• Anonym1050

BIM december

hej hej !!
    detta är en tråd för alla som planerar barn och har BIM i december 2024 ! Här dissktetar vi högt och lågt gällande bebisverkstaden. 

presentera dig gärna och häng på ! 

BIM-lista i kommentarerna, kopiera och klistra in med ditt användarnamn och BIM dag! 

Nu avslutar vi året med den bästa presenten 😍

• Svar på tråden BIM december
  • Anonym (Oliven)
    Anonym (Lantisen) skrev 2024-11-24 19:50:50 följande:

Hur går det för er alla här inne?

Har försökt att julpynta lite idag men känner att humöret är i botten just nu. Vet egentligen inte varför. 

Äl i onsdags/torsdags och vi prickade in bra kändes det som. Två dagar efter, som ställt efter klockan, kommer mina blödningar. Det tar verkligen bort tron direkt. Så nu har jag småblödigt sen dess. Vi hade en helg utan barn nu och föhoppningar om att kunna njuta lite extra om ni förstår 😉

Allt blir liksom förstört pga det här. Har en tid hos gyn om en och en halv vecka. Jag som hoppas på att plussa innan dess. 

Hej! Jag börjar bli galen. 

hade förra cykeln en anovularorisk cykel på 58 dagar. 

Denna cykel fick jag fertilt sekret CD 18, blinkande smiley. Ont på höger sida av magen under kvällen. Hade dagen efter inga fler CB advanced hemma så tog ett vanligt CB digitalt som var negativt. Fortfarande rikligt med äggviteflytningar. Antog då att jag kanske ändå hade ägglossning på kvällen CD 18.

Provlemet är att tempen inte har gått upp, idag dippade den till och med ner. Bifogar min kurva nedan.

Mina flygningar har övergått till vattniga och tagit test två dagar till som varit negativa. Vad händer med min kropp? 

• Vallmo93
    Anonym (Lantisen) skrev 2024-11-24 23:31:14 följande:

Då får vi hålla tummarna att det är imorgon, då borde ju chanserna vara goda! 

Nej när Äl väl vart så är det ju inte annat än vänta, och den väntan brukar ju ofta vara såå lång.. 😂

Ja jag har alltid det under lutellfasen. Vi vet inte heller om det påverkar chanserna till graviditet. Vissa säger att det är svårare för ägget att fästa om man blöder medan andra sagt att det inte ska ha nån betydelse. Ska iallafall ännu en gång försöka kolla upp det. 

Förstår! Ja det är ju jättesvårt att förstå kroppen ibland eller vad som påverkar. Men bra att försöka kolla upp det igen och försöka få något svar! ❤️

Fast smiley kom nu imorse och lite mer vattnigt sekret än tidigare, så eventuellt ÄL imorgon. Tycker den här cykeln har varit svår för mig att tyda och de bästa mysen vi fick till blir då 3 och 4 dagar innan ÄL 🙈 Det är väl egentligen bara att släppa (besvikelsen), men hade hoppats på lite bättre tajmat denna månad. Speciellt då vi missade förra månaden med en dag och i december har jag beräknad ÄL runt julafton och vi reser till familjen med fullt hus (=tror inte mannen är så sugen på mys då). Haha 😅
  • pfk1991

Gud bilden blir så dålig kvalite här men jag tycker jag ser ett till streck?! Det är 9 dagar efter ÄL idag, detta test är Wondfo (mäter 10 mIU). Tog två tester som låg likadana ut.  Ser ni något? Tog även ett ultratidigt Clearblue men det var negativt (stod ?Inte gravid?). Tidigare har jag testat positivt först vid typ ÄL+11 så jag vet inte hur jag ska tänka kring dett?.
  • Errorika
    Vallmo93 skrev 2024-11-26 08:32:37 följande:
    Förstår! Ja det är ju jättesvårt att förstå kroppen ibland eller vad som påverkar. Men bra att försöka kolla upp det igen och försöka få något svar! ❤️

Fast smiley kom nu imorse och lite mer vattnigt sekret än tidigare, så eventuellt ÄL imorgon. Tycker den här cykeln har varit svår för mig att tyda och de bästa mysen vi fick till blir då 3 och 4 dagar innan ÄL 🙈 Det är väl egentligen bara att släppa (besvikelsen), men hade hoppats på lite bättre tajmat denna månad. Speciellt då vi missade förra månaden med en dag och i december har jag beräknad ÄL runt julafton och vi reser till familjen med fullt hus (=tror inte mannen är så sugen på mys då). Haha 😅
    Haha jag har också nästa beräknade ägglossning runt jul! Enligt Natural Cycles till och med på självaste julafton hahah. Vi ska såklart också hem till släkt, så känns svårt att få till särskilt många ligg då? eller ägglossningstesta heller för den delen. 

Fick precis gröna dagar och bekräftad ägglossning i lördags och börjar redan tänka på nästa ägglossning, så dåliga odds tror jag att vi har. Våra bästa försök var också fyra och tre dagar innan ägglossning, och sedan på själva ägglossningsdagen. Men det har jag förstått inte är värt särskilt mycket 😓

Men vem vet vi kanske har tur! Om det var så noga med dagarna som man ibland kan fastna i att tänka så skulle ju ingen bli gravid av misstag 😆
  • Vallmo93
    Errorika skrev 2024-11-26 09:05:19 följande:
    Haha jag har också nästa beräknade ägglossning runt jul! Enligt Natural Cycles till och med på självaste julafton hahah. Vi ska såklart också hem till släkt, så känns svårt att få till särskilt många ligg då? eller ägglossningstesta heller för den delen. 

