• Anonym (Lars-Åke)

Istället för otrohet?

De som är otrogna verkar söka någon spänning eller sexuella varianter som de inte får hemma. Jag misstänker att de inte riktigt vågar visa sina kinks i äktenskapet/samboskapet. 

Alla behöver vi väl lite spänning. Vi har introducerat lätt smisk, erotiska noveller med mera. 

Vad finns det mer att utmana sin partner med, för att höja spänningen och slippa vara otrogen?

• Svar på tråden Istället för otrohet?
  • Anonym (Lars-Åke)
    Anonym (Cecilia) skrev 2024-12-08 10:33:00 följande:

Du har heeelt missat poängen med varför folk är otrogen.....

Jag har varit otrogen och det handlade aldrig om sex...Jag hade ett fantastiskt rikt och skönt sexliv hemma. Jag fick verkligen allt den vägen. Men jag valde otrohet ändå....för att den mannen gav mig andra värdefulla saker jag insåg att jag saknade både i mitt liv och i mitt äktenskap. Sexet var sekundärt, även om det också tjänade sitt syfte och gav mig erfarenhet.  

Mannen då jag var otrogen med? Jo han var också gift med ett blomstrande sexliv med sin fru . Han var notoriskt otrogen för att han kunde.. Han gillade jakten, pirret, utmaningen, uppvaktningen i att bli sedd och bekräftad och det förbjudna , det gröna gräset och möjligheten att briljera i sängen för herregud vad bra han var.  

En manlig vän berättade att han var otrogen för att hans fru alltid jobbade så mycket.  Hon jobbar inom vården med skiftgång och dubbla pass och turer och dom sågs så sällan och han kände sig övergiven och sårad . Inget fel på sexet där heller. 

Nja, inte helt missat poängen, men kanske missade din poäng. Det finns förstås olika skäl till att vara otrogen. Ett vanligt är nog att äktenskapet håller på att surna och kommer att ta slut eller stagnera helt. Ett annat att ena parten behöver starkare bekräftelse än hen får därhemma.
  • Anonym (Cecilia)
    Anonym (Lars-Åke) skrev 2024-12-09 09:43:49 följande:
    Nja, inte helt missat poängen, men kanske missade din poäng. Det finns förstås olika skäl till att vara otrogen. Ett vanligt är nog att äktenskapet håller på att surna och kommer att ta slut eller stagnera helt. Ett annat att ena parten behöver starkare bekräftelse än hen får därhemma.
    Det finns lika många skäl till otrohet som det finns otrogna personer... ingen kan försäkra sig om att det aldrig kommer hända. För att ibland är det personen själv som sitter på felet/anledningen och inte har något alls att göra med förhållandet.  Depression,  diverse diagnoser,  dåligt självförtroende,  sexmissbruk,  dåligt ölsinne, söker dopaminkickkar, allmänt kass moral, blir övertalad till det av nån manipulativ person, narcissist,  tveksam uppfostran eller nån annan lika mindre smickrande egenskap osv osv i oändlighet...  andelen procent som är otrogna har alltså inte per automatik ett dåligt förhållande eller för lite sex  ... 
  • Ascendere

För vissa, både kvinnor och män men är nog aningen vanligare hos kvinnor, så är det just en ny partner som ÄR det man tänder på. 

Det spelar ingen roll vilka roliga kreativa varianter man tänker ut, är det med samma partner så blir det ändå ointressant. 

• Anonym (Anonym)
    Anonym (Lars-Åke) skrev 2024-12-09 09:43:49 följande:
    Jag tror att detta är de vanligaste skälen, att man av någon anledning är missnöjd med förhållandet eller saknar bekräftelse. Att vilja få utlopp för kinks förekommer säkert också, men det är nog en mindre vanlig anledning.
  • Anonym (hm)

Min kink är otrohet, så det blir svårt utan att faktiskt vara otrogen/vara med någon som är upptagen.

• Anonym (Lars-Åke)
    Ascendere skrev 2024-12-09 10:46:36 följande:

För vissa, både kvinnor och män men är nog aningen vanligare hos kvinnor, så är det just en ny partner som ÄR det man tänder på. 

