• Anonym (H)

Relationstips

Hej!

Jag har träffat en kille vid två ggr på ett gym. Första gången klickade vi direkt och både han och jag blev nog förvånade över hur vi öppnade oss för varandra. Han berättade att han letar en kvinna att gifta sig med och få barn och jag sa att jag känner mig för gammal för barn, är en bit över 40 år. Vi berättade för varandra att vi båda är singlar och pratade om annat djupt som inte är vanligt första gången man träffar någon. Andra gången vi träffades gav han mig sin FB, han hade bråttom den gången.

Det var ungefär ett halvår sedan vi träffades första gången och sedan dess har vi bara skrivit till varandra. Vi har skrivit lite löst om att ses men han har ställt in för att han känt sig sjuk. Det är mest han som tar initiativ att skriva och det är lite trevande ibland och inte flirtigt direkt. Börjat undra vad detta tar vägen eller vad han har för tankar kring vår kontakt. 

Vad hade ni skrivit till honom i min situation? Jag vill börja definiera mer vad vi har för typ av relation oavsett.

• Svar på tråden Relationstips
  • Anonym (H)
    Anonym (Nä) skrev 2024-12-22 18:58:06 följande:
    Så intressant att den infon kommer först nu när du behöver försvara hans beteende. Varför kan ni inte ses? Avstånd? Jobb?

Undrar fortfarande vad dina sprutorgasmer har med tråden att göra.
    Ja det är just det jag efterfrågar här från vettiga och icke defensiva jultrötta personer Glad 
  • Anonym (Jul i a)

De gånger män varit så med mig så tänker jag att det är av samma orsak som jag varit så mot män. Den orsaken har alltid varit att jag vill känna mig ihågkommen av någon, dvs mindre ensam. Men är samtidigt inte intresserad av närmare kontakt och pga att jag ännu inte träffat någon som hunnit bli anledning till något seriöst. Alltså endast fungerat som en kanal till bekräftelse och trygghet.

vad du ska formulera är helt beroende utifrån vad du vill med kontakten? Vill du fördjupa den åt något specifikt håll?

• Anonym (Nä)
    Anonym (H) skrev 2024-12-22 19:01:33 följande:
    Ja det är just det jag efterfrågar här från vettiga och icke defensiva jultrötta personer Glad 
    Efterfrågar vad? Det du skriver är inte ett svar på det jag skrev iaf.
  • Anonym (Snubben är...)

Han är tydligt attraherad av dig, samt gillar dig som en vän utöver det, men han vill samtidigt träffa någon att skaffa barn med. Så han undviker dig för att han vet att han kommer falla stenhårt om ni faktiskt börjar träffas, och om han gör det kommer han samtidigt ge upp om att bli pappa. 

Så han måste undvika dig men vill ha kvar en viss kontakt för att han även uppskattar den vänskapliga biten.

• Anonym (Jul i a)
    Anonym (Snubben är...) skrev 2024-12-22 19:26:32 följande:

Han är tydligt attraherad av dig, samt gillar dig som en vän utöver det, men han vill samtidigt träffa någon att skaffa barn med. Så han undviker dig för att han vet att han kommer falla stenhårt om ni faktiskt börjar träffas, och om han gör det kommer han samtidigt ge upp om att bli pappa. 

Så han måste undvika dig men vill ha kvar en viss kontakt för att han även uppskattar den vänskapliga biten.

Hm intressant?så kan det ju också vara. Har misstänkt det i vissa fall. Men tänkt att det var av samma orsak som jag ibland varit så mot män..

Har du själv varit med om att du känt så för en kvinna och agerat på det här viset som ts är med om?
  • Anonym (Träning)

Ni har inte sett varandra på gymmet igen efter det?

• Anonym (Snubben är...)
    Anonym (Jul i a) skrev 2024-12-22 19:32:39 följande:
    Hm intressant?så kan det ju också vara. Har misstänkt det i vissa fall. Men tänkt att det var av samma orsak som jag ibland varit så mot män..

