Anonym (Jägaren) skrev 2024-12-10 22:30:25 följande:
Mycket intressant! Ett fantastiskt och utlevande sexliv men lämnade ändå? Detta kan hjälpa andra tänker jag då de flesta tror att ett perfekt sexliv är en räddare av relationer. Men här uttrycker du att det förstås finns andra plan i en relation. Dessutom har många svårt att få sexlivet att fungera om inte andra plan harmonierar så du för väldigt gärna visa på vilka andra plan som tog överhanden och tvingade dig bort, dvs gjorde att du behövde en knuff till den fantastiska relation du är i nu :)
Det var väl en kombination av faktorer, men det största var att vi hade väldigt olika mål i livet. Han ville ha stor familj, många barn, hus i finaste området och lyxbil. Jag ville vara barnfri, ha karriär, resor och äventyr. Jag visste om det här från första dejterna, men han var snygg, charmig och förförde mig. Jag tänkte att hade vi nu pratat, flirtat och varit på dejt så kunde jag åtminstone ha sex med honom även om det inte skulle leda till något - och så visade det sig att vi så perfekt matchade varandra sexuellt. Vi pratade om saken och kom fram till att vi kan njuta av varandra så länge det känns bra - och det blev fem år. Med tiden blev det dock allt tydligare hur vår olika livsstil gjorde det svårt att leva ihop. Jag trivdes inte i hans livsstil som jag uppfattade som ytlig, han tyckte att jag var tråkig och otscksam som inte uppskattade hans dyra presenter, lyxiga weekendresor och fina restauranger, när jag skulle ha blivit gladare av en picknick i naturen eller en helg med surfing på stranden. Kort sagt, lika bra som vi passade ihop sexuellt, lika illa passade vi ihop i verkliga livet. Till slut var det oundvikligt att vi måste hitta någon bättre match båda två, för det var ju inte fel på någon av oss, men i längden kunde vi inte göra varandra lyckliga. Det var dock oerhört svårt då vi fortfarande hade fantastiskt sex där vi verkligen kunde leva ut och ha roligt, och han var fortfarande min bästa vän. Jag började träffa andra, och från början var det ett inslag i vårt sexliv att jag raggade upp tjejer (aldrig män) och hade sex med dem för att berätta i detalj för min kille. Sen började jag gå bakom hans rygg också, med män, och från början förde de oss bara närmre varandra för varje gång insåg jag att ingen kunde mäta sig med han, men till slut träffade jag alltså min nuvarande och det är en mycket bättre match. Mitt ex har träffat andra, fått barn, skaffat hus... Vi hör av oss till varandra ibland, för vi bryr oss fortfarande om varandra, och han är fortfarande den mest spännande älskaren jag någonsin har haft, men det tillhör minnet nu, och vi har båda bättre liv var för sig.