• Anonym (Sms)

Tycker ni jag är dålig på att höra av mig?

Jag har en späckad vardag. På kvällarna sms:ar jag min tjej nästan varje dag (dagarna vi inte ses) och skriver oftast rätt långt. Jag gillar att skriva när jag satt mig lite tillrätta vilket ofta blir efrer ca kl 20. 

Hon har påpekat aty gon tycker vi skriver för lite och att hon känner sig ignorerad om jag inte svarar på några timmar (hon skriver aldrig saker som behöver svar på en gång utan mer"hur är din dag"). En gång somnade jag efter jobbet och skrev till henne på morgonen och då var hon ledsen att jag inte avarade på hennes god natt-sms.

Vem av oss är orimlig här?  Är min tjej needy eller är jag dålig på att höra av mig?

• Svar på tråden Tycker ni jag är dålig på att höra av mig?
  • Anonym (Em)
    Internetpirat skrev 2024-11-11 12:27:44 följande:
    TS svarar ju, bara inte omedelbart. Han skriver ju dagligen
    För mig är det för lite. Det är okej att tycka olika.
  • Anonym (Micke)
    Anonym (Em) skrev 2024-11-11 12:49:56 följande:
    Jag tycker inte att det är att vara krävande utan helt normalt. Man ska inte skämmas över att ha behov eller känslor

Nej, men då ska man kanske antingen dejta någon som har tid att svara på oviktiga sms om dagarna eller respektera TS behov. 

Man behöver inte agera på sina känslor eller behov konstant. 

• Anonym (Micke)
    Anonym (Sms) skrev 2024-11-11 11:29:39 följande:
    Tycker ni jag är dålig på att höra av mig?

Jag har en späckad vardag. På kvällarna sms:ar jag min tjej nästan varje dag (dagarna vi inte ses) och skriver oftast rätt långt. Jag gillar att skriva när jag satt mig lite tillrätta vilket ofta blir efrer ca kl 20. 

Hon har påpekat aty gon tycker vi skriver för lite och att hon känner sig ignorerad om jag inte svarar på några timmar (hon skriver aldrig saker som behöver svar på en gång utan mer"hur är din dag"). En gång somnade jag efter jobbet och skrev till henne på morgonen och då var hon ledsen att jag inte avarade på hennes god natt-sms.

Vem av oss är orimlig här?  Är min tjej needy eller är jag dålig på att höra av mig?

Jag är ungefär likadan. Har visserligen viss tid att svara på sms under dagen, men förstår inte vitsen med innehållslösa sms. 

Sedan ska man stå till svars varför man inte svarar direkt. Så oattraktivt. 

Nu dejtar jag en tjej som är självständig och klarar av dagen utan kontakt om det är något viktigt. 

• Anonym (Em)
    Anonym (Micke) skrev 2024-11-11 13:26:23 följande:

Nej, men då ska man kanske antingen dejta någon som har tid att svara på oviktiga sms om dagarna eller respektera TS behov. 

Man behöver inte agera på sina känslor eller behov konstant. 

Tar ju några sekunder att svara. Har man verkligen inte tid kan man skicka ett hjärta på lunchen eller vad som. Handlar sällan om tidsbrist utan att man inte känner för att höras.
  • Räkan77

Under jobbtid så funkar man ju olika men jag funderar på er kommunikation på kvällen. Skickar ni meddelanden även om båda är hemma? Är der inte bättre att ringa eller köra videosamtal? Det blir ju mer intimt. 

• Anonym (App)

Det finns en app för detta. Man lägger in några personer från sin kontaktlista, kvalificerar enl kategorter som flickvän, mamma, ex mm.

När man får ett SMS från någon på listan skickar den ett svar baserat på vad som stod och vilken kategori som sändare tillhör. Den slupmar lite också. Så skickar flickvännen "I love you" svara appen "I love you too" efter några minuter. Kommer en emoj skickar den tillbaka en likande emoj osv.

Tyvärr finns den bara på engelska men perfekt för den som inte hinner svara men har någon krävande annhörig som blir kränkta om de inte får snabba svar.

• Anonym (F)
    Anonym (Em) skrev 2024-11-11 12:49:56 följande:
    Jag tycker inte att det är att vara krävande utan helt normalt. Man ska inte skämmas över att ha behov eller känslor
    Skämmas behövs inte, men jag tycker ändå man måste fundera på om ens förväntningar på en partner är rimliga eller inte.

Kan du vara mer specifik i hur du tänker, håller du 100 % med ts tjej om att han borde svara på oviktiga sms, även under arbetstid och att hon då har "rätt" att känna sig ignorerad? Hur ofta/snabbt tycker du man ska höra av sig?

Ts svarar ju ändå på kvällen, med långa meddelanden, de dagar som de inte ses. Det tycker jag är mer än man kan begära ändå.
  • Anonym (Em)
    Anonym (F) skrev 2024-11-11 15:58:41 följande:
    Skämmas behövs inte, men jag tycker ändå man måste fundera på om ens förväntningar på en partner är rimliga eller inte.

Kan du vara mer specifik i hur du tänker, håller du 100 % med ts tjej om att han borde svara på oviktiga sms, även under arbetstid och att hon då har "rätt" att känna sig ignorerad? Hur ofta/snabbt tycker du man ska höra av sig?

Ts svarar ju ändå på kvällen, med långa meddelanden, de dagar som de inte ses. Det tycker jag är mer än man kan begära ändå.
    Har inga tydliga krav utan det är mer en känsla. Är gift och får alltid svar inom några timmar. Inte för att han måste utan för att han faktiskt vill. Är han bortrest ringer vi alltid och säger godnatt, hade känts konstigt annars. 
  • Anonym (F)
    Anonym (Em) skrev 2024-11-11 16:54:04 följande:
    Har inga tydliga krav utan det är mer en känsla. Är gift och får alltid svar inom några timmar. Inte för att han måste utan för att han faktiskt vill. Är han bortrest ringer vi alltid och säger godnatt, hade känts konstigt annars. 
    Jo men ts verkar göra så gott han kan. Han hör av sig på kvällen när han kommit hem och har landat i lugn och ro efter jobbet, då kommer också ganska långa svar tydligen. Så inom några timmar, kanske inte alltid, men iaf inom några timmar efter att han kommit hem. Jag tror också det är skillnad på om man bor ihop eller inte, då skulle man nog höra av sig snabbare om det är något, men då skickar man nog inte heller sånt som "hur går det på jobbet" och liknande.
  • Anonym (F)

Det jag menar är att de sms man skickar om man är sambo/gift antagligen är sånt som inte kan vänta till kvällen isf, eller att man skriver något gulligt, men är man upptagen på jobbet så är man. Då ska ens partner inte bli sur så klart.

• Dexter dot com

Långa sms varje kväll är mer än tillräckligt! Personligen har jag aldrig förstått mig på "innehållslösa" sms med emojisar. Jag skickar sms om jag behöver snabbt svar på något annars föredrar jag ett samtal.

• EpicF
    Anonym (Em) skrev 2024-11-11 12:50:38 följande:
    För mig är det för lite. Det är okej att tycka olika.
    Förlite att skriva långa sms varje kväll?

Både du och ts tjej låter väldigt needy. 
  • Anonym (Sms)
    Anonym (Em) skrev 2024-11-11 16:54:04 följande:
    Ja min tjej tycker några timmar är för mycket, över 2h tycker hon är orimligt om man inte är utan täckning i öknen har hon sagt nångång
Svar på tråden Tycker ni jag är dålig på att höra av mig?