Det spelar ingen roll vilka roliga kreativa varianter man tänker ut, är det med samma partner så blir det ändå ointressant. 

Det låter ju lite deppigt... Själv tror jag att en del otrohet skulle undvikas om man på riktigt och på djupet vågar blotta sina kinks, överskrida gränser tillsammans, öppna sitt hjärta och berätta vad man längtar efter, om man verkligen lyssnar på vad den andra parten säger eller signalerar. 
  • Anonym (Cecilia)
    Anonym (Lars-Åke) skrev 2024-12-10 11:53:44 följande:
    Det låter ju lite deppigt... Själv tror jag att en del otrohet skulle undvikas om man på riktigt och på djupet vågar blotta sina kinks, överskrida gränser tillsammans, öppna sitt hjärta och berätta vad man längtar efter, om man verkligen lyssnar på vad den andra parten säger eller signalerar. 
    Hur kåt du än är på din partner och hur mycket hon än hänger knäveck när ni har sex så kan det en dag dyka upp en ny människa i ditt liv som vänder upp och ner på dig och allt du tänker på är att få ligga med denna fantastiska skapelse som förtrollat dig helt.... och du skiter högaktningsfullt i hennes  sexuella preferenser dessutom... 

Tro mig på mitt ord....
  • Anonym (Everything, everywhere, all at once)
    Anonym (Jägaren) skrev 2024-12-08 16:36:44 följande:
    Älskar att du säger fakta! Föreställer mig att du gör det med ett uttryck av självklarhet i din blick ;) Har ju själv spelat alla roller utom en och både varit den som hittat ett nytt badställe och den som varit föreståndare för ett badställe som någon lyckats hitta;) Så med den erfarenheten vill jag ge eftertryck åt dina ord som du lägger dem ?uppskattad på ett helt annat sätt? än som man har det där hemma. I de orden ligger verkligen en nyckel eller kod till upplevelsens exklusivitet och när man antar rollen av den som gläntar på dörren till det annorlunda som kan upplevas så är det med en stor ansvarskänsla över att verkligen leverera något utöver det ordinära ;)
    Just så. Fördelen med en lätt försummad motpart är att en uppskattande person alltid får det bästa. 

Sex är som matlagning- en del har aldrig lärt sig, tycker det är småtråkigt, har aldrig upptäckt de finare smakerna eller variationerna i världens kök utan tragglar på med samma gamla vardagsmenyer. 

Jag lägger mer innehåll i en enda lunch än många har upplevt i sitt liv.
    Anonym (hm) skrev 2024-12-09 11:49:39 följande:

Min kink är otrohet, så det blir svårt utan att faktiskt vara otrogen/vara med någon som är upptagen.

Det lät komplicerat, en vanlig lördagkväll.
  • Anonym (Elvira)

Nja, de gånger jag har varit otrogen har det varit för att jag var på väg bort, men behövde en knuff. I det senaste förhållandet hade vi bästa sexlivet jag haft i hela mitt liv, inklusive att verkligen leva ut alla kinks. Fantiserar fortfarande om vad vi gjorde. Men, men, det räckte inte. Var otrogen några gånger, träffade min nuvarande som jag blev blixtförälskad i, lämnade man och hem och allt. 

Förstår att det här inte var vad du ville höra. Tror att du är inne på rätt spår, men ibland gör man allt rätt men det räcker ändå inte. Tyvärr. 

• Anonym (Jägaren)
    Anonym (Elvira) skrev 2024-12-10 22:10:55 följande:

Nja, de gånger jag har varit otrogen har det varit för att jag var på väg bort, men behövde en knuff. I det senaste förhållandet hade vi bästa sexlivet jag haft i hela mitt liv, inklusive att verkligen leva ut alla kinks. Fantiserar fortfarande om vad vi gjorde. Men, men, det räckte inte. Var otrogen några gånger, träffade min nuvarande som jag blev blixtförälskad i, lämnade man och hem och allt. 

