• Anonym (Anjelika)

Skostorlek barn

Hej! Jag har en pojke som nyligen fyllde 8 år. Han har skostorlek 38-39. Vill veta vilken skostorlek era barn på 8 år har. 

• Svar på tråden Skostorlek barn
  • Anotherone

Jag har en pojke född -17, han har 37 i skor.
    Det var samma med hans äldre bror, så jag ser det som rimligt.

• cosinus

Det där skiljer ju helt otroligt.

vid 8 år, då går de alltså i typ årskurs 2. Min son med minst fötter hade nog 27-28 då och han med störst kanske 31.

De två döttrarna har också legat i det spannet. Små fötter på hela familjen.

• Anonym (Frida)

Min åttaåring har också 38-39 i skor, inga konstigheter, han kommer från en släkt av storfotingar. 

• Anonym (Frida)

Tänker att det till viss del hänger ihop med längd också, min son har strl 158 i byxor, är alltså i det övre spannet gällande längd. 

• Meddelande borttaget
  • Anonym (Son)

Det låter att han har jättestor fötterna som tonåriga barn, men det är också ingen fara, för att man inte kan påverka det.
    Min 6årig son har storlek 29. 
    Hans fötter växer en storlek per år.
    Så beräknas det att hans storlek vid 8 år skulle kunna vara cirka 31-32. 
    Han följer sin medelkurvan i längd. 

• Anonym (Sigrid)

Min hade st 33 och min kompis som hade 38-39.
    Vår son hade en rätt smala fötter men kompisen son som för övrigt var trind hade runda och knubbiga fötter och kraftigare vader. Tror det spelar stor roll också vid sko storlek.

• Anonym (Klippan)

Mina flickor hade 30 då har jag för mig. Har 33 nu som tioåring. Trettonåringen har 35/36. Jag har strl 36/37. Vet att en pojk i äldstas klass hade 42 när de gick i mellanstadiet. 

• Anonym (Storfot)

Min dotter är 8 och har stl 37, 137cm lång.
    Min son är idag 12 och har stl 44, 172cm lång, vad han hade som 8-åring minns jag inte men större än syrran iaf.
    Tänker att sånt är väldigt olika. 

• Spucks

7åringen har 35. Jag gissar att det blir 36-37 när han är 8.

Svar på tråden Skostorlek barn