• klyban

Varför gillar så många Trump?

Ofiltreratsamtall3 skrev 2025-09-08 10:15:42 följande:

Kan du inte läsa eller? Jag säger att det finns inga underlägg som styrker att Trump har deltagit i sexuell kriminell aktivitet, inte heller inom Epstein. Och som du och jag har diskuterat innan så om du har underlägg så dela gärna med dig. Sen kan du gärna mötta mina argument sen tidigare med, men det vill du väll inte. 

Epstein förtjänade inget mindre än dödsstraffet. Och kommer annan fakta fram ang Trump så kommer jag ändra min åsikt den dagen. 

Utan brottsanklagelser har personer som du ingen substans, och det visar att ni kritiserar honom endast för hans person, aldrig för sak. Jag kollar på vad Trump gör, inte på vilka rykten hans meningsmotståndare sprider.

Finns precis hur många som helst som pekar på djupt samröre med Epstein.

Jag förstår att lite pedofili/sex med minderåriga är inget vi ska få prata om med trumpen.
    Och antar du är helt okey med sexuella övergrepp och våldtäkter också?

Och muta Ghislani med minimum säkerhetsfängelse berättar än mer och att hon nu som vittnes mål för rädda trumpen är helt borta med denna muta, som också jag har för mig bryter mot lagar/regler, kanske bägge.

Rätt intressant att något så uppenbart, så kommer du rycker med försvar för pedofili/sex med minderåriga.
    trumpen och Epstein hade ju en hemlighet som vi kommer ihåg av trumpens teckning Solig

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • klyban
    Ofiltreratsamtall3 skrev 2025-09-08 10:46:37 följande:

Ja det finns många fakta resistanta trump hattare som dig. Bara för att du tror att det är på ett sätt, betyder inte att det är så. 

Igen, det finns inga underlägg ang Ghislani, varken på att Trump har manipulerat eller mutat henne. Hon förnekar dessa påståenden även. 

Ingen idé att diskutera med dig. 

Det är så många lager för pedofili/sex med minderåriga här att det är komiskt.
    Men såklart du kommer trumpen till undsättning, för lite pedofili är ju inget att prata om då.

Ochg mutan till Ghislani var så talande också, men inget kommer övertyga dig, då vi har insett att alla sex brott trumpen gör är okey när hen gör dom.

Du vet även som sexuella övergrepp och våldtäkter också, men såklart, det är inte heller något tt prata om, för det är okey så länge trumpen gör dom har vi lärt oss.

trumpen sade till Epstein om vår hemlighet i teckningen, men såklart även sånt ska låtsas bort.
    I jämförelsen blir det sen riktigt komiskt, som tex där man försökte projicera trumpens pedofili på Hillary hade pedofilring under en pizzeria, eller att Joe skulle vara pedofil.

Men tydligen när något sker på riktigt och trumpen, så ska vi inte prata om pedofilin/sex med minderåriga längre, vad är det om, en reflektion av dig?

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • klyban
    Ofiltreratsamtall3 skrev 2025-09-08 13:40:17 följande:

Antar att du var mest skojsig. Men jag anser absolut att väst har varit i någon sorts PK dvala om hotet inifrån, (okontrollerad invandring samt integration), med mer att nämna. Som Vance sa på EU mötet. 

Jag uppskattar det konkreta. Det är sant att brottslighet sjönk men inte nå stora summor mot slutet av hans första period. Sedan drog den upp, speciellt violent crime under Biden. För att inte nämna invasionen av uppskattningsvis 15 miljoner illegala invandrare. 

Du är välkommen att kopiera tautologin. 

För det första är inte Trump en dömd brottsling som jag har gått igenom. Om du inte vill hänga upp dig på domen ang förfalskning av företagsdokument. Som verkligen Kan ifrågasättas med.
    Det man nog bör fråga sig är. Är det tryggare, lättare att leva och billigare att leva i USA idag än under Biden? Är det friare? Svaren är ja. 

donalds är en feleno, och det är en dom för grövre brott.

Och i ditt kaninhål hittar du inte detta, för de försöker låtsas bort donalds brott.

• klyban
    Ofiltreratsamtall3 skrev 2025-09-08 13:52:49 följande:

Trams, jag börjar undra om du är på riktigt. Kolla dina källor och kom tillbaks när du har något konkret. 