Förstår att det här inte var vad du ville höra. Tror att du är inne på rätt spår, men ibland gör man allt rätt men det räcker ändå inte. Tyvärr. 

Mycket intressant! Ett fantastiskt och utlevande sexliv men lämnade ändå? Detta kan hjälpa andra tänker jag då de flesta  tror att ett perfekt sexliv är en räddare av relationer. Men här uttrycker du att det förstås finns andra plan i en relation. Dessutom har många svårt att få sexlivet att fungera om inte andra plan harmonierar så du för väldigt gärna visa på vilka andra plan som tog överhanden och tvingade dig bort, dvs gjorde att du behövde en knuff till den fantastiska relation du är i nu :)
  • Anonym (Elvira)
    Anonym (Jägaren) skrev 2024-12-10 22:30:25 följande:
    Mycket intressant! Ett fantastiskt och utlevande sexliv men lämnade ändå? Detta kan hjälpa andra tänker jag då de flesta  tror att ett perfekt sexliv är en räddare av relationer. Men här uttrycker du att det förstås finns andra plan i en relation. Dessutom har många svårt att få sexlivet att fungera om inte andra plan harmonierar så du för väldigt gärna visa på vilka andra plan som tog överhanden och tvingade dig bort, dvs gjorde att du behövde en knuff till den fantastiska relation du är i nu :)
    Det var väl en kombination av faktorer, men det största var att vi hade väldigt olika mål i livet. Han ville ha stor familj, många barn, hus i finaste området och lyxbil. Jag ville vara barnfri, ha karriär, resor och äventyr. Jag visste om det här från första dejterna, men han var snygg, charmig och förförde mig. Jag tänkte att hade vi nu pratat, flirtat och varit på dejt så kunde jag åtminstone ha sex med honom även om det inte skulle leda till något - och så visade det sig att vi så perfekt matchade varandra sexuellt. Vi pratade om saken och kom fram till att vi kan njuta av varandra så länge det känns bra - och det blev fem år. Med tiden blev det dock allt tydligare hur vår olika livsstil gjorde det svårt att leva ihop. Jag trivdes inte i hans livsstil som jag uppfattade som ytlig, han tyckte att jag var tråkig och otscksam som inte uppskattade hans dyra presenter, lyxiga weekendresor och fina restauranger, när jag skulle ha blivit gladare av en picknick i naturen eller en helg med surfing på stranden. Kort sagt, lika bra som vi passade ihop sexuellt, lika illa passade vi ihop i verkliga livet. Till slut var det oundvikligt att vi måste hitta någon bättre match båda två, för det var ju inte fel på någon av oss, men i längden kunde vi inte göra varandra lyckliga. Det var dock oerhört svårt då vi fortfarande hade fantastiskt sex där vi verkligen kunde leva ut och ha roligt, och han var fortfarande min bästa vän. Jag började träffa andra, och från början var det ett inslag i vårt sexliv att jag raggade upp tjejer (aldrig män) och hade sex med dem för att berätta i detalj för min kille. Sen började jag gå bakom hans rygg också, med män, och från början förde de oss bara närmre varandra för varje gång insåg jag att ingen kunde mäta sig med han, men till slut träffade jag alltså min nuvarande och det är en mycket bättre match. Mitt ex har träffat andra, fått barn, skaffat hus... Vi hör av oss till varandra ibland, för vi bryr oss fortfarande om varandra, och han är fortfarande den mest spännande älskaren jag någonsin har haft, men det tillhör minnet nu, och vi har båda bättre liv var för sig.
  • Anonym (Jägaren)
    Anonym (Elvira) skrev 2024-12-11 09:12:19 följande:
