• klyban

Varför gillar så många Trump?

Sumprunkare skrev 2025-06-25 18:14:59 följande:

Njaa Oförutsägbar det är han dock sannerligen. Men han har karisma och magnetism! Eller vad säger ni ? ? 

För en som ljuger mest hela tiden?
    En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • klyban
    Anonym skrev 2025-06-26 05:13:13 följande:
    Så då måste du sjunka till samma nivå?

Hur förklarar du "jimbo" då?

Du glömde min fråga där på slutet också.

Jo, svar på den frågan är det samma, vi ser massor av öknamn högern och från dess fans.

Och jimbo och trumpen är inte mycket till öknamn, trumpen kallar de flesta för öknamn.
    SÅ lös du det och återkom.

Men nog ad hominem för dig nu, och försök någon saklighet istället, för att sluta kalla donalds för trumpen kommer inte ske pga hen aldrig kommer sluta try7cka ned folk över föra riktig politik och där man tänker efter före.
    För detta med tullar är det största skämtet inom politik någonsin och pga de inte tänkt till före och få det rätt från början och därför trumpen fått TACO på sig, och just för hen chickens out....

Dock rätt intressant att du blir upprörd över ett fåtal, men låter massor av öknamn passera med trumpen och utan det verkar göra dig upprörd det allra minsta.
    Anar vi ett fromleri?

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • klyban
    Anonym skrev 2025-06-26 16:21:30 följande:
    Och du är lika dålig som dem menar du?
    Ok, då vet jag.

Och förresten, Donalt Trump är en en "hen". Han är en man, alltså en "han".

Att du ogillar honom förstår nog alla som läser här, och du har rätt till din åsikt såklart.
    Undrar bara varför det är så svårt för dig att inse att alla inte tycker som du, att din åsikt inte är fakta.

What goes around, come's aorund.....

Alla ogillar patologiska lögnare och en malignant narcissist.

TACO trumpen har inte en susning om vad hen håller på med.

• klyban
    Tow2Mater skrev 2025-06-26 20:42:41 följande:

Får se hur denna tas emot i husen. Europa får se till att även Spanien tar sitt förnuft til fånga nu och bidrar och inte retar USA än mera.

U.S. Senator Mike Lee (R-UT) introduced the Not A Trusted Organization (NATO) Act today to withdraw the United States from the North Atlantic Treaty Organization (NATO).

America?s withdrawal from NATO is long overdue,? said Senator Mike Lee. ?NATO has run its course ? the threats that existed at its inception are no longer relevant 76 years later. If they were, Europe would be paying their fair share instead of making American taxpayers pick up the check for decades. My legislation will put America first by withdrawing us from the raw deal NATO has become.

www.lee.senate.gov/2025/6/lee-introduces-withdrawal-from-nato

DU vet om att det inte handlar om bidrag till NATO i sig, utan att de ska ha 2% BNP till militärbudget och att inga pengar skickas någonstans?

Och på detta och om nu Spanien skulle reta någon, så är det endast NATO i sig självt då.

Och ja, ryssland gillar inte NATO då det är en stark försvarsallians.
    Och med kriget i Ukraina så är en sak mest övertydlig på jorden, och det är NATO´s roll är större och viktigare än på mycket länge.

Men betalda av ryssen och lägga ned NATO är vad som är på agendan, så ryssland kan komma till Sverige och kriga, kanske det är detta du önskar dig?

• klyban
    Anonym skrev 2025-06-27 15:22:48 följande:
    Haha, så anonyme klyban på FL hämnas på det sättet! Wow alltså!

Nu skiter jag i det, lycka till med allt. Det lär du behöva.

Menar du att du har nu slutat med smears och öknamn?
    Jag gör detta när extremhögern gör = med aldrig.

Men sure, jag kommer sluta om de gör.

• klyban
    Mentat skrev 2025-06-27 22:05:12 följande:

Vissa fördelar kan vi få med Trump! Ett antal länder vill köpa JAS Gripen hellre än att köpa något from USA, vilket är goda nyheter både för svenska statsfinanser och alla som är beroende av Saab! Glad

Helt klart, dock ett orosmoment med motorerna.
    Men misstänker att SAAB redan har börjat titta på andra alternativ.

