• Anonym (man)

Om han slutar ta initiativ?

En fråga till er kvinnor här i forumet som lever i förhållanden där mannen är den som tar intitiativ till sex (oftast). Om du noterar att han slutar ta initiativ - vad gör du då? Tar du initiativ och i såfall hur lång tid hinner det gå innan du försöker initiera sex?

• Svar på tråden Om han slutar ta initiativ?
  • Anonym (Tråkigt)
    Anonym (Trötter) skrev 2025-01-01 12:23:13 följande:
    Ja i djurvärlden är det bättre. Den man som är starkast och slår ner alla utmanare sätter på samtliga kvinnor :)

Är ju lite så i människovärlden också. 

Män med pengar, snabb i mun, säger bäst saker, ser ståtligast ut osv. får tjejerna. De andra blir utan.

• Anonym (Kvinnaa)
    Anonym (Kille) skrev 2024-12-06 06:12:32 följande:
    Hade dumpat dig inom första halvåret om jag var den ENDA som tog initiativ till något. Hade känt mig sjukt oälskad av dig 
    Hade du ändå stannat 1 halvår? Det var mycket. Klart man hade känt sig oälskad. Vad är det för inställning ens? Att bara 1 ska ta initiativ och gör han inte det så är det slut. Galet tankesätt. Snacka om.att han måste känna sig som en toffel, oälskad. Fy.
  • Anonym (lust)

Hos oss är det alltid jag (man) som tar initiativen. Jag kan tycka det är lite tråkigt ibland, mem min kvinna har något högre sexlust än jag så jag tror att hon avstår från att ta initiativ för att hon inte ska riskera att jag inte vill. Det positiva med det är att när jag tar initiativ så vill hon alltid, tror inte det hänt någon gång att hon inte velat, så det leder till att vi ändå har sex ca 5 gånger i veckan eller så.

• Anonym (lust)
    Anonym (Tråkigt) skrev 2025-01-06 17:20:05 följande:

Är ju lite så i människovärlden också. 

Män med pengar, snabb i mun, säger bäst saker, ser ståtligast ut osv. får tjejerna. De andra blir utan.

Äh, de allra flesta män kan träffa kvinnor. Det behövs ingenting av det där du nämner, utan det är en sorts vanföreställning som florerar bland en viss grupp av män.
  • Anonym (S)

Hade nog försökt ta initiativ efter max 3 dagar beroende på var jag är i min cykel då. Han har mycket större lust än mig. 

• Anonym (Luttrad)
    Anonym (lust) skrev 2025-01-06 17:47:28 följande:

Hos oss är det alltid jag (man) som tar initiativen. Jag kan tycka det är lite tråkigt ibland, mem min kvinna har något högre sexlust än jag så jag tror att hon avstår från att ta initiativ för att hon inte ska riskera att jag inte vill. Det positiva med det är att när jag tar initiativ så vill hon alltid, tror inte det hänt någon gång att hon inte velat, så det leder till att vi ändå har sex ca 5 gånger i veckan eller så.

Låter fantastiskt!
    Hur länge har ni varit tillsammans?
    Har det alltid varit så här eller tog hon initiativet i början?
  • Anonym (Kaj)
    Anonym (Trötter) skrev 2025-01-01 12:23:13 följande:
    Ja i djurvärlden är det bättre. Den man som är starkast och slår ner alla utmanare sätter på samtliga kvinnor :)
    Du menar en direktöversättning? Har aldrig sett paradisfåglar picka ihjäl sina motståndare. Paradis honorna vill ju ha sex med den hanen som är mest attraktiv.

I människovärlden ser kvinnorna ut som paradisfåglar och männen har ihjäl varandra och honorna.

