• Anonym (Jag)

Arg över wrapped

Så släpptes listan min pojkvän babblat om ett bra tag nu. Förra året var våra nästan identiska, med alla "våra låtar". Vi träffades förra året, så var ju mycket förälskelsen som gjorde att våra listor loopades... men på årets var inte en enda av de med på min, men flera på hans. 

Han tar det personligt och ifrågasätter varför... 

Vet inte riktigt vad jag vill med tråden, kanske era tankar på det?

• Svar på tråden Arg över wrapped
  • Anonym (Jag)
    Anonym (Lisa) skrev 2024-12-05 07:56:19 följande:

En person frågade, jag fattade inte heller vad du menade först. Sedan kom en annan person in och var taskig mot hen som frågade. 

Ingen är taskig mot dig, man får väl fråga om man inte förstår. 

Sedan är det inte konstigt att man tror ni är ungdomar när ni tjafsar om sådant här. Jag trodde ni var typ 20 år. 

Jag upplever det som taskigt att kritisera mitt sätt att skriva såhär. Man kan fråga utan att låta förminskande.

Vi tjafsar inte, jag blev så paff över hans reaktion att jag ville ha andras tankar på det. Han är över 50.

• Anonym (Lisa)
    Anonym (Jag) skrev 2024-12-05 08:16:48 följande:

Jag upplever det som taskigt att kritisera mitt sätt att skriva såhär. Man kan fråga utan att låta förminskande.

Vi tjafsar inte, jag blev så paff över hans reaktion att jag ville ha andras tankar på det. Han är över 50.

Men hela frågeställningen osar ju tonårsbeteende. 

Du verkar lika lättkränkt som honom. 

• Anonym (om)
    Anonym (Jag) skrev 2024-12-04 16:32:20 följande:
    Arg över wrapped

Så släpptes listan min pojkvän babblat om ett bra tag nu. Förra året var våra nästan identiska, med alla "våra låtar". Vi träffades förra året, så var ju mycket förälskelsen som gjorde att våra listor loopades... men på årets var inte en enda av de med på min, men flera på hans. 

Om man inte har problem så kan man alltså skapa problem på det här sättet. 
  • Anonym (Jag)
    Anonym (Lisa) skrev 2024-12-05 09:08:15 följande:

Men hela frågeställningen osar ju tonårsbeteende. 

Du verkar lika lättkränkt som honom. 

Jag är inte kränkt, tycker bara att det är en väldigt onödig sak att kritisera.
  • Anonym (Lisa)
    Anonym (Jag) skrev 2024-12-05 09:33:05 följande:
    Jag är inte kränkt, tycker bara att det är en väldigt onödig sak att kritisera.
    Ta det med din pojkvän istället, det är han som behöver höra det. 
  • Lynx123

Oj, så osäker han låter. Hoppas att det inte yttrar sig i svartsjuka och kontrollerande beteende.

• Anonym (O)
    Anonym (Eh!) skrev 2024-12-04 16:48:11 följande:
    Vad är det du inte förstår? De hade samma låtar på spotify wrapped förra året, men nu har de inte det och TS kille är sur över det.
    Alla har väl inte Spott heller? Youtube premium här. Fattade inte ett skit heller. Vadå wrapped liksom?
  • Anonym (O)

Oavsett så finns det väl alltid någon favoritlåt kvar från förra året. Eller menar ts att de nya favoriterna alla kommer från detta år? 
    Snacka om att inte ha en musiksmak utan bara gå efter vad som är nytt senaste året.

• Räkan77

Min tanke är att om det är så betydelsefullt för din pojkvän vad du lyssnar på för musik så är det konstigt att det här kommer som en överraskning. Att han borde ha pratat om musik med dig under året och därmed vetat ungefär vad du lyssnar på.

Det låter extremt lättstött att bli sur för en sån sak. Hade ju varit roligare om han spelade "era" låtar högt så ni kunde lyssna på dem tillsammans och minnas tillbaka.

• Lynx123
    Anonym (O) skrev 2024-12-05 13:46:44 följande:

Oavsett så finns det väl alltid någon favoritlåt kvar från förra året. Eller menar ts att de nya favoriterna alla kommer från detta år? 
    Snacka om att inte ha en musiksmak utan bara gå efter vad som är nytt senaste året.

Musiksmak är.individuellt. Klanka inte ner på andras preferenser. Inte bara här utan även IRL. Det är en riktigt dålig egenskap.
  • Anonym (O)
    Lynx123 skrev 2024-12-05 22:50:23 följande:
    Musiksmak är.individuellt. Klanka inte ner på andras preferenser. Inte bara här utan även IRL. Det är en riktigt dålig egenskap.
    Jag menar att det är väldigt ovanligt att lyssna på ett gäng låtar ett år för att sen byta ut alla mot ny musik.
  • Anonym (Em)
    Anonym (O) skrev 2024-12-06 05:48:58 följande:
    Jag menar att det är väldigt ovanligt att lyssna på ett gäng låtar ett år för att sen byta ut alla mot ny musik.

Nja det tror jag inte. Jag fastnar alltid stenhårt för några låtar som jag lyssnar på repeat och då hamnar de låtarna på topplistan. Mina favoritartister på topplistan är däremot desamma som de varit sedan många år. Kanske för man lyssnar mer varierat på deras låtar. 

• Anonym (Kimchi)

Så trist att din pv reagerade så där. Tänker ju att det finns viktigare saker i världen. Vad är det han eg är sur över? Vad sätter han för mått på listan? Mäter han din kärlek och hans betydelse utefter en musiklista? Hör du inte hur knasigt det låter? Det måste vara något annat som ligger bakom. Jag är förvånad över min lista. En artist som jag inte gillar har smugit sig in där. Kanske för att hon är med på färdiga spellistor. Nåja. Tror ni behöver sätta er ner och prata lite vuxet om det här. Båda två. 

• Anonym (Moni)

Jag trodde också att ni var gymnasieungdomar, typ. Främst på grund av hans beteende. Otroligt barnsligt av honom. 

• Anonym (korven)
    Anonym (Jag) skrev 2024-12-04 16:32:20 följande:
    Arg över wrapped

Det är såklart barnsligt att göra tolkningen att du lyssnar på annat än era listor = att ni inte gillar varandra. Men om du är seriös med honom kan det vara ett uttryck för att han känner av att nåt ändrats mellan er. Jag hade frågat om det.

Hur tänker du? Varför gör du den tolkningen? Och försökt möta honom empatiskt. Om han då öppnar sig så kan ni ha en dialog om det och växa som par. Om han fortsätter sura, ja, då vet du det. Så får du se vad du gör med den informationen.
  • Lynx123
    Anonym (O) skrev 2024-12-06 05:48:58 följande:
    Jag gör det hela tiden men det är inte nödvändigtvis nya låtar. Eller så är det nya låtar av artister och grupper som jag redan gillar. Tex. nu när Opeth har släppt en ny platta går den typ dygnet runt. 😉
Svar på tråden Arg över wrapped