• Anonym (S)

Är det konstigt?

En kille jag träffade var i militären i en månad och lovade att höra av sig när han är tillbaka. Ser att han sett mina stories på snap men inte hört av sig... det skar i hjärtat. Så han är tillbaka men hör inte av sig :(

• Svar på tråden Är det konstigt?
  • Anonym (X)
    Anonym (S) skrev 2024-11-14 12:35:55 följande:
    Och det vet du?
    Vad tror du själv är anledningen då?
  • Anonym (Naiv eller tonåring?)
    Anonym (S) skrev 2024-11-14 11:47:41 följande:
    Jättekonstigt att gilla någon och vilja säga hejdå till mig innan han åker och säga att han kommer sakna mig för att sen ändras endast efter en månads tid. Dessutom var vi på goda termer. Han har ingen anledning att inte höea av sig.
    Inte ett dugg konstigt. Det är jättevanligt att känslor försvinner.
  • Anonym (S)
    Anonym (Naiv eller tonåring?) skrev 2024-11-14 16:22:06 följande:
    Inte ett dugg konstigt. Det är jättevanligt att känslor försvinner.
    I keffa Sverige ja med störst antal skilsmässor. Folk vet ju knappt vad kärlek är där borta. Gillar flera åt gången, träffar flera osv. Helt knäppt.
    Anonym (S) skrev 2024-11-14 16:41:10 följande:
    I keffa Sverige ja med störst antal skilsmässor. Folk vet ju knappt vad kärlek är där borta. Gillar flera åt gången, träffar flera osv. Helt knäppt.
    Tydligen händer det även utanför keffa Sverige, eftersom det nu hänt dig.
  • Anonym (S)
    Anonym (Naiv eller tonåring?) skrev 2024-11-14 16:43:48 följande:
    Tydligen händer det även utanför keffa Sverige, eftersom det nu hänt dig.
    Han hörde av sig.
    Anonym (S) skrev 2024-11-14 16:45:00 följande:
    Han hörde av sig.
    Nej, det gjorde han inte. Då hade du skrivit det i tråden. Men gissar att du inte vill se dum ut.
  • Anonym (S)
    Anonym (Naiv eller tonåring?) skrev 2024-11-14 16:47:21 följande:
    Nej, det gjorde han inte. Då hade du skrivit det i tråden. Men gissar att du inte vill se dum ut.
    Vissa här inne har ett beteende på dagisnivå och stoppar orden i min mun som om de vet saker och ting. Han hörde av sig och jag skrev det precis. Finns ingen anledning att ljuga.
  • Anonym (Lugna dig)
    Han hörde av sig.
    Ja, så klart!?

Du tycks ha ett klart ängsligt anknytningsmönster i mitt tycke. Det kallas anxious attachment på engelska. Googla det, det finns massor av bra tips på hur man kan komma tillrätta med det.
  • Anonym (S)
    Anonym (Lugna dig) skrev 2024-11-14 16:50:43 följande:
    Ja, så klart!?

Du tycks ha ett klart ängsligt anknytningsmönster i mitt tycke. Det kallas anxious attachment på engelska. Googla det, det finns massor av bra tips på hur man kan komma tillrätta med det.
    Jag är en orolig själ tyvärr...
    Anonym (S) skrev 2024-11-14 16:48:47 följande:
    Vissa här inne har ett beteende på dagisnivå och stoppar orden i min mun som om de vet saker och ting. Han hörde av sig och jag skrev det precis. Finns ingen anledning att ljuga.
    Ärligt talat TS. Om han hade skrivit, så hade du meddelat det i tråden istället för att sitta här och argumentera. Det blir bara pinsamt.

Men då vet vi i alla fall.
  • Anonym (S)
    Anonym (Naiv eller tonåring?) skrev 2024-11-14 16:52:42 följande:
    Ärligt talat TS. Om han hade skrivit, så hade du meddelat det i tråden istället för att sitta här och argumentera. Det blir bara pinsamt.

Men då vet vi i alla fall.
    Du fortsätter igen. Hur orkar du? När jag gick in och skulle svara så skrev jag att han hade skrivit. Kvittar det var exakt jag skriver det? Blir nästan som om du önskar det går illa för folk här inne när du gång på gång tyder något som inte stämmer. 
  • Anonym (Lugna dig)
    Anonym (S) skrev 2024-11-14 16:52:13 följande:
    Jag är en orolig själ tyvärr...
    Man kan bli det under livet, inte minst av uppfostran. Men det finns mycket att göra åt det, och om du börjar så kommer det att spilla över på mycket, så du kommer ha stor nytta av att bli säker i din anknytning.
  • Anonym (Kimchi)

Varför är det så svårt att svara på när flera frågor om hur länge ni känt varandra. Har ni ens kommit fram till någon status? Troligen jag hör av mig sen status. Du sitter stoiskt och väntar att HAN ska höra av sig. För det har han lovat. Herregud! 

Nu kör du med att han har hört av sig. Ingen referens om vad han sa. Kan det vara så att drar en liten lögn till för att du ska sopa till oss här som tycker du även riktigt blåst fjortis. Du ska liksom få ha rätt. 

Nä du han planerar att rumla runt med andra tjejer som släpper till mer enkelt än att måste uppvakta och hålla handen. Han vill ligga efter en månad med endast handkraft. 

Du behöver ta hand om din oroliga själ. Stärka dig själv och leva det liv du själv vill utan att fokusera på nån random kille som lovar saker. Äldsta tricket i boken. 

• Anonym (He's just not that into you)
    Han hörde av sig.
    Haha klart han gjorde Skrattande Så, när ska ni gifta er?
  • Anonym (CC)
    Anonym (S) skrev 2024-11-14 16:41:10 följande:
    Fast nu bodde du ju inte i Sverige?

Och det är väl inte direkt samma sak med en skilsmässa som att en tillfällig dejt inte ringer tillbaka på utsatt dag haha. 
  • Anonym (Sai)

Kul att han hörde av sig! Har ni bestämt träff? :)

Svar på tråden Är det konstigt?