Det allmänna budskapet i paradisfågelsjämförelsen handlar om att den som vill ha sex mest borde göra sig mest attraktiv för att vinna över. Inte den som kanske vill ha sex. 
  • Anonym (lust)
    Anonym (Luttrad) skrev 2025-01-06 19:49:43 följande:
    Låter fantastiskt!
    Hur länge har ni varit tillsammans?
    Har det alltid varit så här eller tog hon initiativet i början?
    I några år. Hon tog kanske lite mer initiativ precis i början. Svårt att säga för vi hade sex hela tiden då!
  • Anonym (fs)

Du lever lyxliv kompis! Min kvinna har i princip noll lust att ligga med mig! Om hon vill ligga med någon annan har jag ingen aning om, men hon hade en ? flirt?med en bekant för några år sedan, de var ute någon gg o hade kontakt via mail o telefon,,det kommer jag aldrig riktigt över,,,
  • Anonym (lust)
    Anonym (fs) skrev 2025-01-07 00:15:58 följande:
    Du lever lyxliv kompis! Min kvinna har i princip noll lust att ligga med mig! Om hon vill ligga med någon annan har jag ingen aning om, men hon hade en ? flirt?med en bekant för några år sedan, de var ute någon gg o hade kontakt via mail o telefon,,det kommer jag aldrig riktigt över,,,
    Jag vet, jag är lyckligt lottad! Låter inget vidare för din del. Jag har varit tillsammans med en kvinna tidigare som slutade vilja ha sex (med mig) helt och hållet, och vi gjorde slut efter några år.
  • Anonym (Luttrad)

Nu har ni bara varit ihop i några år skriver du längre ner och är väl fortfarande i förälskelsefasen, men vad skulle hända om du väntade ut henne nåågra dagar?
    Hur vet du att hon har högre sexlust än dig om du alltid tar initiativet?
    Och återigen grattis! Det måste vara hisnande  underbart att ha förmågan att förföra, att få gensvar och bekräftelse och att aldrig bli nobbad!!
  • Anonym (lust)
    Anonym (Luttrad) skrev 2025-01-07 06:30:57 följande:
    Nu har ni bara varit ihop i några år skriver du längre ner och är väl fortfarande i förälskelsefasen, men vad skulle hända om du väntade ut henne nåågra dagar?
    Hur vet du att hon har högre sexlust än dig om du alltid tar initiativet?
    Och återigen grattis! Det måste vara hisnande  underbart att ha förmågan att förföra, att få gensvar och bekräftelse och att aldrig bli nobbad!!
    Om jag väntade ut henne skulle hon kanske ta initiativ, jag vet inte. Men jag vet att hon har högre sexlust eftersom vi pratat om det såklart. :) Hon säger att hon alltid haft högre sexlust än de män hon varit tillsammans med, och det verkar ju vara så eftersom hon alltid är sugen vilket jag inte är. Och ja, det är fantastiskt!
  • Anonym (Luttrad)
    Anonym (lust) skrev 2025-01-07 06:59:10 följande:
    Om jag väntade ut henne skulle hon kanske ta initiativ, jag vet inte. Men jag vet att hon har högre sexlust eftersom vi pratat om det såklart. :) Hon säger att hon alltid haft högre sexlust än de män hon varit tillsammans med, och det verkar ju vara så eftersom hon alltid är sugen vilket jag inte är. Och ja, det är fantastiskt!
    Prova! Och återkom gärna m rapport i slutet på veckan!👍🏻
  • Anonym (lust)
    Anonym (Luttrad) skrev 2025-01-07 07:04:45 följande:
    Prova! Och återkom gärna m rapport i slutet på veckan!👍🏻
    Det är alltför svårt att hålla händerna borta flera dagar i följd. :) Men jag har övervägt att prata med henne om detta med initiativtagande, för jag tycker det skulle vara trevligt om hon gjorde det ibland. Samtidigt är jag faktiskt lite rädd för att behöva säga nej ibland då, för jag är inte alltid sugen.
  • Anonym (D)

Om han slutade ta initiativ skulle jag absolut ta initiativ, i alla fall om det gått någon vecka. Om helt slutade ta initiativ under en längre tid skulle jag nog prata med honom för att ta reda på vad som låg bakom.

• Anonym (D)
    Anonym (Kille) skrev 2024-12-06 09:03:05 följande:
    Varför valde du att ens gifta dig med han?
    Skulle gissa att hon hade lust till honom i början men tappade den med tiden.
  • Anonym (D)
    Anonym (Molly) skrev 2024-12-06 13:47:08 följande:
    Så du skulle alltså inte prata om ert sexliv. Varför skulle du inleda en sådan relation från första början?
    Skulle även här gissa att relationen inte var så i början, utan att den dåliga kommunikationen uppstått senare. Vad det beror på kan man bara spekulera i.
Svar på tråden Om han slutar ta initiativ?