Fick precis gröna dagar och bekräftad ägglossning i lördags och börjar redan tänka på nästa ägglossning, så dåliga odds tror jag att vi har. Våra bästa försök var också fyra och tre dagar innan ägglossning, och sedan på själva ägglossningsdagen. Men det har jag förstått inte är värt särskilt mycket 😓

Men vem vet vi kanske har tur! Om det var så noga med dagarna som man ibland kan fastna i att tänka så skulle ju ingen bli gravid av misstag 😆
    Haha, ja jag är också sån som sitter och kollar på hur kommande månad/er. Såg egentligen fram emot julveckan som absolut mest (med massa mys) då planen egentligen var att stanna hemma och träffa en annan del av släkten. Men så ändrades det 😅 men blir det nya försök då så tror jag att jag kommer skippa helt äglossningtestandet iaf, blir för mycket smusslande.

Och ja, håller tummarna för oss! Helt kört känns det såklart inte 😄 När är det du har bim?
  • Errorika
    Vallmo93 skrev 2024-11-26 09:42:01 följande:
    Haha, ja jag är också sån som sitter och kollar på hur kommande månad/er. Såg egentligen fram emot julveckan som absolut mest (med massa mys) då planen egentligen var att stanna hemma och träffa en annan del av släkten. Men så ändrades det 😅 men blir det nya försök då så tror jag att jag kommer skippa helt äglossningtestandet iaf, blir för mycket smusslande.

Och ja, håller tummarna för oss! Helt kört känns det såklart inte 😄 När är det du har bim?

Absolut, några försök ska nog gå att få till! Man får vara lite diskret 😆 Och nej precis, ÄL-testa känns det inte som att man kommer att orka med. Men det kanske är till vår fördel! ?Plötsligt händer det?.

Nej jag tycker inte heller att det känns kört! Det kan ju inte vara så petnoga med dagarna så länge man får till det några gånger 🙏 Jag har BIM 5 december! Först hade jag 6:e men fick ägglossning en dag tidigare än beräknat. 

När har du BIM?

• AngieF
    AngieF skrev 2024-11-25 22:16:39 följande:

Hej! Jag har ännu inte fått mens efter mitt MA i slutet av oktober. Är på cykeldag 31 om jag räknar MA som mensens första dag, har i genomsnitt en cykel på 29 dagar. Så vet inte om jag kan vänta mig ägglossning eller mens.. Har dock inga klassiska symptom på mens, som ont i brösten och extremt pms:ig. 

Fick stegrande mängd genomskinliga typiska ägglossnings flytningar torsdag-lördag men testade inte då testerna var slut, vi myste bara i fredags. Hade sen kraftiga (ägglossnings?)smärtor igår. Så håller absolut tummarna för att det blir något men skulle också vara nöjd om mensen bara kom så vi kan försöka på riktigt igen!

Om det nu var ägglossning igår borde BIM vara 6/12. 

Yeey jag hittade ett ÄL test i min sminkväska och det ser väl positivt ut? har aldrig fått så tydligt streck! Så borde ha ÄL inom en dag eller så. 

Mina mensappar spårade dock ur när jag la till positivt test så får inte fram när jag borde ha BIM.. 

• Anonym (Lantisen)
    Vallmo93 skrev 2024-11-26 08:32:37 följande:

?Ett bra mys? är ju alltid positiv ändå, tänker samma vissa gånger, att den här gången gick det bra. Vissa känns lite mer tafatta om man säger. Vet egentligen inte om det spelar nån roll. 

jag va så säker på att det gick bra den här månaden. Men med tanke på blödningarna tror jag inte det. Förlåt för utförlighet men det är liksom gammal blod som kommer hela tiden. Ibland t.o.m. lite klumpigt. Vet inte hur man ska tyda det egentligen. Kommer väl troligtvis ha mens när jag ska in på kontroll. 

Kanske är det i jul det händer ✊🏻

• Väntarpå4an
    Vallmo93 skrev 2024-11-26 08:23:35 följande:
    Åh vad kul! Ja det är en jättefin stegring i tempen - jag hade absolut utgått från att ÄL var igår (Med tanke på lh peak och smärtor också). Men NC (som jag använder) bekräftar ÄL först när man haft 3 höjda temps så förhoppningsvis kommer den ligga där uppe, så blir den bekräftad. Eventuellt höjas lite lite till (tror man brukar säga att diffen mellan follikulär och luteal ligger runt 0,4-0,6). 😄❤️
    Tack snälla för svar❤️ ja jag tror man ska ha tre höjningar innan coverline visas. Hoppas tempen ökar lite till och håller sig där nu🙏
  • Anonym (Önskanomnr6)

Hej hej. Jag har precis fått min första mens efter förra graviditeten/förlossningen/amningen. Vi ska nu börja försöka igen. 

Har 5 barn sedan tidigare så detta blir vårt sista OM vi lyckas 🥰. 

Fick min mens idag, men har överlag en väldigt kort cykel så skulle gissa på att jag får ägglossning om ca 10 dagar 🥳🥳

Svar på tråden BIM december