    Det var väl en kombination av faktorer, men det största var att vi hade väldigt olika mål i livet. Han ville ha stor familj, många barn, hus i finaste området och lyxbil. Jag ville vara barnfri, ha karriär, resor och äventyr. Jag visste om det här från första dejterna, men han var snygg, charmig och förförde mig. Jag tänkte att hade vi nu pratat, flirtat och varit på dejt så kunde jag åtminstone ha sex med honom även om det inte skulle leda till något - och så visade det sig att vi så perfekt matchade varandra sexuellt. Vi pratade om saken och kom fram till att vi kan njuta av varandra så länge det känns bra - och det blev fem år. Med tiden blev det dock allt tydligare hur vår olika livsstil gjorde det svårt att leva ihop. Jag trivdes inte i hans livsstil som jag uppfattade som ytlig, han tyckte att jag var tråkig och otscksam som inte uppskattade hans dyra presenter, lyxiga weekendresor och fina restauranger, när jag skulle ha blivit gladare av en picknick i naturen eller en helg med surfing på stranden. Kort sagt, lika bra som vi passade ihop sexuellt, lika illa passade vi ihop i verkliga livet. Till slut var det oundvikligt att vi måste hitta någon bättre match båda två, för det var ju inte fel på någon av oss, men i längden kunde vi inte göra varandra lyckliga. Det var dock oerhört svårt då vi fortfarande hade fantastiskt sex där vi verkligen kunde leva ut och ha roligt, och han var fortfarande min bästa vän. Jag började träffa andra, och från början var det ett inslag i vårt sexliv att jag raggade upp tjejer (aldrig män) och hade sex med dem för att berätta i detalj för min kille. Sen började jag gå bakom hans rygg också, med män, och från början förde de oss bara närmre varandra för varje gång insåg jag att ingen kunde mäta sig med han, men till slut träffade jag alltså min nuvarande och det är en mycket bättre match. Mitt ex har träffat andra, fått barn, skaffat hus... Vi hör av oss till varandra ibland, för vi bryr oss fortfarande om varandra, och han är fortfarande den mest spännande älskaren jag någonsin har haft, men det tillhör minnet nu, och vi har båda bättre liv var för sig.
    Tack! Fantastiskt intressant och visar verkligen upp hur mångfasetterad relationsfrågor kan vara. I korgen har vi bl a ekonomi, sex, livsåskådning, värderingar och drömmar. Ofta vill vi koka ned det till att det handlar om sexliv och ekonomi, fungerar det så rullar tåget på så vansinnigt bra och väloljat men icke! Du gav ett bra exempel som jag hoppas många kan lära av. Dessutom openminded  inställning till er transition 
    i relationen. Du nämner också att ni behåller vänskapen, fantastiskt bra och kanske även en viktig pusselbit i framtiden. Man vet aldrig när eller om man plötsligt står själv igen och ibland kan det matcha någon goding från förr och genast har ett ganska mediokert singelliv plötsligt blivit eldigt igen ;)
  • Anonym (Lars-Åke)
    Anonym (Jägaren) skrev 2024-12-11 09:58:06 följande:
    Tack! Fantastiskt intressant och visar verkligen upp hur mångfasetterad relationsfrågor kan vara. I korgen har vi bl a ekonomi, sex, livsåskådning, värderingar och drömmar. Ofta vill vi koka ned det till att det handlar om sexliv och ekonomi, fungerar det så rullar tåget på så vansinnigt bra och väloljat men icke! Du gav ett bra exempel som jag hoppas många kan lära av. Dessutom openminded  inställning till er transition 
    i relationen. Du nämner också att ni behåller vänskapen, fantastiskt bra och kanske även en viktig pusselbit i framtiden. Man vet aldrig när eller om man plötsligt står själv igen och ibland kan det matcha någon goding från förr och genast har ett ganska mediokert singelliv plötsligt blivit eldigt igen ;)
    Jag inser att jag (TS) ställde en ganska begränsad fråga. Jag inser av kloka inlägg i tråden att otrohet kan bero på många olika saker.

