• Anonym (S)

Är det konstigt?

En kille jag träffade var i militären i en månad och lovade att höra av sig när han är tillbaka. Ser att han sett mina stories på snap men inte hört av sig... det skar i hjärtat. Så han är tillbaka men hör inte av sig :(

• Svar på tråden Är det konstigt?
  • Anonym (Lugna dig)
    Anonym (S) skrev 2024-11-13 23:00:23 följande:
    Han har kollat min snap story.
    Det kan han väl göra via sin mobil? Den kan han ju använda direkt han är påväg hem.
  • Anonym (S)
    Anonym (Lugna dig) skrev 2024-11-13 23:07:12 följande:
    Det kan han väl göra via sin mobil? Den kan han ju använda direkt han är påväg hem.
    Och då kan han ju lika gärna skriva? Om han sagt att hans första jobb var att göra det.
  • Anonym (Lugna dig)
    Anonym (S) skrev 2024-11-13 23:14:14 följande:
    Och då kan han ju lika gärna skriva? Om han sagt att hans första jobb var att göra det.
    Nu förstår jag inte. Hade han inte sagt att han skulle kontakta dig när han var hemma igen?

Jag förstår att du är ung, men en första lektion är att inte alla människor fungerar så att de slänger sig på telefonen och ringer så snart de bara kan ifall de verkligen är intresserade. Se detta som en övning i självbehärskning och fråga dig själv varför du är så snar med att tro att du är sviken...
  • Anonym (S)
    Anonym (Lugna dig) skrev 2024-11-13 23:22:32 följande:
    Nu förstår jag inte. Hade han inte sagt att han skulle kontakta dig när han var hemma igen?

Jag förstår att du är ung, men en första lektion är att inte alla människor fungerar så att de slänger sig på telefonen och ringer så snart de bara kan ifall de verkligen är intresserade. Se detta som en övning i självbehärskning och fråga dig själv varför du är så snar med att tro att du är sviken...
    Jo precis och han är hemma igen men kontaktar mig inte.
  • Anonym (Kimchi)

Hur länge har ni dejtat? 

Denna jävla snap! Har du kartan igång också? Varför kontaktar inte DU honom? Ring eller skriv. Då ser du ju om han vill ha kontakt. Det ska väl ändå inte ligga bara på honom även om han sa så. Gör ETT försök. Händer inget så gå vidare. 

• Anonym (S)
    Anonym (Kimchi) skrev 2024-11-14 08:55:23 följande:

Hur länge har ni dejtat? 

Denna jävla snap! Har du kartan igång också? Varför kontaktar inte DU honom? Ring eller skriv. Då ser du ju om han vill ha kontakt. Det ska väl ändå inte ligga bara på honom även om han sa så. Gör ETT försök. Händer inget så gå vidare. 

Är det viktigt hur länge? 

Han har lovat. Tänker inte göra något. Han får stå för det han lovat.
  • Anonym (CC)

Han kom tillbaka idag. 

Tolkar det som att ni knappt har setts innan han åkte in i lumpen eftersom du vägrar svara på hur länge ni har varit tillsammans.

Han har redan kollat dina snaps och du utgår ifrån att han är ointresserad.

Antingen är du 15 år gammal eller mycket omogen för din ålder.

Du får ge dig till tåls helt enkelt, han kanske vill ringa sina föräldrar först, sova ut, ta en välbehövlig dusch och äta något gott innan han ringer dig. 

• Anonym (C)
    Anonym (S) skrev 2024-11-14 09:17:35 följande:
    Är det viktigt hur länge? 

Han har lovat. Tänker inte göra något. Han får stå för det han lovat.
    Frasen he's not that into you poppar upp i mitt huvud. Men här verkar det vara tvärtom: you're not that into him.

Kanske bäst att du bara släpper tanken på att han ska ska ge dig den bekräftelse du törstar efter, och istället söka den hos någon som du verkligen bryr dig om.
  • Anonym (S)

Självklart vill han vila, träffa föräldrar osv. Men nu har det ändå gått ett dygn och inte ett pip från hans sida. Han har som redan påpekat sagt att hans första jobb kommer vara att kontakta mig när han är tillbaka. Gjorde han det? Nej

• Anonym (Hmmm ...., ,)

Under tiden ni har varit ifrån varandra har han kanske kommit på andra tankar och insett att han inte har nåt större intresse att fortsätta ha kontakt med dig.

Eller så står du som ett andra- tredje- fjärdehandsval och nu är han fullt upptagen med någon annan.

Kan väl inte spela någon större roll för dindel eftersom du inte verkar ha nåt större intresse heller utan det är bara en principsak. "Han har lovat höra av sig, då SKA han göra det".

Är du väldigt ung/omogen (typ 15-16?) kan jag förstå dig. Om inte tycker jag att du bara ska glömma och gå vidare.

Låter inte som att ni haft nån relation utan bara setts nån gång?

Svar på tråden Är det konstigt?