• klyban

Varför gillar så många Trump?

Robban27 skrev 2025-09-30 21:26:34 följande:

själv tycker jag att han är en trevlig familje man som för en bra och god politik

Med otrohet när frugan är på G att föda med porrstjärna, sexuella övergrepp, våldtäkter och pedofili/sex med minderåriga.

Ja, det låter verkligen som en trevlig "familjeman", så hur många av er kvinnor har en så rekorderlig man som trumpen med sexuella övergrepp, våldtäkter och pedofili/sex med minderåriga.

Det är nästa som man måste fråga, är detta vad kvinnor önskar i en man och då sexuella övergrepp, våldtäkter och pedofili/sex med minderåriga?
    För det vore något nytt och kalla en sådan man för en trevlig familjeman :lol: 

Och betyder detta att detta är ett ideal du strävar efter och vara som trumpen och hur hen är mot kvinnor?
    För det betyder ju också dessa svåra sexbrott....

Anonym (jury) skrev 2025-09-30 21:51:38 följande:
    Intressant slutkläm på den anti-woke peptalk och fat-shaming som tydligen är Hegseths främsta vision och mission för vad han vill uppnå som krigsminister. Trodde annars att maga gillade nordiska hedningar med råskägg och krigaranda, Patel såg ju fram till att möta Charlie Kirk i Valhalla bland annat, men här blir vi plötsligt avskräckande exempel på något dekadent. Svårt att hänga med i svängarna.

Tycker det är sjukligt fascinerande med deras rop om woke, så finns ingen woke politik att se så långt ögat kan nå.

woke är bara ett högerspöke högern skapat för attackera vilt omkring sig.
    Och det är rätt fascinerande och komiskt och se att republikanerna har inte backat en endast lag som är woke, och detta för att de inte kan hitta någon :lol: 

Så gå aldrig på när de ropar woke, för det är främst två saker de har fantiserat ihop då, antingen att det skulle existera politik som är eller ska klubbas som är woke(Finns inga såna.), men främst används woke för göra göra påhopp på de som berättar de har fel i sak.
    Här ropas det woke om och om igen, och helt utan grund.

Men och andra sidor så anser dom det är woke om man påpekar alla trumpens sexbrott hen gjort, men tydligen är man i en viss politik så är det okey med svåra och grova sexbrott i sina ledare.

Och det är där också man måste ställa sig frågan varför är de så okey med grova sexbrott för.

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • klyban
    Tow2Mater skrev 2025-10-01 14:10:42 följande:
    Jag sa Heighseths tal var underbart, väl värt att lyssna på. Jag rekommenderar dig att höra det.

Ingen här verkar tycka Trumps tal var bra, så jag kommer inte lyssna på det.

Finner det rätt komiskt att allt med MAGA-sekten är värt att lyssna på och underbart, och hur allt är alltid bra.

Alltid är det så.
    Och det är också så man inser att det är något allvarligt fel också.

Men efter att du inte ens reagera på pedofili/sex med minderåriga, sexuella övergrepp och våldtäkter, är det normala saker hos dig och med tanke du inte ser det som avskyvärda sexbrott?

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • klyban
    Tow2Mater skrev 2025-10-01 17:50:09 följande:
    Hegseth tillhor Trumpadministrationen så han är i hogsta grad relevant!

Vem är du att bestämma vad jag ska gora. Fascislikt, eh.

Mediokra projiceringar är komiska.

Har Hegseth hjälpt trumpen med sina sexuella övergrepp, våldtäkter och pedofili/sex med minderåriga och eftersom det är så viktigt att ha den inkompetenta pajasen att komma till undsättning för trumpen?

Ofiltreratsamtall3 skrev 2025-10-01 22:06:41 följande:

Ja han babblade på onödigt mycket. 
    Man märker verkligen hur mycket Trump bryr sig om USA, militären och uniformtjänster. Han vill verkligen att USA ska vinna. Han kammar säkert sitt eget ego lite gran, men jag struntar i om hans motivation för att vina är majoriteten för USA eller om det majoriteten är för sitt eget ego, han vill att USA ska vinna och det borde alla ledare vilja. Vinner USA så vinner den fria världen. 

