• Anonym1050

BIM december

hej hej !!
    detta är en tråd för alla som planerar barn och har BIM i december 2024 ! Här dissktetar vi högt och lågt gällande bebisverkstaden. 

presentera dig gärna och häng på ! 

BIM-lista i kommentarerna, kopiera och klistra in med ditt användarnamn och BIM dag! 

Nu avslutar vi året med den bästa presenten 😍

• Svar på tråden BIM december
  • Anonym (Åvt)
    Barnlängtan2024 skrev 2024-11-25 20:42:06 följande:

hej hallå!
    hoppar in här efter misslyckande förra månaden.
    vad tror ni om detta Ägglossningstest? 

grejen är att jag va På vul i fredags och då kunde hon inte se en växande äggblåsa (går på letrozolbehandling), kan de gå så snabbt? Ska dit på onsdag igen så får så men ska jag tyda detta som positiv? min CB lila sticka visade tom cirkel imorse, förra gången blinkade det innan jag fick fast gubbe 🙄 

BTW om ni vill SPARA pengar, köpte 50 ägglossningstest och 60 GRAVTEST som mäter 10 hcg från Amazon från märket Premom för 420kr. Beställde i fredags fick idag. Sick!!! kommer spara så mycket mer pengar och tid nu. Tycker CB ultra tidigt är så onödigt dyra och dessa mäter exakt samma hcg nivå. 

Håller med! Köpt easy at home på amazon innan, får hur mycket test som helst för lite pengar ☺️ köpt 100 pack lh test, så slipper man köpa nya var månad ☺️
  • Anonym (Åvt)
    Barnlängtan2024 skrev 2024-11-25 20:42:06 följande:

hej hallå!
    hoppar in här efter misslyckande förra månaden.
    vad tror ni om detta Ägglossningstest? 

grejen är att jag va På vul i fredags och då kunde hon inte se en växande äggblåsa (går på letrozolbehandling), kan de gå så snabbt? Ska dit på onsdag igen så får så men ska jag tyda detta som positiv? min CB lila sticka visade tom cirkel imorse, förra gången blinkade det innan jag fick fast gubbe 🙄 

BTW om ni vill SPARA pengar, köpte 50 ägglossningstest och 60 GRAVTEST som mäter 10 hcg från Amazon från märket Premom för 420kr. Beställde i fredags fick idag. Sick!!! kommer spara så mycket mer pengar och tid nu. Tycker CB ultra tidigt är så onödigt dyra och dessa mäter exakt samma hcg nivå. 

Tror dina test kommer bli starkare (tror Premom är typ samma som easy at home)
  • Barnlängtan2024
    Anonym (Åvt) skrev 2024-11-25 20:54:50 följande:
    Tror dina test kommer bli starkare (tror Premom är typ samma som easy at home)
    Jag skrev faktiskt fel!! Det är Easyhome 🤗
  • NassaNisse

Hello Allihopa! Kul att hitta hit ifrån november tråden! 

33 år lite till åren och 1 dotter på 11 år sedan tidigare?. Nu försöker jag och min sambo skaffa en gemensam knodd. Detta blir vårt 10 försök/månad utan resultat. 
    Odiagnostiserad endometrios sen några år tillbaka 

jag hade tidigare ägglossning med cb digitalt med fast gubbe lördagen den 16?. igår kom mensen 6-7 dagar för tidigt?. Suck! Släppte väl inget ägg gissar jag på? ledsen såklart men det är väl bara försöka igen 

räknar jag rätt denna cykel och såklart med ägglossningsstickor ska jag ha bim 21-23/12 

🥰

• Väntarpå4an
    mothertotwo skrev 2024-11-24 19:58:06 följande:

Har precis köpt mig en temp, då jag tänkt försöka tempa. Första mens dagen idag, men lär inte ha tempen hemma förrän om någon dag så jag beställde hem en 😅. 

Då jag är ny på detta, undrar jag när I menscykel man ska börja med detta eller om man kan göra det så fort mensen är slut och vilken app är bäst att använda sig av? 🙂

Jag började tempa denna cykeln också. Börja direkt så hinner du få några temp innan äl kommer. Jag kör med premom och tycker den är enkel och bra. Den räknade ut exakt när min äl skulle komma efter några dagars inmatade info från mig och det stämde väldigt bra 😊
  • AngieF

Hej! Jag har ännu inte fått mens efter mitt MA i slutet av oktober. Är på cykeldag 31 om jag räknar MA som mensens första dag, har i genomsnitt en cykel på 29 dagar. Så vet inte om jag kan vänta mig ägglossning eller mens.. Har dock inga klassiska symptom på mens, som ont i brösten och extremt pms:ig. 

Fick stegrande mängd genomskinliga typiska ägglossnings flytningar torsdag-lördag men testade inte då testerna var slut, vi myste bara i fredags. Hade sen kraftiga (ägglossnings?)smärtor igår. Så håller absolut tummarna för att det blir något men skulle också vara nöjd om mensen bara kom så vi kan försöka på riktigt igen!

Om det nu var ägglossning igår borde BIM vara 6/12. 
  • Väntarpå4an
    Gari skrev 2024-11-25 17:47:49 följande:

Hej!

första gången med ägglossningsstickor och behöver lite råd. Detta är för mig cykeldag 13 med BIM 4/12. Ska man tolka detta som positivt eller kan det bli starkare?

Jag får aldrig fullt utslag på rfus tester på mig. Men egentligen ska teststrecket vara starkare än kontrollstrecket, jag hade dock tolkat det som positivt i mitt fall
  • Väntarpå4an

Hej

Hade min LH peak i söndags och fast glad gubbe med cb lila. Igår dunder äl smärtor och idag höjdes tempen till 36.62 har inte fått en coverline än men ni som tempat ett tag, ser detta ut att vara en normal höjning och skulle ni ta det som en bekräftelse på att äl skett? 

Vi har verkligen försökt pricka denna månaden hade vuxenmys tor, lör, sön, mån 😅 nu har vi nog paus ett tag. Hoppas det tar sig på detta nu❤️🙏

• mo4s

Någon som använder appen Premom och kör Clearblue digital (rosa)? Kan man lägga in dem i appen eller är det endast stickor som funkar? 

Vet att Clearblue advanced inte funkar eftersom de även mäter östrogen.

• Vallmo93
    Väntarpå4an skrev 2024-11-26 06:16:14 följande:

Hej

Hade min LH peak i söndags och fast glad gubbe med cb lila. Igår dunder äl smärtor och idag höjdes tempen till 36.62 har inte fått en coverline än men ni som tempat ett tag, ser detta ut att vara en normal höjning och skulle ni ta det som en bekräftelse på att äl skett? 

Vi har verkligen försökt pricka denna månaden hade vuxenmys tor, lör, sön, mån 😅 nu har vi nog paus ett tag. Hoppas det tar sig på detta nu❤️🙏

Åh vad kul! Ja det är en jättefin stegring i tempen - jag hade absolut utgått från att ÄL var igår (Med tanke på lh peak och smärtor också). Men NC (som jag använder) bekräftar ÄL först när man haft 3 höjda temps så förhoppningsvis kommer den ligga där uppe, så blir den bekräftad. Eventuellt höjas lite lite till (tror man brukar säga att diffen mellan follikulär och luteal ligger runt 0,4-0,6). 😄❤️
Svar på tråden BIM december