Om en teckning är ditt argument så är jag inte övertygad. Trump rörde sig i kretsar där Epstein fans. Som sagt kommer det konkreta bevis att Trump har deltagit i de kriminella aktiviteterna med Epstein så ska han låsas in, men det är den dagen det sker. Trump tog avstånd från honom när han fick nyss om hur han behandlar kvinnor. 

Alla har vetat om flera som pedofilerat/sexat med minderåriga.

Men intressant och se taggar ut försvar och försvara pedofili/sex med minderåriga, mer intressant och veta vad det är om.
    Och vi förstår att lite pedofili/sex med minderåriga är inget vi ska prata om om det är trumpen.

Epstein och trumpen hade en hemlighet sade trumpen Solig

• klyban
    nattuw skrev 2025-09-09 00:24:30 följande:
    En ökad polisiär närvaro antas ofta minska antalet brott eftersom risken att bli upptäckt och lagförd ökar. Antagligen gäller samma sak för väktare och militärer som har en polisiär funktion.

Den intressanta frågan är om militären har den träning som behövs för en polisiär insats. Visserligen får militären ofta en polisiär funktion i krigsområden men det handlar mer om att hålla folk kort än att lösa vardagsbrott.

Kanske trumpen skulle då gett anslag till polisen i DC och så de kunde ha anställt fler poliser?

Men nope, det skedde inte, det är så man vet att det är mer optics än annat.

• klyban
    Anonym (Röstar på partiet) skrev 2025-09-09 10:57:14 följande:
    Din lösning är att skaffa fram anslag för att anställa fler poliser.
    Enligt dig behöver de alltså inte någon tid till att utbildas, ledning och en större organisation behöver inte anpassas, osv, osv...

Pengarna, alltså anslagen, tror du kommer av sig självt i ett land som har budgetunderskott och en ofantligt stor statsskuld?

Vid akuta situationer som dessa så behöver man självfallet använda de tillgängliga resurser som redan finns och som kan agera omgående.
    I det fallet finns ju redan anslagen med i budgeten och i landets befintliga ekonomi.

Men jag kan hålla med om att utbildade poliser, och en anpassad polisorganisation, i längden bör vara ett bättre alternativ.
    Jag håller med.
    Men då självfallet på sikt.

Vid en akut situation behöver man använda befintliga resurser och agera omgående, desto snarare desto bättre och snabbare resultat.
    Jag förstår inte hur du kan se annorlunda på det.

Jag gillar inte Trump och gillar inte allt han gör.
    Men jag gillar handlingskraft.
    För min del skulle jag högt uppskatta om också vi i Sverige omgående skulle visa handlingskraft och börja använda våra befintliga resurser för att minska våra fruktansvärda samhällsproblem.
    Befintliga resurser är givetvis inte perfekt anpassade, men de skulle utan minsta tvekan kunna göra nytta och göra skillnad, skulle t ex kunna minska brottslighet och kriminalitet omgående, till stor nytta och glädje för Sverige och invånarna.

Handlingskraft och att börja använda befintliga resurser är inte den perfekta lösningen men ett MYCKET bättre alternativ än att som i dag fortsätta göra ingenting...

Om trumpen ville ha löst något, så är mer poliser samma med att högre budget krävs.
    Och vart är den, för det innebär bara att inget har löst sig, och att man importerar problemen till någon annan.

Nej, det finns inget att gilla med en pedofil/sex med minderåriga, sexuella övergrepp och våldtäkter.
    Gillar du detta menar du?

• klyban
    Anonym (Röstar på partiet) skrev 2025-09-09 12:13:17 följande:
    jag kan hålla med om att utbildade poliser, och en anpassad polisorganisation, i längden bör vara ett bättre alternativ.
    Jag håller med.
    Men då självfallet på sikt.

Vid en akut situation behöver man använda befintliga resurser och agera omgående, desto snarare desto bättre och snabbare resultat.
    Jag förstår inte hur du kan se annorlunda på det.

Nä, det är inte direkt en akut situation, det är så städer fungerar och för de slänger de som inte kan livnära sig själva på en hög.
    Det betyder att de skapat mycket av problemet själva.

Detta är mer att militarisera administrationen i förlängningen, så de kan ge sig på oliktänkande längre fram.

Och om man ska lösa frågan, ja, då finns bara ökade anslag och mer poliser och något sånt ser vi inte och går då inte ta det på allvar att exportera problem till andra.

