• Anonym (Halvsvensk man)

Kvinna: Pengar eller fysisk attraktion vad går först?

En man som ni tycker är snygg, välvårdad och väldigt attraktiv, jobbar i kassan på Coop och bor i en hyresrätt. Eller en man som är varken bu eller bä utseendemässigt men kör Ferrari och har hus i på franska rivieran? 

Vem väljer ni? 
    Samma personlighet, lika roliga och samma värderingar. 

• Svar på tråden Kvinna: Pengar eller fysisk attraktion vad går först?
  • Anonym (Attraktiva mannen)
    Noname00 skrev 2024-12-26 12:32:15 följande:
    Fick du din första orgasm när du var 27!!??

Vissa får aldrig orgasm. Jag kan inte få det av en man, leksaker alena. Får inte vaginalorgasm utan bara stimulans av g-punkten. 

Det är så trist, men sant.

• Anonym (R)

Jag har pengar men har aldrig lyckats attrahera en kvinna. Så utan fysisk attraktion kan jag inte tänka mig att en kvinna är intresserad såvida inte hon är en riktig golddigger.

• Anonym (Fia)

Det är ju inte pengar i sig som är attraktivt utan intelligens och driftighet. Killen i kassan på coop kan vara en jättefin människa men vad ska vi prata om vid matbordet? Jag har alltid valt män som är i ungefär min egen liga vad gäller utbildning och lön. Ibland har jag tjänat lite mindre, just nu ligger jag lite över och med de jobb vi har nu så kommer nog min sambo inte gå om mig. 

En för mig väldigt attraktiv egenskap är just förmågan att acceptera och kanske tom tycka om att ligga några tusenlappar under i lön än sin kvinna eller att inte riktigt matcha hennes examen (det är det få som gör). Den självsäkerheten är det tyvärr många män som saknar. Men skillnaden kan inte bli för stor för då skulle vi tappa för många gemensamma nämnare. 

• Emer66

Varken eller.
    Personlighet är viktigast. 

Jag har alltid tjänat mer pengar än de män jag haft förhållande med. Tjänar mer än min man. 

Det viktigaste för mig är att han är intelligent,  snäll och bra i sängen. 

• Emer66
    Anonym (Rob) skrev 2024-11-03 12:31:45 följande:
    Asiater har den minsta penisen.  Men jag antar att du förväntar dig att asiaten ska ge dig endast oralsex?

sea.mashable.com/life/22644/southeast-asian-dudes-among-those-with-shortest-penises-in-the-world-study-says
    Är du ens medveten om att alla kvinnor inte älskar stora snoppar, eller är hela din världsbild totalt skapad av porr?! 

Statistiskt sätt föredrar genomsnittskvinnan en medelstor snopp (runt 16 cm) vilket innebär att det är lika vanligt att en kvinna föredrar + 20 cm som att hon föredrar 12 cm.  
    pmc.ncbi.nlm.nih.gov/articles/PMC4558040/
  • Emer66
    Anonym (Mannen) skrev 2024-11-03 17:37:40 följande:
    Jag tycker ingenting. Jag bara konstaterar att kvinnor väljer män med pengar.

Att fattiga män inte får kvinnor är en viktig anledning till varför män söker sig bort från låglöneyrke. Inte kul att varken få kvinnor eller pengar när man kan få båda.

Kvinnor får män även om de är i ett låglöneyrke så länge de ser bra ut.
    Om detta var verklighet så skulle vi vara väldigt få människor på jorden. 
    Men som tur är blir de flesta män statistiskt sätt fäder, även i arbetarklass och medelklassyrken. 
    Verkligheten är att det inte bara är rika män som blir pappor.

På totalen blir 70% av alla män i Sverige fäder innan 44 års ålder, vilket jämfört med resten av världen är lågt. 

Källa: 
    stat.fi/til/vaerak/2019/01/vaerak_2019_01_2020-10-23_tie_001_sv.html
  • Anonym (Fia)
    Anonym (Mannen) skrev 2024-11-04 18:26:45 följande:
    Evelina från landet är en betydligt bättre match med Civilingenjör Anders vilket är min poäng. Kvinnor tenderar att söka man uppåt i hierarkin.
    Civilingenjör Anders kanske trivs bättre med civilingenjör Karin?
  • Anonym (Coop absolut)

Den snygge karln i kassan alla dagar i veckan. Kan inte se att jag har så mycket gemensamt med en man som har en helt annorlunda ekonomisk situation än mig. Pengar är inte viktigt för mig så länge han inte är skuldsatt upp till öronen, har ett jobb eller gör sitt yttersta för att få ett. Han får gärna ha visioner men trivs han på Coop ser jag inget fel i det. Han får dock inte vara snål och han ska vara trogen mig.

• Anonym (M)
    Anonym (R) skrev 2025-01-03 10:12:06 följande:

Jag har pengar men har aldrig lyckats attrahera en kvinna. Så utan fysisk attraktion kan jag inte tänka mig att en kvinna är intresserad såvida inte hon är en riktig golddigger.

Jösses, då måste det vara illa ställt med dig.
  • Anonym (Attraktiva mannen)
    Anonym (Fia) skrev 2025-01-03 11:30:30 följande:
    Civilingenjör Anders kanske trivs bättre med civilingenjör Karin?
    Det beror nog mest på vem som är snyggast av Evelina och Karin.
Svar på tråden Kvinna: Pengar eller fysisk attraktion vad går först?