Inlägg från: välbärgad man i mina bästa år |Visa alla inlägg
  • välbärgad man i mina bästa år

Anmäla svartjobb

Det har väl gått ett talesätt i Sverige i flera årtionden som lyder...

svarta pengar är ärliga pengar men vita pengar är utsugna pengar

...så du ska väl göra som din egen ekenomi säger vad du ska göra!

Tyst

Anonym (Vill ha rättvisa!) skrev 2024-12-30 12:52:20 följande:
    Anmäla svartjobb

Tänker anmäla en nära anhörig till min man som driver verksamhet där stora delar av intäkterna inte redovisas till Skatteverket!
    Stör mig mkt på det eftersom jag själv driver eget företag.
    känns lite knepigt att göra det!
    min man skulle bli rasande om han fick reda på det!
    glad för några reflektioner!

Eftersom du ställer frågan så skulle jag personligen analysera varenda sekund av ditt liv och försöka hitta så många juridiska tveksamheter du gjort i ditt liv för att försöka få dig inlåst i fängelse. Sådana som vill "sätta dit" svartjobbare har enl mig tom förlorat sin livsexistens.  Men det är min personliga uppfattning... som inte ens jobbat på över 20 år utan bara lever på "inkomst av kapital". Skrattande

Skrattande
    Skrattande
    Skrattande

Anonym (X) skrev 2024-12-30 17:12:23 följande:
    Det är ju också en åsikt. Men jag lovar, jag skulle inte bli ledsen om du kom i vägen när två "svartjobbare" gör upp en kväll. Stöder man ekonomisk brottslighet så förtjänar man inte empati när något händer.
    Du kanske missuppfattade mitt inlägg. Jag stöder inte svartjobbare men jag är väldigt stor motståndare till det svenska (utsugar)skattesamhället. Dvs, när inkomst av tjänst (arbete) beskattas hårdare än inkomst av kapital. Inkomst av tjänst kan väl i princip rent matematiskt nå 100% gränsen medan maxgränsen för inkomst av kapital är 30%, varken mer eller mindre.

Just av den anledningen har jag sedan drygt 20 år tillbaka slutat jobba och flyter väl egentligen bara runt på de underbara solparadisen som Cape verde, Cooköarna, eller Hawaii eller partaja loss på nattklubbarna på Sunset Boulevard i Hollywood och Beverly Hills.
    Min ekonomi är något som mina revisorer och mina banker får göra upp med Skatteverket och ärligt talat bryr jag mig mindre om detta än en spya i motvind. Skrattande

Sverige som välfärdsland är något vi kan minnas tillbaka på sedan 1970-talet. Nu har Sverige blivit på gränsen till U-land på grund av all massinvandringen från arabländerna, Afrika och vissa länder i syderuropa. Men det blundar alla vänstertroll för och även de flesta högertroll. Vilket faktiskt får mig otroligt ledsen över det svenska söderfallet över vårt land.

Mitt råd till alla som har lite vita beskattade stålar sparade - LÄMNA SVERIGE MEDANS DU KAN! Snart blir det bara du och några miljoner araber och afrikaner som ska ta över skutan och det fattar du ju själv hur utgången kommmer att bli. Sannolikheten att Sverige kommer att bli ett U-land ligger långt borta med tanke på antalet araber och afrikaner som håller på att förvandla Sverige till ett U-land. Gråter

Anonym (Bgf) skrev 2024-12-30 18:26:48 följande:
    Trams, man kan vara anonym 
    Ärligt talat förstår jag inte varför inte FL slopar användarnamn (user ID) helt och hållet eftersom i princip 99% av alla inlägg görs anonyma. Gråter
Svar på tråden Anmäla svartjobb