Han är extremt populär inom uniform och militär. Han har infört suntförnuft igen och antagningar efter kompetens. Polisen och militären får nu göra och fokusera på deras jobb. Städa upp städer som härjas av barbarer. Sverige borde göra samma sak med gängkriminella. 

Det är också uppfriskande med en ledare som pratar som vanliga människor med, ni som bara hänger upp er på ordvalen kanske är nöjda bara det är någon som använder ord som ?adekvat?

Sunt förnuft i pedofili/sex med minderåriga, sexuella övergrepp och våldtäkter.

Är det verkligen sunt förnuft, och alla brotten är det sunt förnuft också?
    Försöka valfuska, är det sunt förnuft också?
    Inte följa lagar, är det sunt förnuft med?

DU verkar ha en verkligen annorlunda tag på vad sunt förnuft är, och det omvända vad sunt förnuft är.
    Men det är lugnt, det är bara bokstäver du skriver på en rad i inbillan att någon skulle gå på det.

• klyban
    Anonym (Buff) skrev 2025-10-05 07:52:32 följande:

Och nu har t-rumpen gått emot THE constitution. . . IGEN och bestämt helt på egen hand att nu är det kriminellt att elda upp usa flaggor. Man blir arresterad på studs och får ett års finkan, också på studs utan rättegång. 

Det BRUKADE vara i det gamla vanliga usa att det är kongressen som skriver lagarna, aldrig presidenten. Ni vet, så att usa inte blir som en diktatur. Men, men, vad gör väl lite friska nordkoreanska vindar över landet? 

Som sagt, alla Maga måste vara sååå glada nu när landet är micromanaged av the gov. Och alla Maga bönder som går i kk då Kina har helt slutat köpa sojabönor av usa samt alla deras arbetare sitter i finkan i el Salvador. Samtidigt som t-Rumpan gett 20 miljarder bailout dollar till Argentina. Men bönderna får noll. Hahaha, skadeglädjen är då total, shit it feels good! Murica first! Verkligen, eller hur! 

Man får inte heller glömma av att Högsta domstolen har berättat det är yttrandefrihet att bränna och för den som vill bränna flaggan.

Och frågan är då, ska HD ta tillbaka sitt beslut, för vem som än blir dömd om det blir så, den kommer ju ta det till HD igen.
    Och där ska det bli sjukligt intressant om de berättar de hade fel innan, och det vore riktigt sjukligt komiskt om de ändrade sig.

Och det är där och då man inser att yttrandefriheten är inget som MAGA-sekten bryr sig om längre, precis som trumpen sade när hen sa att konstitutionen är ett hinder och måste bort.
    Rätt komiskt faktiskt och med tanke på hur R har kramat konstitutionen innan som tokar, vad hände kan man undra Tomte

• klyban
    Anonym (Buff) skrev 2025-10-05 16:57:51 följande:

Lol, klart de kommer att säga att det var lawless action och incitament, precis som de kommer att anklaga varje tRump opposer för att vara antifa. 

Go home. Youre drunk. 

En sak som är intressant här, att hänga flaggan uppochned ger dom sig inte på, för det är ju också ett hån mot flaggan.

Men lärt mig att R är hycklare och frihet bara gäller dom själva.

Alltid funnit detta med bränna flaggor som bara konstigt, bryr mig själv inte om det alls om de skulle elda upp en miljon svenska flaggor.
    Och så är det god verksamhet och inkomster för flaggtillverkarna också.

Men ska bli skoj och se om det blir en runda till i HD om flaggor och pga att de berättat det är yttrandefrihet att elda hur mycket flaggor du vill.
    Ska dom ge sig själva en bakläxa och bara för göra trumpen glad tro?

När man får tummen ned och bara är saklig med fakta, då har du gjort bra saker och för de berättar med dom tummarna att dom vet du har rätt, men hoppas en komiskt tumme ned skulle ändra något.

Ofiltreratsamtall3 skrev 2025-10-06 01:00:55 följande:

Det är Kongressen som har stäng regeringen ditt pucko, inte Trump. 

