• Anonym (Mari)

Måste jag betala?

Messade en som bor nära en viss butik. "kan du köpa den här åt mig om du ska dit?". Några minuter senare skrev jag "nej strunta i det, insåg att..." inget svar på något av det. Nyss skrev hen att det är fixat och hade inte läst att jag ändrat mig. Nu är hen sur och vill att jag ska betala och själv returnera, trots att det är jättesvårt för mig. 

• Svar på tråden Måste jag betala?
  • Anonym (Mari)

Eller "borde" kanske är rättare ord...

• Anonym (Mari)
    kioskvältare skrev 2024-12-23 13:19:15 följande:

Naturligtvis ska du betala, borde inte ens vara en fråga.

Är det mitt fel att hen inte läste det jag skrev, bara minuter senare? Hen svarade inte på något av det, så jag visste inte att hen köpt det öht. Det köptes liksom inte ens dagen jag bad om det.
  • Anonym (Betala)
    Anonym (Mari) skrev 2024-12-23 13:26:08 följande:
    Är det mitt fel att hen inte läste det jag skrev, bara minuter senare? Hen svarade inte på något av det, så jag visste inte att hen köpt det öht. Det köptes liksom inte ens dagen jag bad om det.
    Ja, det är ditt fel. Betala!
  • Anonym (Mari)
    Anonym (Betala) skrev 2024-12-23 13:27:46 följande:
    Ja, det är ditt fel. Betala!
    Hur? Hur ska jag kunna veta att hen inte läste sina meddelanden? Den får inte plats och jag kan inte returnera, vilket hen vet.
  • Lynx123
    Anonym (Mari) skrev 2024-12-23 13:30:57 följande:
    Hur? Hur ska jag kunna veta att hen inte läste sina meddelanden? Den får inte plats och jag kan inte returnera, vilket hen vet.
    Så du menar att personen som gjorde dig en tjänst ska behöva betala bara för att du ändrade dig? Seriöst???
  • Dexter dot com

Du ber om en tjänst som din vän utför och betalar för så självklart ska du betala ! Att du sen ångrar dig och hur du löser returen är din huvudvärk.

• Anonym (Mari)
    Lynx123 skrev 2024-12-23 13:36:05 följande:

Såklart att du ska betala. Inget snack om saken.

Varför? Jag bad hen lämna tillbaka, men hen vägrar. Det här är inte bara mitt fel, hen hade lång tid på sig att läsa meddelandet som skickades två minuter efter det första.
  • Anonym (Mari)

Hen får ju tillbaka pengarna när hen lämnar tillbaka den? TVÅ MINUTER är det mellan meddelandena, hen åkte till affären dagar senare, jag ser inte alls hur hen kan vara helt ansvarsbefriad här.

Svar på tråden Måste jag betala?