• klyban

Varför gillar så många Trump?

Kermit1561 skrev 2025-07-22 11:40:23 följande:
    Fakta är att Trump ljög, igen. 
    Det sker varje gång hen öppnar munnen också, är värt och påpeka.(Men trumpnissarna försöker dock påstå att trumpen aldrig ljugit eller gjort några fel :lol: )
    En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • klyban
    Tow2Mater skrev 2025-07-22 12:58:47 följande:

Ett flertal i tråden verkar missuppfattat trådstarten och skriver OT. Den heter inte 'varför tycker så många illa om Trump'.

Intressant att du inte förstår att i en sådan fråga så måste man jämföra med det omvända, och för ens komma någonstans.

Hur kan du inte förstå en så enkel sak, svårt perplexande får jag säga.

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • klyban
    Kermit1561 skrev 2025-07-22 15:47:40 följande:
    Varför folk gillar Trump trots att han bär sig så illa åt är en del av ämnet. 
    Men de tycker det är jobbigt nu när donalds är samröre med pedofiler och Epstein, de vill byta narrativ då detta är så jobbigt för dom och de klarar inte av att kritisera den mycket möjliga pedofilin här.
  • klyban
    Anonym (Buff) skrev 2025-07-22 17:21:14 följande:

Förstår ingenting.

Dock är en sak säker, vi har FD demokrater som är inblandade också.
    Och är lika glad att de åker dit, för pedofili är bara kräk som gör.
    Då det är en av de mest avskyvärda handlingar man kan hitta som inte är krig.

Komiskt nog så är pedofili något som är mycket vanligt i putins nazistiska styrkor i Ukraina.
    Men såklart de våldtar allt som rör sig det allra minsta i Ukraina.

• klyban
    KillBill skrev 2025-07-24 10:57:19 följande:

Så där ja. 

Och då vet vi varför trumpen vägrar dela med sig av dom, fast än hen så gärna ville.

Nu kommer de väl hävda domaren inte vill lämna ut dom.

Men här är det som det blir väldigt konstigt, för om de hade försökt, så hade dom vetat om att domaren skulle vägra.
    Och så hade dom kunnat säga detta till alla och säga det är bortom deras kontroll.

Men nu valde de ljuga istället och inte ens försökte, och det berättar så extremt mycket

En komiskt till där, det är att de varje gång de senaste veckorna och fast jag har påpekat varför Joe inte gav mer än det han gjorde, det var för domaren vägrade där också.
    Och ändå upprepar dom denna om och om igen varför gav inte Joe dom.
    Sånt får en att skratta svårt, hade trumpen direkt gjort som hen sade skulle, och lämnat ut allt, och då svaret att det inte gick.
    Tänk så in i helvete bättre trumpen skulle sitta nu :lol:

Detta kan också vara vägens ände, men vi får se.

• klyban
    KillBill skrev 2025-07-26 12:28:12 följande:

Ännu ett republikanskt svin..

...och som trumpen sade om nazisterna i Charlottsville och att de är fina människor.
  • klyban
    Tow2Mater skrev 2025-07-26 14:20:03 följande:

Omni idag

Även om väljarna inte är särskilt positiva till Trumps hantering av frågor som inflation och tullar så litar de ändå mer på Republikanerna än Demokraterna när det gäller att hantera frågor som ekonomi och migration.

Andelen amerikanska väljare som har en negativ syn på Demokraterna är den högsta sedan 1990, enligt en opinionsmätning från Wall Street Journal.

Den hjälper inte trumpen dock, men/och det är intressant att se.
    Sen är väl det mer av ett vacuum som uppstått, och hur D vet inte riktigt hur de ska framskrida som parti och ledare.

Padirac skrev 2025-07-26 15:11:07 följande:
    Missuppfattning av tråden?
    Solig
    Tow2Mater skrev 2025-07-22 12:58:47 följande:

Ett flertal i tråden verkar missuppfattat trådstarten och skriver OT. Den heter inte 'varför tycker så många illa om Trump'.

haha, en observation som var helt spot on.

Anonym (Mia) skrev 2025-07-26 14:25:00 följande:
    Tycker du? Jag kan inte lyssna på honom, det är något så äckligt med hans mimik. Munnen, isch. Har tänkt att han skulle kunna säga bra saker(?) och jag skulle ha svårt att ta till mig något eftersom hans leverans av det är så motbjudande. Kan det vara hans iq som ska ligga på 70 något. Jag vet inte. Alla upprepningar som man förväntar sig av ett barnprogram.

Nä, orkar inte lyssna på hen heller, då jag tycker illa om lögnare och trumpen kan inte låta bli och ljuga precis hela tiden.
    Och vad är det för mening och lyssna på lögner undrar jag, det är ju ändå bara nonsens och skräp.
    Men det är också vad en bondfångare gör, ja, ljuger mycket.

• klyban
    Tow2Mater skrev 2025-07-26 16:18:47 följande:

Tack Trump, jag häller med.

The president signed an Executive Order to set restrictions on payments to athletes from third-party sources, stating, ?any revenue-sharing permitted between universities and collegiate athletes should be implemented in a manner that protects women?s and non-revenue sports.?

Jaha?
  • klyban
    Anonym (Hm) skrev 2025-07-26 18:16:31 följande:
    Många grodor har hoppat ur hans mun.
    Det blir så med patologiska lögnare och bondfångare som trumpen.
  • klyban
    Tow2Mater skrev 2025-07-26 21:20:04 följande:
    Klart det är bra! Skulle han gjort vad andra gor - bara ignorera och sälja dem fler JAS plan?

Så "ditt" svar är att inte ens svara på det citerade.
    Vad inbillade du det skulle ge?

Verkar som du inte bryr dig om vem av de två som har rätt eller fel.
    Vad är det om?

För jag vet inte.
    Vad vi vet är dock att Kambodja har bett hjälp med FN.
    Som berättar att det är de som inte vill ha ett krig, MEN igen vi vet inte.
    Men hybris säger att du vet, är inte det lite lustigt? Solig

Svar på tråden Varför gillar så många Trump?