Mentat skrev 2025-09-09 12:17:40 följande:
    Mycket enkelt: Allt Trump gör och säger är per definition ondskefullt. Flört

Så pedofili/sex med minderåriga, sexuella övergrepp och våldtäkter är inte ondskefullt?

Två, detta är ingen lösning ens, för såna vet inte donalds hur man gör verkar det som.

Tow2Mater skrev 2025-09-09 12:24:41 följande:
    Ja visst är det. Och komiskt. Bland dem som verkar mer än lovligt sexfixerade.

Att prata om sexbrott så är man inte sexfixerad, mer än att man tycker det är sjukligt äckligt och ondskefullt med pedofili/sex med minderåriga, sexuella övergrepp och våldtäkter.

Men tydligen om det är trumpen, så är det okey med pedofili/sex med minderåriga, sexuellaövergrepp och våldtäkter.
    För det är det enda din tystnad berättar.

• klyban
    Ofiltreratsamtall3 skrev 2025-09-09 17:12:51 följande:

Okej ni som tycker viss dominans och handlingskraft, genom tex militär eller större polisinsatser är över gränsen. 

Vad tycker ni att man ska göra istället, för att fort ta kontroll och stoppa en situation som har spårat? åtgärder som ger resultat inom veckor, max upp till inom ett år? 

Hur ska man släcka elden så att man sen kan förebygga? 

Fascism med dominans och militär, ja, det är bara fascism och den är skadlig för medborgarna.

Vad trumpen skulle göra istället, det är att öka anslagen för polisen och så de kan hantera slutstationen istället.
    Men vi har dock lärt oss upp tills nu, att det är inget trumpen försöker göra.

Elden drivs av en sjukligt dålig vapenpolitik, som även Demokrater gör för lite att hindra.
    För typ 12000 döda av skjutvapen, det berättar att det är ett till problem som R absolut inte vill fixa.

• klyban
    Ofiltreratsamtall3 skrev 2025-09-09 18:26:32 följande:
    Det tolkar jag som mer pengar till polisväsen. Vad menar du med öka anslagen? Och hur ska det ha en omedelbar verkan eller åtminstone på väldigt kort tid som jag beskrev? 
    Tolka inte, utan påvisa att detta istället.
    Padirac skrev 2025-09-10 15:45:57 följande:

Tror inte att militär i Sverige har satts in mot demonstrationer sedan Ådalen ...

Militär har ingenting på gatorna att göra om det inte råder krigstillstånd. Däremot kan militär bistå polisen med polisiära uppgifter om polisen efterfrågar det, men då är det enklare polisiära uppgifter som de kan sköta och har kompetens för.

Ett stort problem att militärer har inte kunskaperna att sköta polisjobb, utan deras jobb är ett helt annat.

Men det jag tycker mig se, det är att man vill militarisera administrationen att ta han hand om oliktänkande i förlängningen.
    Och skulle brott var saken, så skulle de anställa mer utbildade poliser istället.

Och riktiga poliser som FBI försöker de samtidigt bekämpat, och för de inte riktigt bryr sig om vem du är i politiken.
    Och sånt är inte bra för ett partis om börjar likna fascister.

• klyban
    Tow2Mater skrev 2025-09-11 00:47:31 följande:

Tack Trump!

After Trump announced Tsurkov?s release on Tuesday, her sister Emma Tsurkov ? who has long been a vocal advocate for her sibling?s freedom ? wrote on X:

?My entire family is incredibly happy. We cannot wait to see Elizabeth and give her all the love we have been waiting to share for 903 days. We are so thankful to President Trump and his Special Envoy, Adam Boehler. If Adam had not made my sister?s return his personal mission, I do not know where we would be. We also want to thank Josh Harris and his team at the US Embassy in Baghdad for the support they provided to our sister and the team at the nonprofit Global Reach who advocated relentlessly for my sister?s safe return.?

www.theguardian.com/us-news/2025/sep/09/israeli-russian-graduate-student-freed-after-903-days-in-captivity-of-iraqi-militant-group

Och tack för trumpens djupa samröre med Epstein också och pedofili/sex med minderåriga och våldtäkter?
    Hur kan man ens tacka trumpen för detta, för det är vad du gör sekundärt och att du är helt okey med detta.

Svar på tråden Varför gillar så många Trump?