Men detta förklarar dig och många andra verklighetsfrånvända personer, vart ni får allt ifrån. Shorts videos, utan kontext och ingen information. Att du tar fram en video från 2011 med. Förklarar vart ni får era genomkorkade idéer från, ni tror på varenda rubrik ni läser och har inte förmåga att undersöka något djupare. 

Nja, det är mer R som har, och eftersom de vägrar ge med sig att ta med D saker i budgeten som är kutym att göra och för inte ha nedstängt.

Den som missat detta, den har levt under en sten precis hela sitt liv och för missat detta.

Ofiltreratsamtall3 skrev 2025-10-06 06:50:03 följande:

Nej lilla vän presidenten styr inte över kongressen. Kongressen styr finansiering och stiftelse av nya lagar och regulationer och har även förmåga att avsätta presidenten. 

Kan du svara på ur vilken kontext Intervjun pratade om ang shut down? 

Anser du att det är rimligt att Demokrater använde deras röster för att stänga regeringen, för att dom anser att illegala invandrare ska ha gratis läkarvård? 

Förstod du inte det betyder att R har majoritet.

Och sen två och för komiken skull, så gör dom alla som trumpen säger och för de inte vågar annat.
    Så det är faktiskt korrekt att trumpen styr huset, dock bara hantlangarna i R.

longwalkhome skrev 2025-10-06 11:34:04 följande:
    Hur svårt skall det vara?

edition.cnn.com/2025/09/30/politics/fact-check-trump-free-health-care-immigration

Allt som inte är med i agendan och narrativet, försöker trumpnissarna låtsas bort inte ens existerar.
    Och det mest komiska är att de tror ingen märker när de fabulerar, och det är oerhört fascinerande att se någon inbilla sig.

• klyban
    Ofiltreratsamtall3 skrev 2025-10-07 07:13:50 följande:

Ovanligt att du faktiskt kommer med något sakligt. Vet inte om det är kotym som standard, men demokraterna vill inte att Republikanerna ska mötas, dom vill att dom ska gå med på alla deras krav. 
    Det kvarstår ju ändå faktum att det är demokraterna som håller regeringen stängd. 

Stämmer inte heller, det finns republikaner som inte stöttar Trump och röstar inte alltid med hans linje. För till skillnad från demokraterna så tillåter republikanerna att man har egna åsikter. 

Om man tror att traditionell och mainstreammedia ger en balanserad och rättvis bild på höger sidan så bor man under en sten. 

LoL, man inser du inte kan vara så många år gammal.
    Detta som vi ser nu rent tekniskt är något som sker ofta av R också.

Försöker du berätta R haft fel alla dessa ggr innan?
    Bara undrar om vi kommer få höra ett fromleri nu.
    Det är helt normalt det D gör nu, och R vet vad de vill ha, men vägrar förhandla.
    Och så länge R säger de vägrar, ja, varför ska dom då komma och förhandla något som R vägrar?

Har du verkligen tänkt till???
    Eller är det inte bättre i kaninhålet att ursäkta R för något de själva brukar göra.

För denna var så svårt medioker du kom med, att man undrar varför du inte kan titta på historien bakom hot om nedstängning/nedstängning sedan innan och inse detta är vad de gör alldeles för ofta.

Ofiltreratsamtall3 skrev 2025-10-07 07:34:23 följande:

Första raden kan du läsa vad jag skrev till Klyban. 

Det är exakt vad dom vill gosse. Medicaid är en byråkratisk mardröm som republikanerna vill effektivisera. det sista du skrev låter som mer av dina youtube shorts. 

Ja för akut livshotande sjukvård. 

Men håll dig till ämnet, är det rätt agerat av demokraterna att stänga regeringen för deras politiska spel? 

Nä, R vill inte effektivisera Obamacare, de vill ta bort det.

Vem tror du försökte lura där?

Ofiltreratsamtall3 skrev 2025-10-07 08:16:36 följande:

Frågan är alltså. 

Anser du att det är rätt gjort av demokraterna att stänga regeringen? 

Var det rätt när R har stängt det offentliga?
    Så har du svaret på din fråga.

Och det som jag gillar bäst med svaret, det är att om du väljer att det var fel.

