• Anonym (man)

Om han slutar ta initiativ?

En fråga till er kvinnor här i forumet som lever i förhållanden där mannen är den som tar intitiativ till sex (oftast). Om du noterar att han slutar ta initiativ - vad gör du då? Tar du initiativ och i såfall hur lång tid hinner det gå innan du försöker initiera sex?

• Svar på tråden Om han slutar ta initiativ?
  • Anonym (H)

Ni borde testa att förföra en kille nån gång, för det är ju något alldeles speciellt. Man bara drar på det så länge det går. När han till slut inte kan stå emot :) för att inte tala om hur upphetsad man själv blir av det 

Fy fasen vad tråkigt att aldrig visa nåt som tjej 

• Anonym (man)
    Anonym (Molly) skrev 2024-12-06 08:18:15 följande:
    Vänd på frågan, om du som man slutar ta initiativ, skulle du berätta varför för din fru? 
    Det beror helt på omständigheterna. Om vi har en naturlig och öppen dialog om sex och har i övrigt ett jämställd sexliv...jag då skulle jag ju det. Naturligtvis.

Men om situationen är så att det är jag som man som hela tiden skall ta ansvar för att vi har ett sexliv och att hon väljer om det blir av eller inte. "Att jag skall förtjäna sex" exempelvis. Ja, då skulle jag nog inte berätta varför utan jag skulle bara sluta ta initiativ. Jag skulle avsexualisera henne helt.
  • Anonym (man)
    Anonym (Hejdå) skrev 2024-12-06 07:25:51 följande:
    Jag tror på mer traditionella könsroller ja. 
    ok...det ante mig. Och tack för din uppriktighet.

Så med traditionella könsroller så inkluderar du även områden som är "till kvinnans nackdel" med dagens ögon sett (yrken, arbetsliv, lön, hushållssysslor, ekonomi etc etc etc)?
  • Anonym (Kille)
    Anonym (Kvinna) skrev 2024-12-06 08:11:35 följande:

När jag var gift så tog jag aldrig initiativ , jag var helt enkelt inte sugen på honom. ( praktiskt val)
    Det kunde gå 6-8 månader utan sex och fysisk närhet.

Nu när jag träffat mannen i mitt liv (som jag valt för mig själv) så är det nog oftast jag som bjuder in. Skulle han inte ta initiativ så hade jag gjort det inom ett dygn.
    Jag kan inte vara i samma rum som honom utan att vilja äta upp honom. ( efter 7 år)

Varför valde du att ens gifta dig med han?
  • Anonym (Hejdå)
    Anonym (man) skrev 2024-12-06 08:38:12 följande:
    ok...det ante mig. Och tack för din uppriktighet.

Så med traditionella könsroller så inkluderar du även områden som är "till kvinnans nackdel" med dagens ögon sett (yrken, arbetsliv, lön, hushållssysslor, ekonomi etc etc etc)?

Ja, om vi lever under samma ekonomiska standard och om vi båda kommer ha lika stark ekonomi när vi blir pensionärer. Dvs han ser till att avsätta lika mycket varje månad i pension till mig som han själv får. 

• Anonym (Tråkigt)

Jättetråkigt med tjejer som aldrig själva tar initiativ till sex. Varför ska det bara vara mannen som måste hela tiden?

• Mandel

Om han helt slutar att ta initiativ och även avböjer när jag tar initiativ så frågar jag till slut så klart vat det beror på och vad jag kan göra åt det.
    Finns ingen vilja till att lösa det så lämnar jag.
    Och det är så klart en otrolig skillnad på om något händer efter 20 år tillsammans mot om man bara varit tillsammans något år eller två.

Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • Anonym (Molly)
    Anonym (man) skrev 2024-12-06 08:35:45 följande:
    Det beror helt på omständigheterna. Om vi har en naturlig och öppen dialog om sex och har i övrigt ett jämställd sexliv...jag då skulle jag ju det. Naturligtvis.

Men om situationen är så att det är jag som man som hela tiden skall ta ansvar för att vi har ett sexliv och att hon väljer om det blir av eller inte. "Att jag skall förtjäna sex" exempelvis. Ja, då skulle jag nog inte berätta varför utan jag skulle bara sluta ta initiativ. Jag skulle avsexualisera henne helt.
    Så du skulle alltså inte prata om ert sexliv. Varför skulle du inleda en sådan relation från första början?
  • Anonym (Kvinna)
    Anonym (Kille) skrev 2024-12-06 09:03:05 följande:
    Varför valde du att ens gifta dig med han?
    Jag valde inte det, jag gjorde det för att det var brukligt.
  • Anonym (Jo)

Vi båda tar initiativ, ibland han ibland jag.  

Svar på tråden Om han slutar ta initiativ?