen) skrev 2024-11-04 18:16:26 följande:
    Att män vill ha en varm, positiv, odramatisk, feminin och vacker kvinna.

Och att kvinnorna vill ha en man med goda framtidsutsikter. Det är ju ingen slump att kvinnorna där ville ha er och inte Ronny från landet.
    Kvinnorna var?
    Ronny från landet låter som han är stadgad där, så förmodligen ingen match för nån som min fru som är civ.ing i kemi och alltid bott och pluggat i storstad (Stockholm/Uppsala).
  • Anonym (Mannen)
    Anonym (Peter) skrev 2024-11-04 18:19:44 följande:

Vad i det jag skrev bekräftade det/din diss mot Mandel att hennes egenskaper inte var efterfrågade? 

Missade du att jag skrev att våra fruar/sambos var självständiga och framgångsrika också?

För en kvinna är de egenskaper jag nämnde viktigare. En kvinna behöver inte vara framgångsrik karriärmässigt för att få de bästa männen. 
  • Anonym (Mannen)
    Anonym (Peter) skrev 2024-11-04 18:23:28 följande:
    Kvinnorna var?
    Ronny från landet låter som han är stadgad där, så förmodligen ingen match för nån som min fru som är civ.ing i kemi och alltid bott och pluggat i storstad (Stockholm/Uppsala).
    Evelina från landet är en betydligt bättre match med Civilingenjör Anders vilket är min poäng. Kvinnor tenderar att söka man uppåt i hierarkin.
  • Anonym (Nix)
    Anonym (Mannen) skrev 2024-11-04 18:23:41 följande:
    För en kvinna är de egenskaper jag nämnde viktigare. En kvinna behöver inte vara framgångsrik karriärmässigt för att få de bästa männen. 
    Jodå.
  • Anonym (A)
    Anonym (Nix) skrev 2024-11-04 22:44:22 följande:
    Jodå.
    Alldeles riktigt
  • Anonym (Robin)

En kvinna måste vara snygg kåt rik för att jag övht ska bli intresserad 

• Noname00
    StudierKemi skrev 2024-11-03 10:35:35 följande:
    Kvinna: Pengar eller fysisk attraktion vad går först?Ha ha, din kommentar var rolig och jag printade den och skickade runt den i min släkt :D Det är en asiat jag vill ha för att jag förknippar västerländska män med elakheter, p.g.a. mitt förflutna. Få se om asiater kan göra saken bättre. Blir värt att testa. ;) Och varför just yngre, jag är t.ex. sexuellt erfaren. Inte menat så att jag har legat med ett 50-tal, men jag ger mig kraftfulla orgasmer varje dag genom onani, eller nästan varje dag!! Jag är nästan lika imponerande som en varelse med k*k alltså. Mig är värt att lyssna på, då jag vet hur man "borde tänka" för att ens kunna bli såhär kåt...

Det kvinnliga könet är mer ofta sexuellt efterblivet, men det går att göra något åt! Mannen ger sig själv orgasm 1-2 gånger per dag när han är typ 13-15 år, sen lugnar det ner sig bara lite grann. Vet du hur gammal jag var när jag gnuggade fram min första orgasm? Du kommer inte tro på mig. Det var efter min skilsmässa när jag var 27 år gammal. Men exmannen fick mig att komma oralt 1 gång i veckan, så flera tusen tack till honom ändå... Evolutionärt sett var mannens orgasm viktigare än kvinnans för att det skulle bli barn, men det är inget av betydelse idag. Självklart är kvinnans orgasm lika viktig. 

Det jag vill säga är att kvinnor och män är i skallen väldigt lika, men de kvinnor som inte tror att vi är här för att självutvecklas tillräckligt mycket så vi kan ligga med oskulder, de har inte kommit lika långt som jag och några andra utvalda lyckligt lottade. Om man vill känna som en man måste man tänka som en man. Oskulder ska det vara, och det behövs en bra lön för detta.

Att bli kemist för att få en oskuld (eller flera beroende på om han/hon sticker), även som kvinna, är ett otroligt intelligent val. Jag klarar inte den utbildningen på heltid, men det gör inget. Jag kommer bli kemist ändå, och en queen i sängen, p.g.a. mina alla ansträngningar. 
    Fick du din första orgasm när du var 27!!??
  • Meddelande borttaget
Svar på tråden Kvinna: Pengar eller fysisk attraktion vad går först?