Så står vi fortfarande kvar där R och D kör denna ofta, hot främst, sen möjligen de sen stänger ned genom vägra rösta på deras förslag.

Och sen har det skett som då sker att man förhandlar om det, men vad ska D förhandla om när R redan berättat de kommer vägra.(Dom kommer givetvis inte, då det är menlöst med R´s inställning.)

Och där är nyckelordet, när R vägrat själva och stängt ned och på samma sätt att de vill ha med något i budgeten.
    Så betyder det PER AUTOMATIK att det är en okey påtryckning att stänga ned, för det är vad R säger med sina nedstängar dom haft.

Hur kan du inte veta såna här superenkla saker?
    Eller är det bara sekundagendan vi ser och du försöker låtsas bort denna fakta.
    För något är allvarligt fel om man anser D gör fel och aldrig R.

• klyban
    Ofiltreratsamtall3 skrev 2025-10-07 15:28:01 följande:

Eh ja, okej, ja där fick du mig verkligen. 

Alltså vad var det där för osammanhängande babel, som att diskutera med Biden. 

För det första var ditt svar på min fråga inget svar, du svarade bara med ett påstående och en fråga. 

Well det är väll inte mycket poäng att förklara för dig men nåväl. 

Så är det rätt när republikanerna gör det frågade du, det beror förstås på varför man gör det.
    Jag anser däremot inte att det är rätt av demokraterna att stänga ner pga illegala invandrare. Men det tror ju inte ni på förstås, så då kan jag säga att det är inte rätt att stänga ner och låta deras egen befolkning lida för att dom vill vinna poäng inom politiskt spel inom deras egna. 

Så babblade du något om att man måste förhandla. Och ja det har jag inte sagt något om, det är klart att man måste. Men det är inte förhandling när demokraterna kräver att ALLT ske accepteras eller ingen deal. 

Sen ett tips är att inte diskutera från auktoritet om du vill bli tagen på allvar, samt att om du vill framstå som äldre att inte använda ord som ? lol? i samma mening. Jag brukar inte kommentera texter, och jag menar inte din stavning, för det missar jag med på ofta. Men använder du Google translate? För dina meningar är obegripliga ibland. 

Mycket fascinerande med din selektivitet och att det är ok när R stänger ned genom vägra rösta budget.
    Men när D gör samma som R, då är det hemskare på jorden.

Och medborgaren tjänar på att de får hjälp med försäkringarna för sjukvård och att de blir billigare.

Så om R får som de vill, så betyder ju det att medborgarna kommer lida, och då främst de fattigare.

Komiskt nog har jag ett stavfel och du ett, så vad yrar du om?
    Och man vet redan när någon går ad hominem så vet dom om att de har inte rätt.
    Därför älskar jag ad hominem, då det är så talande.

Men du kan försöka igen om du vill.(Lugnt, vet du aldrig kommer klara dig ur detta och pga R och D är lika stora kålsupare bägge två när det kommer till stänga ned.
    Och sen blir det komiskt när D inte ska få, och det är så okey när R gör, det är då man börjar vandra in i fascismens värld, och där samma sak bedöms helt olika beroende på vem det är, och alltid är det dom hemska Demokraterna :whoco5:

• klyban
    Ofiltreratsamtall3 skrev 2025-10-09 09:06:17 följande:

Alltså har du problem med läsförståelsen? 

Jag gjorde tydligt att det inte per automatik är okej ifall republikanerna stänger regeringen. Precis som med demokraterna är det okej beroende på VARFÖR man stänger regeringen. 

Och jag gjorde det även tydligt att jag inte kritiserar din stavning, så vad är det du yrar om? Jag påpekar att dina texter är svår begripliga. 

Spelar ingen större roll här, de är bägge lika kålsupare, och det existerar inget argument att D är dåliga här.
    För R är precis lika dåliga med.

Men fascinerande så ser vi argumentet flyga i luften om igen och de HEMSKA Demokraterna.

Rätt komiskt och se faktiskt.
    En annan tar det med ro, och bara tänker okey igen, och hur orkar dom.

Och skylla på någon är helt omöjligt, då detta är normal politik som sker då och då.