Har du själv varit med om att du känt så för en kvinna och agerat på det här viset som ts är med om?
    Inte riktigt men påminner om vad jag borde ha gjort istället för att slösa med en mycket yngre kvinnas tid.  
  • Anonym (?)
    Anonym (Snubben är...) skrev 2024-12-22 20:06:06 följande:
    Inte riktigt men påminner om vad jag borde ha gjort istället för att slösa med en mycket yngre kvinnas tid.  
    Menar du att du slösade en yngre kvinnas tid för att du visste från början att ni inte delade samma livsmål? Eller menar du att du slösade din tid på en yngre kvinna fast du hellre hade önskat att du gick för kvinnan som du undvek för att du var rädd att du skulle falla stenhårt?
  • Anonym (Snubben är...)
    Anonym (?) skrev 2024-12-22 22:36:21 följande:
    Menar du att du slösade en yngre kvinnas tid för att du visste från början att ni inte delade samma livsmål? Eller menar du att du slösade din tid på en yngre kvinna fast du hellre hade önskat att du gick för kvinnan som du undvek för att du var rädd att du skulle falla stenhårt?
    Jag slösade hennes tid bara för att jag var kär, kåt och självisk. Jag är för gammal för fler barn (Småbarn i sena 40? Efter 50? Nej tack) så hon sa ok då men då skaffar vi inte barn. Så då fick jag rätt stora skuldkänslor. Skall den här unga tjejen ge upp barn och ett bra liv för en gammal snuskgubbe som inte ens har pengar? Så jag tvingade mig att göra slut. Det var rätt beslut för hon har man (i hennes egen ålder) och barn idag. 

Men hade jag inte vart så gubbsjuk av mig så hade jag inte slösat 5 år av hennes tid. Det hade kunnat undvikas om jag inte hade inlett något från första början.     
  • Anonym (H)

Nu tror jag vi börjar närma oss i svaren vad jag kan tänka mig är orsak till hans agerande. Intressant att höra från en kille också i tråden. Jag behöver ett syfte med vad jag gör, om jag inte förstår syftet så börjar jag tröttna. Tror det närmar sig en punkt då jag behöver ställa honom lite frågor om vad han vill få ut av vår kontakt annars kan det lätt bli så att vi båda slösar med varandras tid. Fick frågan vad jag vill få ut av vår relation så är svaret att jag inte vet, men jag är beredd att utforska och vill gärna göra det annars kanske jag ångrar mig. Sedan om det leder till vänskap eller mer det vet jag inte ännu. Jag tycker det är värt risken.  
    Vi har inte råkat stöta på varandra på gymmet igen. 

På tal om att slösa andras tid så har vi nog alla gjort det mer eller mindre. Ibland slösat på andras och tvärtom. Varje misslyckat förhållande eller relation kan kännas så.. 

• Anonym (Jul i a)
    Anonym (H) skrev 2024-12-23 14:52:46 följande:

Nu tror jag vi börjar närma oss i svaren vad jag kan tänka mig är orsak till hans agerande. Intressant att höra från en kille också i tråden. Jag behöver ett syfte med vad jag gör, om jag inte förstår syftet så börjar jag tröttna. Tror det närmar sig en punkt då jag behöver ställa honom lite frågor om vad han vill få ut av vår kontakt annars kan det lätt bli så att vi båda slösar med varandras tid. Fick frågan vad jag vill få ut av vår relation så är svaret att jag inte vet, men jag är beredd att utforska och vill gärna göra det annars kanske jag ångrar mig. Sedan om det leder till vänskap eller mer det vet jag inte ännu. Jag tycker det är värt risken.  
    Vi har inte råkat stöta på varandra på gymmet igen. 

På tal om att slösa andras tid så har vi nog alla gjort det mer eller mindre. Ibland slösat på andras och tvärtom. Varje misslyckat förhållande eller relation kan kännas så.. 

Ja du har koll! Det där kommer lösa sig! God jul Tomte
  • Anonym (H)
    Anonym (Jul i a) skrev 2024-12-23 16:16:20 följande:
    Ja du har koll! Det där kommer lösa sig! God jul Tomte
    Tack och God Jul TomteGlad
Svar på tråden Relationstips