Anonym (Cecilia) skrev 2024-12-08 10:33:00 följande:
Du har heeelt missat poängen med varför folk är otrogen.....
Jag har varit otrogen och det handlade aldrig om sex...Jag hade ett fantastiskt rikt och skönt sexliv hemma. Jag fick verkligen allt den vägen. Men jag valde otrohet ändå....för att den mannen gav mig andra värdefulla saker jag insåg att jag saknade både i mitt liv och i mitt äktenskap. Sexet var sekundärt, även om det också tjänade sitt syfte och gav mig erfarenhet.
Mannen då jag var otrogen med? Jo han var också gift med ett blomstrande sexliv med sin fru . Han var notoriskt otrogen för att han kunde.. Han gillade jakten, pirret, utmaningen, uppvaktningen i att bli sedd och bekräftad och det förbjudna , det gröna gräset och möjligheten att briljera i sängen för herregud vad bra han var.
En manlig vän berättade att han var otrogen för att hans fru alltid jobbade så mycket. Hon jobbar inom vården med skiftgång och dubbla pass och turer och dom sågs så sällan och han kände sig övergiven och sårad . Inget fel på sexet där heller.
Här har vi en vis kvinna som ser att det finns flera aspekter.
Nu är jag inte den som direkt raggar men jag har alltid haft lätt för att få ligga iaf.
Så jag har tyvärr varit otrogen då och då
Visst att jag gillar sex men tror med att det handlar om bekräftelse, jag har av lite för många kvinnor sett som attraktiv och ett bra ligg, så som du säger en egoboost, lite spännande och kul
Men nu har jag valt att leva själv på äldre dar och har haft chansen att ligga med vem jag vill.( inte bokstavligt )
Men är det inte något riktigt bra sex så känner jag mig mest lite billig och att det mest känns fel när jag inte har några känslor för dem
Och har nu äntligen lärt mig att tacka nej när man får nr av random kvinna eller när de försöker få med en hem.
Så tror att det handlar om mognad samt att man har insett att det inte är så roligt att ligga bara för att man kan