Det jag hade hängt upp mig på var att folk i olika trådar ondgjorde sig över sitt påvra eller knappt befintliga sexliv, och verkade tycka att otrohet skulle lösa det problemet. Att de skulle få äta sexkakan och behålla villan, Volvon och vovven.
  • Anonym (Cecilia)
    Anonym (Lars-Åke) skrev 2024-12-11 10:06:57 följande:
    Jag inser att jag (TS) ställde en ganska begränsad fråga. Jag inser av kloka inlägg i tråden att otrohet kan bero på många olika saker.

Det jag hade hängt upp mig på var att folk i olika trådar ondgjorde sig över sitt påvra eller knappt befintliga sexliv, och verkade tycka att otrohet skulle lösa det problemet. Att de skulle få äta sexkakan och behålla villan, Volvon och vovven.
    Och till syvende och sist gömmer dom huvudet i sanden om VARFÖR sexlivet ser ut som det gör.. kasst sexliv är ett symptom- inte en orsak. 

Att ligga med kollegan ger en inte svaret på varför partnern slutat tända på en , det gör inte partnern  automatiskt kåt liksom.... 
  • Anonym (Jägaren)
    Anonym (Cecilia) skrev 2024-12-11 12:44:19 följande:
    Och till syvende och sist gömmer dom huvudet i sanden om VARFÖR sexlivet ser ut som det gör.. kasst sexliv är ett symptom- inte en orsak. 

Att ligga med kollegan ger en inte svaret på varför partnern slutat tända på en , det gör inte partnern  automatiskt kåt liksom.... 
    Fast med det sagt så skall nämnas att de/ ni som ligger/ legat med kollegan och visst fått ett bättre sexliv därhemma, så är det viktigt att förstå att det inte har med er partner att göra utan det är ni som pga av den nya relationen också förändrat något på hemmaplan, hos er själva som åter igen ökat attraktionen hos er partner, det är min erfarenhet men det sitter alltjämt hos en själv många gånger (även om det krävs två för att dansa tango). För män tänker jag att du/ ni kanske plötsligt tar initiativet till att hämta barnen på fritids, hämta din partners klänning från kemtvätten, slutat ställa massa frågor om hennes utekvällar med väninnorna, innan något sagts tagit initiativ till ett mer produktivt samarbete er emellan. Klassikern - Oj vad gott det vore med lite kaffe, självfallet svänger du nu in på närmsta fik ;) Du har blivit en bättre lyssnare. Ja många saker kan förstås ändras av den nya i hemlighet pågående relationen. Men? detta är förstås saker du själv och ihop med en partner kan få styr på utan inblandning  utifrån bör nämnas. 
  • Ascendere
    Anonym (Cecilia) skrev 2024-12-11 12:44:19 följande:

Att man vet orsaken är inte samma sak som att det går att lösa.

I många fall vet man nog orsaken men det finns helt enkelt ingen lösning så då väljer man ett sidogig för att man inte vill separera pga olika faktorer. 
  • Anonym (Cecilia)
    Ascendere skrev 2024-12-12 11:16:35 följande:
    Att man vet orsaken är inte samma sak som att det går att lösa.

I många fall vet man nog orsaken men det finns helt enkelt ingen lösning så då väljer man ett sidogig för att man inte vill separera pga olika faktorer. 
    Såklart . 

Och otrohet är aldrig mer än en konstgjord andning och som bara fungerar ett tag tills det inte längre finns några alternativ kvar än att gå isär  
    Anonym (Cecilia) skrev 2024-12-12 11:45:47 följande:
    Såklart . 

Och otrohet är aldrig mer än en konstgjord andning och som bara fungerar ett tag tills det inte längre finns några alternativ kvar än att gå isär  
    Och vissa har haft affärer i 10- 20 år eller tills de dog utan att bli ställda mot väggen.

www.vi.se/artikel/mannens-hemliga-dubbelliv-blev-kvinnornas-ljudbokssucce 
  • Anonym (hm)
    Anonym (Everything, everywhere, all at once) skrev 2024-12-10 21:19:13 följande:
    Det lät komplicerat, en vanlig lördagkväll.
    Jag måste ju inte ständigt ha min kink. Jag är singel nu, jag flörtar lite med en upptagen person men vi har aldrig gått längre än flört under lång tid.
Svar på tråden Istället för otrohet?