• Anonym (Halvsvensk man)

Kvinna: Pengar eller fysisk attraktion vad går först?

En man som ni tycker är snygg, välvårdad och väldigt attraktiv, jobbar i kassan på Coop och bor i en hyresrätt. Eller en man som är varken bu eller bä utseendemässigt men kör Ferrari och har hus i på franska rivieran? 

Vem väljer ni? 
    Samma personlighet, lika roliga och samma värderingar. 

• Svar på tråden Kvinna: Pengar eller fysisk attraktion vad går först?
  • Anonym (cannelloni macaroni)
    Anonym (Maria) skrev 2025-01-06 10:38:56 följande:
    Vad pratar du och den driftige mannen om vid matbordet då menar du?
    Börsen, räntorna, politiska läget, utvecklingen i våra branscher, nya AI-verktyg 2025 och möjlighet till korsbefruktning av kunskap, vilken android worker bot som kommer att dominera marknaden vad gäller försvarsapplikationer vs produktionsapplikationer.

Fortsatta projekt, inredning och utveckling av en fastighet vi köpt.

Hurså?
  • Anonym (Maria)
    Anonym (Fia) skrev 2025-01-06 10:57:33 följande:

Jobb, politik, samhällshändelser. Vi har många gemensamma nämnare och stöttar varandra i våra karriärer. Det blir emellanåt ganska smala samtalsämnen som personer som inte rör sig i samma sfär knappast förstår sig på.

Sen pratar vi så klart om våra barn, familjer och hobbies också men vi behöver båda intellektuell stimulans inte bara på jobbet utan även hemma. 

Anonym (cannelloni macaroni) skrev 2025-01-06 11:26:36 följande:
    Börsen, räntorna, politiska läget, utvecklingen i våra branscher, nya AI-verktyg 2025 och möjlighet till korsbefruktning av kunskap, vilken android worker bot som kommer att dominera marknaden vad gäller försvarsapplikationer vs produktionsapplikationer.

Hurså?

Finns ju inget som säger att den rike mannen i TS skulle vara intresserad eller kunnig i just de ämnena
  • Anonym

Hurså?
    Alltid lika underhållande när någon svarar på en fråga som är ställd till någon annan.
    Ännu mer underhållande när det avslutas med "hur så" från en som inte blivit ifrågasatt!
  • Anonym (Fia)
    Anonym (Maria) skrev 2025-01-06 12:17:33 följande:

Hurså?

Finns ju inget som säger att den rike mannen i TS skulle vara intresserad eller kunnig i just de ämnena
    Så är det, och jag är mycket tveksam till om jag skulle attraheras av en extremt rik man då de brukar ha andra värderingar än mina. Det jag svarade på handlade mer om att jag tror jag skulle ha svårt att se mig med någon outbildad person som jobbar på coop, hur snäll och trevlig denne än var, och ett försök att nyanser att det vissa kvinnor faller för hos en framgångsrik man kanske inte handlar om pengarna i sig utan om andra faktorer.
  • Anonym (Maria)
    Anonym (Fia) skrev 2025-01-06 12:44:27 följande:
    Så är det, och jag är mycket tveksam till om jag skulle attraheras av en extremt rik man då de brukar ha andra värderingar än mina. Det jag svarade på handlade mer om att jag tror jag skulle ha svårt att se mig med någon outbildad person som jobbar på coop, hur snäll och trevlig denne än var, och ett försök att nyanser att det vissa kvinnor faller för hos en framgångsrik man kanske inte handlar om pengarna i sig utan om andra faktorer.
    Då förstår jag nog inte riktigt, vem av de i TS väljer du?
  • Anonym (Fia)
    Anonym (Maria) skrev 2025-01-06 12:47:02 följande:
    Då förstår jag nog inte riktigt, vem av de i TS väljer du?
    Slå upp ordet nyansera.
  • Anonym
    Anonym (Fia) skrev 2025-01-06 12:58:36 följande:
    Slå upp ordet nyansera.
    Vilket underbart trevligt bemötande!

Hoppas du hittar någon som är lika snorkig och överlägsen, ni skulle förstås snart ta kål på varandra men det vore säkert härligt så länge det varade.
  • Anonym (Tvillingmorsan)
    Anonym (Halvsvensk man) skrev 2024-10-31 21:35:48 följande:
    Kvinna: Pengar eller fysisk attraktion vad går först?

En man som ni tycker är snygg, välvårdad och väldigt attraktiv, jobbar i kassan på Coop och bor i en hyresrätt. Eller en man som är varken bu eller bä utseendemässigt men kör Ferrari och har hus i på franska rivieran? 

Vem väljer ni? 
    Samma personlighet, lika roliga och samma värderingar. 

Jag hade valt den sistnämnda, då utseendet aldrig har varit det viktigaste för mig, så länge han ser ok ut.

Men det hade räckt med en volvo och en fjällstuga. Det senare hade jag uppskattat mer än ett hus på rivieran.

Fast han hade inte behövt ha något av det, däremot hyfsad ekonomi och ett ordnat liv. Som jag själv har.

Jag valde partner enligt detta och har inte ångrat mig.
  • Anonym (Tvillingmorsan)

Tillägg:

Jag hade inte haft problem med en man som jobbade på Coop och bodde i hyresrätt, men jag hade inte valt honom bara för det fagra utseendets skull. Om vi däremot klickade på andra plan.

Jag och min man bodde i hyresrätt innan vi köpte vårt hus. 

• Anonym (cannelloni macaroni)
    Anonym skrev 2025-01-06 12:34:19 följande:
    Alltid lika underhållande när någon svarar på en fråga som är ställd till någon annan.
    Ännu mer underhållande när det avslutas med "hur så" från en som inte blivit ifrågasatt!
    För den som kan läsa mellan raderna menar jag att det fanns ett allmänt ifrågasättande i det inlägget, som om de kvinnor som ställer krav på en partner med hjärna inte själva skulle kunna diskutera ämnen större än det som berör det lilla livet.

Det var det jag svarade på.

Jag noterar att du slösar din tid på ointressant tjafsande som inte för diskussionen framåt alls.
Svar på tråden Kvinna: Pengar eller fysisk attraktion vad går först?