• Anonym (man)

Om han slutar ta initiativ?

En fråga till er kvinnor här i forumet som lever i förhållanden där mannen är den som tar intitiativ till sex (oftast). Om du noterar att han slutar ta initiativ - vad gör du då? Tar du initiativ och i såfall hur lång tid hinner det gå innan du försöker initiera sex?

• Svar på tråden Om han slutar ta initiativ?
  • Anonym (K)

Föredrar att båda tar initiativ ungefär lika mycket. Ibland vill jag jaga och ibland vill jag jagas.

• Anonym (vet av erfarenhet)

Vet av erfarenhet när han inte tar initiativ att jag först blir sur men sedan tar jag det. Jag tänker att nej men ok då, då skall jag ignorera dig med! Men klarar max en halv dag från att jag fått den känslan. 

Han brukar ta initiativet, men periodvis tex när han hade skadat ryggen var det så. 

• Anonym (Kille)
    Anonym (Då blir det celibat) skrev 2024-12-06 00:30:39 följande:
    Nej, jag gör det bara inte. Är han inte intresserad så får det vara.
    Hade dumpat dig inom första halvåret om jag var den ENDA som tog initiativ till något. Hade känt mig sjukt oälskad av dig 
  • Anonym (Hejdå)
    Anonym (man) skrev 2024-12-05 17:11:24 följande:
    Du har rätt. Det står dig alldeles fritt att tycka så.

Får jag fråga lite mer? Är du väldigt "traditionell" i övrigt när det gäller könsroller? Vill du att det skall vara uppdelat mellan könen som det varit historiskt?
    Jag tror på mer traditionella könsroller ja. 
  • Anonym (Död inuti)

Jag tar initiativ ibland, men jag vill att han ska vilja ha mig och får jag ingen uppskattande kommentar när jag har gjort mig fin så dör min attraktion lite i taget.

Men nu snackar vi efter 25 år ihop, de flesta kommer inte så långt idag.

• Anonym (Kvinna)

När jag var gift så tog jag aldrig initiativ , jag var helt enkelt inte sugen på honom. ( praktiskt val)
    Det kunde gå 6-8 månader utan sex och fysisk närhet.

Nu när jag träffat mannen i mitt liv (som jag valt för mig själv) så är det nog oftast jag som bjuder in. Skulle han inte ta initiativ så hade jag gjort det inom ett dygn.
    Jag kan inte vara i samma rum som honom utan att vilja äta upp honom. ( efter 7 år)

• Anonym (Molly)
    Anonym (man) skrev 2024-12-05 08:56:42 följande:
    Om han slutar ta initiativ?

En fråga till er kvinnor här i forumet som lever i förhållanden där mannen är den som tar intitiativ till sex (oftast). Om du noterar att han slutar ta initiativ - vad gör du då? Tar du initiativ och i såfall hur lång tid hinner det gå innan du försöker initiera sex?

Vänd på frågan, om du som man slutar ta initiativ, skulle du berätta varför för din fru? 
  • Anonym (H)
    Anonym (Då blir det celibat) skrev 2024-12-06 00:30:39 följande:
    Nej, jag gör det bara inte. Är han inte intresserad så får det vara.

Hah fast hur sugen blir man som kille om aldrig tjejen visar att hon vill? Det är ju precis samma sak som om killen aldrig visar för dig. Bara omvänt 

Är tjej själv förrresten 

• Anonym (H)
    Anonym (Hejdå) skrev 2024-12-05 17:01:57 följande:

Jag hade gjort slut. Det är mannens uppgift att ta initiativen och om han slutar med det får han sparken. Det är min åsikt och står mig fritt att tycka. 

Hahaha men vad i? Driver du? 
  • Anonym (H)

Ska tjejen bara ligga där och ta emot? Få allt? Aldrig visa nåt själv? 

Svar på tråden Om han slutar ta initiativ?