• klyban
    Anonym (Buff) skrev 2025-06-29 06:01:27 följande:

Jag hoppas även att en ny lag om att deportera homegrowns, dvs U.S. medborgare som är födda i usa, går igenom. Så vi kan bli av med många idioter. De kan skickas till diverse länder som el Salvador, Libyen och Sudan, som usa betalar till för att ta emot deras misfits i deras icke humanitära fängelsen. 

Något som också är nytt är att US medborgare som är födda på US land kan deporteras om deras förfäder anlände till usa illegalt, med tex falska dokument. Så många amerikanare får hoppas på att gammelmormor inte fifflade med papperna. Shit, vi kan minska på allt riffraff ganska så drastiskt här. De flesta Magas är ju laglösa dessutom så får vi bort dom snarast är det en vinst. 

Vilka vi, vi bor inte i USA, och sen om du gör så vad har dom gjort dig och med tanke du vill skada dom?
  • klyban
    Anonym (Buff) skrev 2025-06-29 13:20:44 följande:

Det borde du fråga Trumpen om, det är han som vill få igenom det. 

Jag vill endast få känna skadeglädje när Maga och deras familjemedlemmar blir utvisade till dessa, enligt Trump, shithole countries. Så går det när man röstar emot sitt egna bästa intresse liksom. 

Det var dock du som hoppades....

Problemet är väl att  de som utvisas inte så ofta är just MAGA.
    Men dock har detta skadat en del MAGA företagare och där halva deras arbetsstyrka försvann och inte kan hitta arbetare.

De har gjort ett test i USA för ett bra antal år sedan, och där man försökte få vanlig amerikaner arbeta med frukt och grönt plockning.
    Och de lockade med sjukvård och tandvård, och det var ett helt gäng som gick hem före lunch första arbetsdagen.
    Och oerhört få stannade kvar hela kontraktet, tror det knappt var 10% var kvar tills dess.

• klyban
    Anonym (Nyheternas fel) skrev 2025-06-30 00:13:12 följande:
    Att kritisera regimen och köra full, utsätta andra för stora risker och samtidigt bryta mot lagen. Det är alltså samma sak för dig?

Oj, kritisera regimen är inget brott utom i fascistiska samhällen.
    Och som jag ser var det en jämförelse mer.

En sak är korrekt dock, det är att kritisera är inte ett brott ens, eller ja, i fascismen så är det nödvändigt att hindra de som kan kritisera alla felen de gör.

Tow2Mater skrev 2025-06-30 00:15:35 följande:
    Du måste kunna skilja på att vara legal och illegal. Man har inte, och ska inte, ha samma rättigheter. Alls. Som kriminell av en viss grad forlorar man också rättigheter.

Vad ska vi göra med halmgubben?
    Och vad är den ett argument för?

Och den som kan nått som samhällen så har vi alla rättigheter OCH skyldigheter.
    Men och andra sidan så vet jag inte vad du vill argumentera med din halmgubbe och för du glömde berätta detta.

nihka skrev 2025-06-30 00:18:55 följande:
    Vore det inte ödets ironi om Trumps unge deporterades. Trumps tant arbetade nämligen olagligt i början på sin USA-vistelse. 

www.dn.se/nyheter/usa-valet/melania-trump-arbetade-illegalt-i-usa/

Det är rätt komiskt helt klart, men i fascismen så är man mycket för hyckleri.(det är därför ingen ska få kritisera dom.)

Men självfallet kommer hyckleriet där vara att de gör undantag :whoco5:

Tow2Mater skrev 2025-06-30 00:27:51 följande:
    Var hittar man info om påståendet 'US medborgare som är födda på US land kan deporteras om deras förfäder anlände till usa illegalt'? 

Testa trycka på DN länken?
    Eller googla?

• klyban
    Anonym skrev 2025-06-30 09:15:32 följande:
    Jag?
    Vad menar du?

Men för all del, hämnas vidare du mot USA´s president samt ledaren för Sveriges näst störstas partis ledare. Om du tror att de bryr sig, eller ens är medvetna om det!

Tack för underhållningen idag, på min första semesterdag.

Skål

Eftersom jag har PRECIS INGA AKTIVA HANDL9INGAR ALLS mot trumpen, så existerar inte heller en hämnd.

Och vill trumpen att folk ska sluta med öknamn, kanske ska donalds ta första steget?
    Eller är det nu fromleriet kommer?

Svar på tråden Varför gillar så många Trump?