Mariasmorgon skrev 2025-10-09 09:11:23 följande:

Trump är populär för att han säger vad han tycker. Jag tror politiker underskattar vikten av att vara ärlig.

Och nu vet jag vad ni tänker. Trump, ärlig?

Ja, på ett sätt. Hans långsiktiga ambitioner håller han fast vid. Förutom Epstein-filerna, men där fick han också jättemycket kritik från de egna leden.

Finns ingen president som ljuger mer än donalds, så vad är det du yrar om.
    Vet du så lite?

bara första svängen som president så blev det 35000 lögner och fel av donalds, och det är den EXAKTA MOTSATSEN av att vara ärlig.

Tror du ingen sett detta, hur kan du ha missat är en än större fråga.
    Eller är det agendan och narrativen som är i vägen att du vägrar ta in fakta som detta?
    Och bara Epsteinfilerna, herregud säger jag, då har du bara missat 95% eller mer.

Men återkom gärna när du läst upp dig, och så, så blir det en saklig diskussion istället för dessa fel.

Mariasmorgon skrev 2025-10-09 09:26:24 följande:
    Det finns ingen som tystats ned juridiskt.

Jaså?

Domstolen tryckte igen munnen på trumpen så det skvätte om det, och det kostade trumpen.
    Först $5 miljoner, men trumpen mun fortsatte och glappa.
    Så då skickade domaren och Jury på ytterligare $83,3 miljoner, inte ens det täppte till trumpen mun helt, då de knorra lite med tur för trumpen tystnade snabbt.
    Och med ränta sen, så slutade det med minst $91,6 miljoner och i praktiken tystades med JURIDIK.
    Tänkt att en sjuklig narcissism kostade trumpen nästan en miljard kronor :lol:

Så vad var det du sade, sade du??? Solig

Och sen på detta, det är ofta domare stänger munnar på folk.
    Så varför skriver du något som är inkorrekt för?
    Och då menar vi i nivå av inte korrekt överhuvudtaget.

Försöker du säga att du inte visste om att juridiken kan stänga munnar?
    Eller vad är det som får dig att ge ett påstående som är så fel för?

• klyban
    Tow2Mater skrev 2025-10-09 17:51:20 följande:
    Jubilant locals in both Gaza and Israel took to the streets early Thursday to celebrate President Trump for his role in the historic cease-fire deal with many calling for him to get the Nobel Peace Prize.

Donald Trump! Donald Trump!, residents in Gaza could be heard cheering after the news broke Wednesday night.

nypost.com/2025/10/09/us-news/gazans-join-israelis-in-chanting-trumps-name-over-cease-fire-nobel-prize-to-trump/

Ja, de har jublat innan med, och då kom bara mer bomber och avrättningar av barn.

Vad är det med Israel och avrätta barn, varför gör dom detta för?
    Utrotning och folkmord?
    För ge sig på barn är väldigt udda.

Tow2Mater skrev 2025-10-09 17:57:43 följande:

Chicago anti-ICE chaos only proves why National Guard is needed, Windy City Dem says

nypost.com/2025/10/09/us-news/chicago-anti-ice-chaos-proves-national-guard-is-needed-alderman-raymond-lopez/

Aldrig någon frågeställning, aldrig någon argumentation.

Komiskt nog har du i alla fall citerat nått, och det är ett stort fall framåt.

• klyban
    Mentat skrev 2025-10-09 18:26:24 följande:
    Just nu visas en hel del bilder från Gaza där folk naturligt nog är glada över att stridigheterna förhoppningsvis är över.

Jag noterar en klar avsaknad av utmärglade människor på bilderna från Gaza.

Och det betyder då att ingen har dött av för lite mat? Solig

Verkligen är det så du diskuterar och du ser mer än kanske 30 personer i bästa fall av par miljoner gaza-bor.

Verkligen, är detta något du tror är ett bevis för det inte skulle varit dödligt lite mat?
    Men freden betyder en bra sak i alla fall om den sker, det är att Israel kommer avrätta mindre antal barn.

Undrar varför barn avrättas för, folkmord?

Svar på tråden Varför gillar så många Trump?