Anonym (Röstar på partiet) skrev 2025-09-19 10:36:21 följande:
Som vanligt är du så förblindad, vänsterblivet förblindad, att du ägnar dig åt att förneka det mest väsentliga.
"...när folk pratar positivt om trumpen"
Jag har aldrig "pratat positivt" om trumpen.
Ditt övriga ogrundade tyckande och svamlande får som vanligt stå för dig,
för om detta har jag inte skrivit något.
Så ingenting hade du då?
Och när folk pratar postiivt om trumpen, så innebär det pedofili/sex med minderåriga och våldtäkter.
Frågan är varför du pratar om dig sijälv nu, för "när folk..." det är inmte alls nödvändigt du, utan det får du helt avgöra själv.
Så vad är argumenten ens?
Jag undrar, för du glömde av att ge detta, och fascismen är tydlig att det sker på olika områden, inte heller det berörde du med något.
SÅ du hade inget svar alls då?
För det är kontentan efter ditt inlägg på det citerade och hur du rikta in dig på min person istället, men jag är irrelevant.
Och person är inte sak.
Vill du försöka igen, och testa sluta med person, för jag är irrelevant för precis allt här.
Nå, är du upp till det, eller ska du bara gå djupare i ad hominem i inbillan det är sak?(Jag gissar på denna senare
)
Anonym (Röstar på partiet) skrev 2025-09-19 10:45:41 följande:
Om Trump enbart och helt enkelt är sådan så som du påstår.
Hur kunde det då komma sig att Demokraterna inte kunde få fram en kandidat som mycket enkelt vinner över Trump i ett demokratiskt val?
Att denna Trump, så som de och du beskriver honom, vinner valet, vad säger det då om motståndaren och om motståndarsidan?
Har du inte reflekterat alls över detta?
Din fråga är rätt ointressant, men bemötte den och du trodde ad hominem skulle funka på mig, men ack vad du bedrog dig 
trumpen är presidenten om du missat det, och dit är kritiken går för det är dom som styr nu.
Hur kan du missat det?
Eller handlar det bara om klassikern att försöka styra bort diskussionen från trumpen?
Kermit1561 skrev 2025-09-19 11:07:39 följande:
Det är inte alls svårt att förstå varför han vann, han ägnar sig åt populism, han erbjuder enkla svar på svåra frågor, han hittar syndabockar, han tar på sig offerkoftan, utmålar hot. Allt det här är klassiska populistiska knep som gör att man vinner val. Problemet är att är att de där enkla svaren, offerkoftan, syndabockarna inte leder till några hållbara lösningar, men det märkes inte förrän det är för sent. Men det här är inget nytt, det här har det skrivits och diskuterats kring sedan demokratins födelse. Att du saknar kunskap om det säger allt om hur dåligt påläst du är.
Du verkar tro att vinna ett demokratisk val är nån slags kvalitetsstämpel, det är det tyvärr inte, alltför oftta säger det tyvärr mer om hur bra man är på markandsföring än om verklig kompetens.
Du ska helst undvika falla i dessa fällor och när de vill dra uppmärksamheten ifrån trumpen.
Annars är det enkelt att Demokraterna gick dåligt, för det brukar hastiga och sena partiledare/kandidater innebära att det röstas mindre på den kandidaten/partiledaren.