Anonym (X) skrev 2024-12-30 17:12:23 följande:
Det är ju också en åsikt. Men jag lovar, jag skulle inte bli ledsen om du kom i vägen när två "svartjobbare" gör upp en kväll. Stöder man ekonomisk brottslighet så förtjänar man inte empati när något händer.
Du kanske missuppfattade mitt inlägg. Jag stöder inte svartjobbare men jag är väldigt stor motståndare till det svenska (utsugar)skattesamhället. Dvs, när inkomst av tjänst (arbete) beskattas hårdare än inkomst av kapital. Inkomst av tjänst kan väl i princip rent matematiskt nå 100% gränsen medan maxgränsen för inkomst av kapital är 30%, varken mer eller mindre.
Just av den anledningen har jag sedan drygt 20 år tillbaka slutat jobba och flyter väl egentligen bara runt på de underbara solparadisen som Cape verde, Cooköarna, eller Hawaii eller partaja loss på nattklubbarna på Sunset Boulevard i Hollywood och
Beverly Hills.
Min ekonomi är något som mina revisorer och mina banker får göra upp med Skatteverket och ärligt talat bryr jag mig mindre om detta än en spya i motvind.
Sverige som välfärdsland är något vi kan minnas tillbaka på sedan 1970-talet. Nu har Sverige blivit på gränsen till U-land på grund av all massinvandringen från arabländerna, Afrika och vissa länder i syderuropa. Men det blundar alla vänstertroll för och även de flesta högertroll. Vilket faktiskt får mig otroligt ledsen över det svenska söderfallet över vårt land.
Mitt råd till alla som har lite vita beskattade stålar sparade -
LÄMNA SVERIGE MEDANS DU KAN! Snart blir det bara du och några miljoner araber och afrikaner som ska ta över skutan och det fattar du ju själv hur utgången kommmer att bli. Sannolikheten att Sverige kommer att bli ett U-land ligger långt borta med tanke på antalet araber och afrikaner som håller på att förvandla Sverige till ett U-land.